S1 priča

Na prijemni za školu modnog dizajna došla je bez profesionalne pripreme. Danas rastura u Londonu

Petra Minjević dizajnerica je hrvatsko-crnogorskih korijena čiji su rad već prepoznali kultni fotograf Nick Knight i British Fashion Council

FOTO: Aleksandar Selak

Oni koji iz sezone u sezonu prate imena mladih dizajnera koje pomno bira londonski SHOWstudio iza kojeg stoji legendarni fotograf Nick Knight, već su morali čuti za Petru Minjević. Ova mlada dizajnerica hrvatsko-crnogorskih korijena završila je studij modnog dizajna na sveučilištu Westminster, a već je tijekom studija stažirala u nizu modnih kuća među kojima su Preen, JW Anderson, Erdem i Burberry. Ubrzo nakon diplome dobila je priliku predstaviti svoj rad upravo u sklopu Tjedna mode u Londonu upravo zahvaljujući Nicku Knightu.

Trenutačno je fokusirana samo na vlastiti brend koji planira razvijati dalje, ali nakon odmora u Hrvatskoj. Petrin kratki posjet iskoristili smo za snimanje na zagrebačkim ulicama i razgovor o tome što je sve naučila o modi kroz studij, rad i život u Londonu te tome gdje ide njezin brend.

ODRASTANJE U KREATIVNOJ OBITELJI

Aleksandar Selak

Petra Minjević odrastala je, govori nam, u Rovinju, na Plitvicama, u Beogradu. Na svim tim mjestima početci su građenja njezinog kreativnog razmišljanja. “Umjetnost i kreativnost su mi obiteljska crta s obje strane”, kaže nam i dodaje da se upravo zbog toga s 18 godina odlučila zaputiti u London i upisati modni dizajn. Dobila je stipendiju, napustila roditeljski dom i upisala se na Sveučilište Westminster.

“Svojevremeno sam doznala da modni dizajn na Sveučilištu Westminster ima sjajnu reputaciju u samoj industriji i malu grupu studenata, te sam odlučila aplicirati”, kaže nam. “Pomoglo mi je to što sam tzv. foundation godinu pohađala u jednoj cijenjenoj londonskoj školi, u to vrijeme sa stipendijom, i tako spremila portfolio, dok sam za prijemni na tu foundation godinu spremala portfolio potpuno sama iz svoje sobe, bez bilo kakvog pripremnog tečaja ili predmeta u školi koji bi mi pomogao. Tako da, ohrabrila bih svaku mladu osobu da pri odabiru svoga puta ima petlju okušati se u onome čemu teži, jer tko je talentiran i vrijedan, njegova kvaliteta će se kad-tad prepoznati.”

Sam studij, govori nam, bio je balans kreativnog i tehničkog rada. “Morali smo znati svaki komad u projektu perfektno sašiti, isprojektirati s popratnim tehničkim crtežima i portfoliom, uz kreativnu slobodu dizajna i smjernice profesora. Kreativna strana je bila jako slobodna, dok je tehnička strana morala biti egzaktna i precizna.” Na pitanje može li usporediti obrazovanje iz modnog dizajna na Balkanu s onim u Velikoj Britaniji odgovara da nije dobro upoznata s načinima rada ovdje, no smatra da imamo vrhunske stručnjake i puno kreativnih i talentiranih ljudi. “U svijetu digitalne komunikacije i prezentacije svatko može doći do svoje ciljane grupe i mogućeg ostvarenja uspjeha u okvirima svoje zemlje, kao i van nje ako to želi”, dodaje.

MODNA INDUSTRIJA JE BALANS KREATIVNOSTI I EGA

Aleksandar Selak

Modni dizajn ju je privukao jer spaja vizualnu umjetnost, skulpturu, konceptualno razmišljanje i kreiranje samih odjevnih predmeta. A nakon studija i nakon što je odradila staž u gore spomenutim modnim kućama, dobila je osjećaj o tome kako sama industrija zaista funkcionira. “Susrela sam se s raznim ljudima u industriji i shvatila da je modna industrija zapravo jako privlačna mnogima iz različitih razloga, od najdublje vezanosti i posvećenosti umjetničkim konceptima pa do samog površnog hranjenja vlastitog ega, iz čega proizlaze raznorazne predrasude s kojima se susrećemo.”

