FINANCIJSKI DNEVNIK

Majka šestero djece za nas je tjedan dana vodila dnevnik troškova. Evo kako je preživjela tjedan uoči škole

FOTO: TMG Creative

U novom izdanju financijskog dnevnika za nas je dnevnik vodila majka šestero djece iz Zagreba koja ima status majke odgajateljice

Zanimanje: magistra ekonomije; trenutno majka odgajateljica
Dob: 40
Lokacija: Zagreb
Mjesečna primanja: 6.425 kuna kao majka odgajateljica (s dječjim doplatkom); sa suprugom ukupno 22.000 kuna (njegova plaća i stan koji iznajmljujemo)
Tjedna primanja: 1.606 kuna

Namirnice i druge potrepštine: cca 7.500 kuna (troškove dijelim sa suprugom)
Režije: cca 1.000 kuna (dijelim sa suprugom)
Kredit za stan: 5.300 kuna (plaća suprug)
Životno osiguranje: 600 kuna
Automobil: 800 kuna za benzin (dijelim sa suprugom)
Mobitel: 700 kuna (za sve)
Fiksni telefon: 200 kuna
Odjeća i obuća: 1.500 kuna
Školovanje djece: 500 kuna (izleti, ulaznice…)
Dječji rođendani: 400 kuna
Pelene: 200 kuna
Štednja: 1.000 kuna

Ponedjeljak

05:00 U to se vrijeme svaki dan, osim nekad vikendom, ustajem kako bih u miru popila kavu i isplanirala dan. Muž ustaje nešto kasnije. Slažem mu sendvič, a nakon što on ode na posao polako se počinju buditi djeca kojoj pripremam doručak (sendviči, žitarice s mlijekom).

08:00 Slažem posuđe u perilicu i krećem prema trgovini gdje kupujem mlijeko, namaze i kućne potrepštine. To plaćam 315 kuna. Odlazak u mesnicu koštao me je 100 kuna. Po dolasku u stan spremam dva ručka, grašak varivo i krumpir gulaš.

14:00 Popodne odlazim u trgovinu po školski pribor (torba za sina i bilježnice). Koristim poklon bon od 800 kuna tako da na kraju račun plaćam 254 kune. Na putu prema kući nabavljam još potrebnu opremu za dom za što izdvajam 392 kune.

18:00 Suprug vozi sina na trening. Ostali se igraju jer su još praznici.

19:00 Za večeru danas imamo žitarice i kuhani kukuruz. Slijedi spremanje za spavanje. Ja još sređujem suđe i rublje, a usput razgovaram sa suprugom o planovima za sutra. U 23 sata i ja sam spremna za spavanje.

Dnevni total: 1.061,00 kuna

Utorak

05:00 Ustajem i pijem prvu kavu. Muž si danas sam sprema doručak.

08:00 Djeca se polako bude, srećom ne u isto vrijeme. Spremam manje, dok se stariji sami pobrinu za sebe. Dajem im doručak koji je isti kao i jučer. Stavljam rublje u perilicu nakon čega idem u uobičajenu jutarnju nabavku. U mesnici ostavljam 200 kuna, a u trgovini 150 kuna.

12:00 Danas je za ručak pileća juha, pohanci i pire krumpir.

15:00 Nakon spremanja stana odlazim u trgovinu po pernicu za kćerku. Cijena je 200 kuna. Na putu prema doma svraćam u ljekarnu i uzimam Linex forte i flastere, plaćam račun 60 kuna. Popodne sređujem rublje. Za večeru spremam tople sendviče.

21:00 Spremanje za spavanje. Nakon što izvadim posuđe iz perilice, razgovaram sa suprugom o onom što nas čeka sutra te nešto prije 23 sata i ja idem spavati.

Dnevni total: 610,00 kuna

Srijeda

05:00 Prva i danas ustajem i pospana pijem prvu kavu. Suprug ustaje nešto kasnije. Zajedno doručkujemo.

08:00 Djeca se polako bude, prvo najmanji, a nešto kasnije i oni stariji. Umivaju se i polako dolaze za stol gdje sam im već složila doručak, žitarice, namaze i narezak. Dok se djeca igraju ja sjedam za računalo kako bih preko interneta platila režije. Plaćam sve 1.029 kuna

13:00 Danas je ručak zbog peglanja rublja nešto kasnije. Klinci stalno vire tako da je krajnje vrijeme da im poslužim francuski krumpir i zapečene palačinke. Popodne odlazim na benzinsku na mjesečno tankanje automobila i plaćam račun od 300 kuna.

18:00 Danas je dan za treninge. Na jedan trening dijete vozi muž, a na drugi ja.

20:00 Za večeru je danas griz koji klinci, ali i mi volimo. Nakon toga vadim posuđe iz perilice, slažem rublje u ormar i u 23 sata spremna sam za krevet.

Dnevni total: 1.329,00 kuna

Četvrtak

05:00 Dok pijem kavu čujem kako i suprug već ustaje. Zajedno doručkujemo.

