Modne inovatorice

One su svojom idejom promijenile modni svijet. Upoznajte Miju, Mariju i Kristinu

FOTO: TMG Creative

Dobra ideja mijenja svijet na bolje. Modne dizajnerice Mia Marić, Marija Kulušić i Kristina Fazinić najbolji su primjeri toga

Odjeća i modni detalji mnogo su više od uporabnih predmeta. Očito! Modni dizajneri aktivno promišljaju o svakom detalju svoga kreativnog procesa pri kojem dolaze do sjajnih ideja po pitanju izrade i dorade tkanina, krojeva, neočekivanih spojeva i tehnoloških inovacija. Kao i u svakom području, tako i u modi postoje stvari koje možemo čak nazvati i izumima. Bez njih bi modni svijet bio mnogo manje uzbudljivo mjesto.

Donosimo neke naše uspješne priče i žene sa idejom koje se kriju iza cipela sa satom Clox, putujuće izložbe otoka Korčule brenda Bags by Kristina te ručno bojanih kreacija Marije Kulušić.

Mia Marić

Koliko je sati na tvojoj desnoj nozi?

Sat na cipeli? Zašto ne – pomislila je Zagrepčanka Mia Marić i napravila Cloxice, prve hrvatske cipele sa satom (koji pokazuje točno vrijeme). Bila je to inovacija koja je mnogim ženama uljepšala korake kroz život. “Cloxice su nastale slučajno. Kupila sam dva stara sata u antikvarijatu i nakon par mjeseci završili su na mojim cipelama. Često sam postojeće cipele sama ukrašavala”, kaže modna inovatorica te dodaje: “Model sa satovima izazvao je najveću pozornost, pa mi je jedan dan partner rekao Zar ne bi bilo super da od toga napraviš svoj brend? Nisam sigurna točno u dan, ali znam da su prve Cloxice nastale negdje krajem 2008. jer ih od onda mogu pronaći na svojim fotografijama.”

Za Miu su cipele umjetnost. Nekada proizvede jednu kolekciju, a nekada četiri godišnje. Ne trudi se pratiti pravila modne industrije i zadovoljavati sezonske kolekcije, već proizvodi po potrebi i inspiraciji pa su i brojke različite. Tako godišnje minimalno proizvede 50, a maksimalno 300 pari cipela.
Svjetsko priznanje
Prije par godina Londonska platforma NOT JUST A LABLE organizirala je natječaj za inovativne modne brendove iz cijelog svijeta. Mia Marić je izabrana s malom grupom dizajnera te je kao nagradu dobila izlaganje svog Clox brenda u Milanu u sklopu jednog sajma.
“Živimo u svijetu kada svega ima previše.Jednostavno stvoriti još jednu crnu salonku u moru crnih salonki, nema smisla. Zato sam se posvetila stvaranju jedinstvenih cipela koje su plod moje mašte i kreativnosti, odraz mog karaktera i moja strast”, priča nam Mia koja svojim brendom ustvari pronalazi sebi slične, kreativne, humoristične i neopterećene žene koje su spremne na komentare i čudna pitanja poput: koliko je sati na tvojoj desnoj nozi?
“Kreativnost je sama po sebi kaotična, baš kao i moj kreativni proces, tako da mi je najzahtjevniji dio odabir ideje kojoj se zaista želim posvetiti i razviti je do kraja.Razvoj jednog modela cipela zna trajati i pola godine, a tek iza toga slijedi produkcija, marketing i prodaja”, priča Mia koja trenutno radi na kolekciji plišanih torbica koju će pratiti svega par pari unikatnih cipela s plišanim jastučićima i značkama iz kolekcije koju je naslijedila od svog djeda.
“Radim i na svojoj prvoj kolekciji čizmica. Jako im se veselim. Za sljedeću godinu planiram napraviti nekoliko suradnji s pojedincima koji sami proizvode, većinom ručno svoje predmete”, kaže modna inovatorica Mia Marić.

Marija Kulušić

Rad s prirodnim bojilima na svili

U posljednjoj kolekciji zagrebačke modne dizajnerica zaljubljenice u sofisticirani stil mogu pronaći mnoge modne poslastice. Primjerice, stroge kapute i sakoe izrađene od svile bojane u prirodnoj kupelji. Osim toga Marija Kulušić je došla na sjajnu ideju da raznim tehnikama, poput prirodnog printa s lišćem i predmetima podložnim koroziji koji zahtijevaju više vremena, napravi inovativni “prirodni otisak” na svili.