Rad u industriji pomogao joj je da razvije vlastiti brend jer je naučila sve o radu na kolekciji od rada do produkcije. “Doista sam puno toga naučila i dobila, što možda i razbija stereotip o asistentu koji samo donosi kavu i nije adekvatno nagrađen za svoj rad, i to je ono na čemu sam zapravo zahvalna. Trudila sam se iskoristiti svoja radna iskustva na najbolji mogući način i imala sam nekoliko sjajnih mentora, kao i priliku upoznati mnoge ljude u industriji s kojima sam ostvarila kontakte i dalju suradnju.” Trenutačno je fokusirana isključivo na vlastiti brend, a za njegov razvoj otvorio joj se niz prilika nakon što je prije godinu dana sudjelovala na Tjednu mode u Londonu u suradnji s Knightovim SHOWstudiom. “Na tome sam jako zahvalna i trudim se iskoristiti priliku i opravdati pozitivne kritike koje sam tom prilikom dobila. U tijeku je i nekoliko suradnji i angažmana na koje sam uvijek spremna u okvirima dizajna, stylinga i konzultiranja.”

MINIMALISTIČKI BREND S PRIZVUKOM DEVEDESETIH

Petrin osobni brend koji nosi njeno ime mogli bismo opisati kao minimalistički u izgledu iako u izradi to definitivno nije. “Opisala bih svoj dizajn kao balans asimetrije, prozračnosti, kontinuiranih linija, te delikatnih detalja i oblika”, opisuje nam dizajnerica svoj brend vlastitim riječima. “Do finalnih komada dolazim svojim znanjem kreativnog krojenja i drapiranja, koje koristim na nekonvencionalan, često asimetričan način. Komade često spojim kontinuiranim i asimetričnim šavovima, te se igram prozračnošću tkanine i efektom koji time mogu dobiti. Trudim se misliti na svaki detalj i isprojektirati sam postupak izrade na najkvalitetniji način. Kreativnu inspiraciju, što se tiče oblika i detalja, najčešće pronalazim u skulpturi, apstraktnoj fotografiji, te kinetičkoj umjetnosti.”

Sudjelovanje na Tjednu mode u Londonu bilo joj je prva odskočna daska nakon diplome. Njezina kolekcija bila je među 11 kolekcija prošlogodišnjih apsolvenata koji su uključeni u Knightov film Modernist, a koje je fotograf na Tjednu mode u Londonu opisao riječima britanskog modnog novinara Charlieja Portera: “Predstavljamo najbriljantniji i najoriginalniji set diplomiranih studenata mode, svaki potpuno individualan, potpuno autentičan.” Petra nam kaže da Portera osobno iznimno cijeni zbog čega ju je posebno dirnula ta najava, a on joj je pomogao i u sastavljanju press materijala o njezinoj kolekciji. Petrinu kolekciju kao jednu od najboljih prepoznao je i British Fashion Council koji je organizator Tjedna mode u Londonu, a film Modernist popratili su važni modni mediji među kojima je i talijanski Vogue.

SURADNJA S BRITANSKOM GLUMICOM I DALJNJI RAZVOJ BRENDA

Aleksandar Selak

I tako je polako počela razvijati vlastiti brend, prvotno samo u Londonu, a ovih dana i u Hrvatskoj gdje se njezin komad našao na naslovnici kolovoškog izdanja magazina Elle. Od ostalih suradnji koje je do sada ostvarila ističe onu s britanskom glumicom Esmé Creed-Miles s kojom je napravila editorijal koji, kako sama kaže, ističe detalje njezine kolekcije i Esminu jedinstvenu ljepotu. “Za tu priliku me zapravo prvobitno pozvao fotograf Matt Moran koji je primijetio moj rad fotografirajući za SHOWstudio i ekipa se odlično uklopila što se tiče vizualne zamisli i kreativne energije. To je jedna od suradnji koje bih izdvojila, kao i zanimljivi editorijal za talijanski CAP 74024 magazin, koji je nedavno izašao.”

Za sada je, kaže nam, zadovoljna u kojem se smjeru sve kreće i želi nastaviti kreirati komade koji su istovremeno zanimljivi publici i konceptualno beskompromisni. Asimetrija, slojevitost, kreativna rješenja u kroju i dalje će biti okosnica njezinih kolekcija te dodaje da će se truditi uvijek stavljati kvalitetu ispred kvantitete i neprestano razvijati vlastite vještine. Za kraj nam otkriva da trenutačno radi na nekoliko projekata te finalizira nove komade za svoj brend koji će uskoro biti otkriveni javnosti. “Suradnje vezane za moj daljnji rad su se dogodile spontano, kao logičan slijed događaja nakon kolekcije koja je pobudila određeni interes i time imam priliku nastaviti razvijati se kao dizajner. Slijedi nešto novo, unaprijeđeno, no u okvirima estetike i koncepta mog dosadašnjeg dizajna. Veselim se uskoro vam to prikazati.”