08:00 Djeca se bude. Nakon jutarnje higijene svi su za stolom i doručkuju.

09:30 Vrijeme je za nabavku. Odlazim u trgovinu po kruh, mlijeko, namaze, prašak za rublje i plaćam račun 210 kuna. Nestalo mi je i pelena pa odlazim u drogeriju i uzimam one od 59 kuna.

12:30 Danas sam za ručak spremila grah varivo i kranjske kobasice. Imam sreće što moja djeca i muž sve vole jesti. Stvarno nisu izbirljivi. Cijelo popodne nešto slažem po stanu. To je tako kad ste velika obitelj koja se sprema za početak školske godine.

19:00 Večera je danas nešto ranije jer smo svi kod kuće. Danas su na redu žitarice s mlijekom.

21:00 Slijedi spremanje za spavanje. Kako sam se danas naradila ne želim više ništa raditi. Razgovaram sa suprugom i idem ranije spavati, negdje oko pola 11.

Dnevni total: 269,00 kuna

Petak

05:00 Ustajem i pijem prvu kavu. Usput razmišljam što od školske opreme trebam još kupiti. Suprug ustaje nešto kasnije. Zajedno doručkujemo.

08:00 Djeca se bude. Nakon jutarnje higijene svi su za stolom i doručkuju. Nakon što stavim posuđe u perilicu odlazim u mesnicu i plaćam račun od 150 kuna, dok namirnice u trgovini plaćam 185 kuna.

12:00 Za ručak sam danas spremila kelj varivo i browniese. Nakon što sam sredila posuđe krećem prema shopping centru gdje sinu kupujem tenisice za 460 kuna, dok za majice i hlače u još dvije trgovine izdvajam 766 kuna. U trećoj trgovini za još jedan ruksak, pernicu, bilježnice i opremu za likovni plaćam račun od 519 kuna. Sjetim se da moram do drogerije gdje uzimam dude i gel za tuširanje što plaćam 64 kune. Na povratku prema stanu u ljekarni uzimam Panadol Baby i to plaćam 50 kuna.

20:00 Nakon odrađenih treninga vrijeme je za večeru za koju sam spremila brdo toplih sendviča.

21:00 Spremanje za spavanje i kratko gledanje televizije. Ja razgovaram sa suprugom i pomalo se opuštam. U 23 sata sam spremna za spavanje.

Dnevni total: 2.194,00 kuna

Subota

06:00 Ustajem i pijem prvu kavu. Muž spava nešto dulje. Radim popis namirnica koje moram nabaviti u tjednoj nabavci.

08:00 Djeca se bude i svi zajedno doručkujemo. Uskoro krećem prema tržnici gdje voće i povrće plaćam 120 kuna, a za meso izdvajam 450 kuna. Po još neke namirnice odlazim u trgovinu i plaćam račun od 203 kune. Sjetim se da mi se pokvarilo kuhalo za vodu pa ga uzimam u drugoj trgovini za 115 kuna. U papirnici uzimam još i omotnice za knjige i to plaćam 258 kuna.

13:30 Subota je dan kad smo svi zajedno za stolom čemu se svi veselimo. Danas su na meniju pileća prsa s krumpirom i mlincima. Popodne protječe u odmaranju, igri, druženju i provjeravanju što nam još nedostaje od školske opreme. Moram reći da smo gotovo sve nabavili.

19:00 Danas večeramo žitarice s mlijekom.

21:30 Spremanje za spavanje. Nikome se još ne spava pa svi još malo razgovaramo i družimo se. Još su uvijek praznici.

Dnevni total: 1.146,00 kuna

Nedjelja

07:00 Danas sam i ja duže spavala. Ustajem, a uskoro mi se pridružuje i muž. Djeca se bude i svi zajedno doručkujemo.

12.30 Nakon ručka za koji sam spremila juhu, ćevape i mladi krumpir sa starijim kćerkama idem u outlet kako bih djeci kupila potrebnu odjeću za školu. Za sinove sam kupile dvije sportske parke, zajedno su došle 500 kuna. Jednoj curici uzela sam ruksak od 190 kuna, dok sam tri para tenisica platila 859 kuna. Majice koje im trebaju na treninzima i tjelesnom platila sam 222 kune. U obližnjoj trgovini za dom sam lonce, podloške i krpe platila 375 kuna. Što se tiče opreme za školu nedostajao im je još i riječnik stranih riječi koji sam platila 430 kuna.

20.00 Večerali smo tople sendviče i voće. Slijedi spremanje za spavanje jer drugi dan je ipak škola i treba se rano ustati.

Dnevni total: 2.576,00 kuna

ZAKLJUČAK

U ovom tjednu sam potrošila 7.936 kuna što je daleko premašilo tjednu potrošnju. Razlog tome je nabavka školske opreme, odjeće i obuće za početak nove školske godine. Što se tiče ostalih troškova nisam ih premašila tako da ne brinem. Već od sljedećeg mjeseca sve će se opet vratiti u normalu.