FOTO: aleksandar selak

Ni kemoterapije mi nisu tako teško pale kao gubitak dojke. Zato sam pokrenula poseban brend za žene

Simona Augustić ispričala nam je kako je njezina borba s karcinomom dojke rezultirala pokretanjem divnog ženskog brenda

S1 priča

Ni kemoterapije mi nisu tako teško pale kao gubitak dojke. Zato sam pokrenula poseban brend za žene

Simona Augustić ispričala nam je kako je njezina borba s karcinomom dojke rezultirala pokretanjem divnog ženskog brenda

FOTO: aleksandar selak

Ja sam Simona Augustić iz Zagreba, vlasnica sam i osnivačica Arya Intimates brenda, ekonomistica po struci, imam 35 godina, a u 30. godini, pri kraju trudnoće, dijagnosticiran mi je karcinom dojke. Moju priču bi trebale pročitati sve žene, a naročito one mlade i djevojke koje ne obavljaju redovno preglede i samopreglede i smatraju da do 40. godine ni ne trebaju misliti o zdravlju svojih dojki. Govorim vam iz vlastitog iskustva jer sam i sama tako mislila, ali nažalost nismo imune na karcinom dojke. A pošto se više od 40 posto karcinoma dojke otkrije upravo samopregledom, važno ga je uvrstiti u rutinu i obavljati jednom mjesečno.

Tjedan dana nakon dijagnoze karcinoma dojke rodila sam djevojčicu

aleksandar selak

Taj dan u listopadu 2016. godine, kada se potvrdilo da je kvržica koju sam primijetila u trudnoći zapravo zloćudni tumor promijenio mi se život i zatresao tlo pod nogama. Tjedan dana nakon dijagnoze rodila sam predivnu djevojčicu koja mi je doslovno spasila život. Uz nju je bilo lakše pretrpjeti kemoterapiju, gubitak kose i sve drugo što dolazi s opakom bolešću i njezinim liječenjem. Teško su mi pale kemoterapija, gubitak kose, ali ništa kao operacija dojki. Na to me nitko nije pripremio. Iako mi je inicijalno napravljena mastektomija s rekonstrukcijom, par mjeseci nakon operacije, zbog infekcije mi je izvađen jedan implantat. Ni trauma od same dijagnoze, ni terapije nisu mi pale toliko teško kao gubitak dojke.

Moje tijelo više nije bilo moje, mjesecima se nisam mogla pogledati u ogledalo. Mrzila sam svoje tijelo, do jednog dana kada sam mu počela biti zahvalna. Za sve što je prošlo i izdržalo tijekom liječenja, za unutarnju snagu koju mi daje, za strahove i izazove koji su prerasli u samopouzdanje i ljubav prema sebi. Iz vlastitog iskustva s mastektomijom i rekonstruktivnim operacijama i kroz detaljna istraživanja te razgovore s drugim ženama, naučila sam da stil može igrati veliku ulogu u vraćanju samopouzdanja i naučiti nas ponovno zavoljeti svoje tijelo nakon operacije.

Nakon mastektomije uočila sam da je ponuda postoperativne odjeće jako obeshrabrujuća

aleksandar selak

Ipak, iskustvo kupovine nakon mastektomije, sama ponuda i dostupnost postoperativnih odjevnih komada može biti izazovna, obeshrabrujuća i loša za samopouzdanje. Kada sam počela istraživati ponudu odjevnih predmeta, umetaka, pidžama, kupaćih kostima, svega što je ženi esencijalno u svakodnevnom životu ostala sam šokirana slabom ponudom donjeg rublja i kupaćih kostima na našem tržištu i tržištu regije. Bili su tako – ortopedski. Jedan od mojih najvećih izazova bio je pronaći udobnu i lijepu kućnu odjeću, pidžame i donje rublje koje bih nosila u periodu oporavka, ali i kasnije, te kupaće kostime u kojima bih se osjećala lijepo i opušteno na plaži.

U razgovoru s drugim ženama otkrila sam da nisam sama. Tada je rođena ideja o osnivanju branda Arya Intimates i o proizvodnji donjeg rublja, pidžama i kupaćih kostima koje će ženama nakon operacije pružati ljepotu, udobnost, sigurnost, jednakost. Cilj Aryje je pomoći ženama koje prolaze kroz kemoterapiju, oporavak nakon mastektomije ili žive s jednom dojkom ili bez njih – da na jednom mjestu nađu sve što im treba kako bi se osjećale lijepo, samopouzdano i potpuno. To je moj način da drugu ženu primim za ruku, ponudim joj pomoć, i kažem joj: ‘Bit će teško, ali ćeš uspjeti, jer si hrabra, snažna i nepobjediva’. Ujedno je to i slogan Aryje.

Promišljena kolekcija omogućuje ženama da se osjećaju kao žene, a ne kao pacijentice

aleksandar selak

Naša promišljeno dizajnirana kolekcija intimnog rublja, pidžama i kupaćih kostima omogućuje ženama čija su tijela doživjela promjene da pronađu odjevne predmete koji odgovaraju njihovim trenutnim potrebama, omogućujući im da se prvo osjećaju kao žene, a zadnje kao pacijentice. Prvi smo i jedini u Hrvatskoj i regiji koji proizvode ovakve proizvode. Dizajnirali smo pidžame s džepićima za lagani, spužvasti umetak jer ne vidimo razlog zašto se žena ne bi i doma u vlastitom krevetu osjećala potpuno. Za dane kada im se zaista ne nosi grudnjak, tu je super udobna potkošulja s integriranim grudnjakom (topićem), idealna za dane oporavka od mastektomije, ali i kasnije. Bilo da je žena prošla jednostranu ili obostranu mastektomiju ili mastektomiju s rekonstrukcijom naša kolekcija intimnog rublja i pidžama pružit će im osjećaj sigurnosti, jednakosti, simetrije, osjećaj samopouzdanja i sigurnosti u sebe.

Našim kolekcijama želimo svim ženama nakon karcinoma dojke i mastektomije pružiti lijepo, kvalitetno i udobno donje rublje, kupaće kostime i pidžame, izrađene posebno za tijela nakon operacije, s dizajnom u prvom planu. Vremena su se promijenila, žene traže više kod dizajna i funkcionalnosti, nije više jedino bitno da je preživjela. Da. I više nego je bitno. Najbitnije je! Ali ne smijemo zanemarivati aspekt ljepote. Žena je žena, i nakon dijagnoze. Sve joj se promijeni preko noći samom dijagnozom, zamislite kako se osjećamo kada isto tako preko noći shvatimo da nam više ništa od starog donjeg rublja ne odgovara, a na tržištu možemo naći samo ‘ortopedsko’. Smatram da je vrijeme za promjenu došlo i kod nas. U svijetu se situacija zadnjih godina uvelike promijenila.