Nekad je nužno odabrati stranu
Priča iz cipela

Luka i Matej ozbiljno su uspješni programeri. Popričale smo s njima o aplikacijama - i tenisicama

FOTO: Aleksandar Selak

Mass donosi “Priču iz cipela“ o dvojici genijalaca koji su imali hrabrosti slijediti svoje snove – i to sasvim ležerno, u tenisicama

Početkom godine lansirali su aplikaciju Darmar – i otišli u povijest. Nije loše, kažu, Luka Mijatović (31) i Matej Trbara (30) za bivše FER-ovce koji su prije pet godina počeli u jednoj zagrebačkoj garaži s programerskim studijom Kod Biro. Danas razvijaju aplikacije za desetak inozemnih tvrtki iz Europe, SAD-a, Velike Britanije, Japana i drugih zemalja.

Da se vratimo na Darmar, aplikaciju koja je skinuta više od 50.000 primjeraka. Zašto? Jer je vrlo zabavna i očito je pogodila u hrvatski nerv. Uz pomoć ove aplikacije možete, naime, nakratko postati Zdravko Mamić, Milan Bandić, Kolinda Grabar-Kitarović, Ivan Pernar, Josip Broz – Tito, Aleksandar Vučić, Davor Bernardić, Ivica Todorić, Andrej Plenković…

Popularna lica

Darmar kombinira tehnologije proširene stvarnosti i praćenja lica. Koristeći kameru pametnog telefona na lice korisnika projicira 3D model koji se pomiče zajedno s korisnikom i stapa s njegovim licem prateći gestikulaciju i pokrete lica. Drugim riječima, Darmar na lice korisnika aplikacije nalijepi masku druge osobe (kao što na Snapchatu možete dobiti uši i brkove), koja se ponaša kao da je njegovo lice, a neke od maski reagiraju na specifične gestikulacije poput otvaranja usta za prikazivanje dodatnih efekata.

Dečki iz programerskog studija Kod Biro nose tenisce iz Mass-a”Baš smo nedavno radili našu top-listu popularnosti točnije maske poznatih Hrvata i Hrvatica čije su maske ljudi najčešće skidali. Uglavnom, daleko najpopularnija maska je Kolinda Grabar-Kitarović, na drugom mjestu je Zdravko Mamić, a na trećem Milan Bandić”, kažu Luka i Matej koji su se u pet godina radnog staža prilično naradili. Naime, do sada su razvijali aplikacije za korporativne evente, prezentacijske aplikacije za velike međunarodne tvrtke, aplikacije s izravnim primjenama virtualne stvarnosti, za promociju proizvoda u kozmetičkoj industriji, kao i aplikacije za virtualno testiranje proizvoda.

Luka i Matej su najbolji prijatelji koji su studirali na FER-u gdje su, kako kažu, bili prosječni studenti i veliki zaljubljenici u tehnologiju.

Početak u garaži

“O klasičnom zaposlenju nikada nismo ni razmišljali. Skočili smo u vatru i ispalo je dobro, ispalo je sjajno”, kažu Luka Mijatović i Matej Trbara, osnivači firme Kod Biro te dodaju: “Počeli smo u garaži, u četvrtak smo dobili posao, u ponedjeljak smo krenuli raditi. U međuvremenu smo kupili uređaje, laptope, pronašli ured, sve preko vikenda i tako je to krenulo.

Aleksandar Selak

“Pored rada za klijente u Kod Birou uvijek nastojimo raditi na uzbudljivim vlastitim projektima. Trenutno to uključuje daljnji razvoj tehnologije koja je korištena u Darmar aplikaciji za praćenje i postavljanje filtera i maski na lica korisnika. Dodatno, radimo na lansiranju našeg novog proizvoda Farseer na kojem radimo zadnjih par godina, a to je alat za poslovno planiranje i izvještavanje u korporativnim okruženjima”, kažu dečki koji iza sebe imaju odrađene projekte za brojne uvažene tvrtke svjetskog glasa. Ipak, iako ozbiljni poslovni ljudi, Luka i Matej dvojica su prijatelja koji se opušteno zabavljaju radeći ono što vole. Ono što su oduvijek i željeli.

Na posao dolaze potpuno ležerno odjeveni jer uvijek prednost daju udobnosti. To se posebno tiče njihovog izbora obuće, pa ne čudi što su tenisice okosnica njihova stila.

“U ormaru definitivno imam više tenisica nego cipela. Točnije imam osam pari koje redovito nosim”, kaže Luka. Matej je u istom ležernom kodu: “Uglavnom nosim tenisice. No, imam i nekoliko pari cipela i tehničku obuću za planinarenje”. Kako su tenisice zvijezde jesenske sezone i uistinu ima mnogo modela za biranje, dečkima se najviše sviđaju oni retro, inspirirane 90-ima.

Priča iz cipela

“Samo jednostavno krenite, radite to što volite i dajte sve od sebe, sve će biti dobro, uspjet ćete sigurno“, govore nam kroz smijeh. Što su nam još otkrili, pogledajte u video intervjuu. Ovo je njihova inspirativna „Priča iz cipela“.

Sadržaj nastao u suradnji s brendom Mass