“Prvenstveno sam htjela postići jedinstveni uzorak koji mogu u potpunosti izraditi sama prirodnim bojilima i procesom koji zahtjeva duži vremenski period”, kaže Marija koja je sve kreativne i tehničke dijelove posla razradila do najsitnijeg detalja: “Kroz radni proces sam u potpunosti uključena u sve aspekte nastanka odjevnog predmeta na način koji je svakako manje štetan i odgovorniji prema okolini. Oduvijek sam bojila dio tkanina ili ih dovršava ručno, no u posljednjoj kolekciji pa sam se više okrenula prirodnim bojilima te sam nastavila istim putem u novoj kolekciji”.

Izgleda da je Marija izabrala mnogo teži put jer rad s prirodnim bojilima zahtjeva veću i zahtjevniju pripremu, a rezultat je često neizvjestan. Njoj upravo to odgovara. “S obzirom na to da prirodna bojila nisu intenzivna poput umjetnih, ponekad je potrebno više vremena za postizanje određenog efekta. To može potrajati dva do tri tjedna”, priča modna dizajnerica koja u svojim kolekcijama imam šest do sedam total look-ova koji se, pak, sastoje od dva do tri odjevna predmeta.

Reakcije klijenata na ovaj modni pristup su pozitivne i ohrabrujuće, kako kaže Marija, ali također misli da okolina još nije dovoljno otvorena i spremna podržati nešto domaće i drugačije, a veliki problem je i financijski aspekt. Ovih dana Marija Kulušić privodi kraju novu kolekciju s nekim inovativnim stvarima koje je radila po prvi put. Otkrit će ih, obećaje, vrlo uskoro.

Kristina Fazinić

Fotografska izložba na torbi

Prije nego što je postala uspješna dizajnerica torbi, Kristina Fazinić bila je fotografkinja u mnogim ženskim časopisima. Vjerojatno je nepotrebno reći, ali modna snimanja bila su joj posebno draga. Baš kao što su joj posebno drage i torbe. Jako je slaba na njih.

I, eto, logičnog početka za brend Bags by Kristina – za unikatne kožnate torbe s autorskom fotografijom. Bilo je to prije osam godina. Sada proizvodi 200 unikatnih torbi godišnje.

“Ideja o torbama u meni je zapravo tinjala nekoliko godina. Iz ljubavi prema mojoj rodnoj Korčuli. Tijekom podosta godina nasnimila sam brojne fotografije koje sam u nekom trenutku života željela pokazati javnosti. Istodobno, kako sam svako ljeto tražila neki originalni suvenir otoka, a nikako ga nisam mogla pronaći – dobila sam ideju da apliciram fotografije Korčule na kožnate torbe”, priča nam Kristina čiji je modni izum putujuće izložbe otoka Korčule oduševio mnoge. Priznaje kako je teže je napraviti dobru torbu nego fotografiju. Fotografija, kaže Kristina, dođe spontano, a za torbu treba dosta vremena, strpljenja, znanja i novca.

“Prvo napravim nove fotografije koje su tematske. Primjerice, ove godinu sam napravila seriju grafita s Krešimirom Golubićem i po fotografijama odlučila napraviti daljnju kolekciju te novi model torbe”, opisuje svoj kreativni proces dizajnerica koji zahtijeva još mnogo toga: od nabavke materijala za torbe, odlazak u tvornicu u kojoj se torbe šivaju te oblikovanje novog modela.

Kristina Fazinić nije stala samo na torbama s fotografijima. Ima ona još sjajnih ideja. Upravo radi na novom sestrinskom brendu u kojem će fokus biti na odjeći i nakitu koji će, naravno, kao detalj imati fotografiju.

“Danas, osam godina nakon prve Bags by Kristina torbe, mogu reći da sam ponosna i presretna što su moje kožne torbe prepoznale brojne zaljubljenice u modu i da ih s posebnom radošću nose. Moji kupci su uglavnom posebni i originalni. Oni traže nešto što je drugačije i što ima priču”, zaključuje fotografkinja i dizajnerica Kristina Fazinić.

———————————————————————————————————————————————–

PROMIJENI SVIJET SVOJOM IDEJOM

I ti možeš promijeniti svijet svojom dobrom idejom i ostvariti svoj poslovni san u Hrvatskoj, i to uz podršku i potporu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Putem do sada objavljenih Poziva, u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., a u svrhu poticanja istraživanja, razvoja i inovacija, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta poduzetnicima je stavilo na raspolaganje 2,86 milijardi kuna te se do kraja godine planira objava dodatnih 870 milijuna kuna, što čini ukupno 3,73 mlrd. kuna bespovratnih sredstava. Sve detalje saznaj ovdje.

Sadržaj nastao u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta