Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

GIRL POWER

Kako sam usred pandemije koronavirusa odlučila pokrenuti posao i zašto bih to učinila opet

Andrea Tintor ispričala nam je sve o tome zašto je u jeku globalne pandemija odlučila pokrenuti posao i zašto bi ohrabrila druge da učine isto

Nakon višegodišnjeg pisanja kolumni, rada u redakcijama različitih portala i u agenciji rekla bih da sam napravila krug u istraživanju kakav tip rada mi odgovara te se pokretanje vlastitog posla nametnulo samo od sebe. Oduvijek sam težila samostalnosti, maksimalnoj kreativnosti i karijeri koja će mi omogućiti da radim od doma, iz kafića, Zagreba ili Los Angelesa. Odlučna sam, držim se vlastitih ciljeva još od tinejdžerskih dana i volim dinamičnost života pa pokretanje posla u bilo koje doba smatram još jedinim izazovom koji je ispred mene i koji svakodnevno uspješno savladavam.

Na životni i poslovni zaokret sam se pripremala tri mjeseca, dakle od početka godine sam postavljala svoj biznis na noge počevši s rješavanjem birokracije, formiranjem poslovnog plana, definiranjem ciljane skupine klijenata… Proces pokretanja posla se ne događa preko noći, potrebno je uložiti vrijeme i trud da sve sjedne na svoje mjesto. U vrijeme kada sam krenula u samostalne poslovne vode se nadzirala globalna pandemija i u tim trenucima sam mogla odustati ili nastaviti u zacrtanom smjeru.

Analizirajući situaciju, njezine prednosti i nedostatke nisam odustala od zacrtanih ciljeva jer sam željela rasti, privatno i poslovno. S klijentima kreiram dugoročne strategije te je ovo razdoblje idealno za pripremu sadržajnih materijala i oblikovanje komunikacije, dubinsko istraživanje tržišta te ciljane skupine klijenata, a kratkoročne ciljeve ispunjavamo dan po dan.

Andrea Tintor
Petra Mikšik

Moja strast je prenošenje znanja, educiranje o benefitima popularne kulture, kreiranje komunikacijskih strategija i strukturiranje procesa osobnog brendinga te online sadržaja. Glavna misao vodilja posla koji radim i živim je – pružiti ljudima feel good komunikaciju i proširiti vidike da mogu stvoriti brend na svjetskoj razini.

S vanjskim suradnicima, ekspertima različitih područja nudim široki spektar usluga od strateškog planiranja, social i content marketinga, odnosa s javnošću te event managementa.

Publici koja čita moj blog približavam popularnu kulturu i medijski sadržaj koji moramo sagledavati iz druge perspektive jer jedino tako učimo. Također, termini poput lifestyle poduzetnika ili entertainment poduzetništva još uvijek nisu uobičajeni u Hrvatskoj jer je industrija zabave i komunikacija drugačija nego primjerice u SAD-u, no i to se polako mijenja s mlađom generacijom poduzetnika koji prilagođavaju posao životu, a ne život poslu.

Tko god razmišlja pokrenuti posao trenutno je idealno vrijeme za pisanje poslovnih planova, istraživanje tržišta, dodatne edukacije, umrežavanja

Moji klijenti dolaze iz različitih industrija, to su glazbenici, dizajneri interijera, stomatolozi… Prije nekoliko dana sam pričala s jednim klijentom koji je istaknuo da kriza uopće ne utječe na njegovo poslovanje. S druge strane, surađujem s regionalnim konferencijama koje još uvijek nisu otkazane jer se svaki dan promatra situacija i postoji mogućnost da će se moći održati. Temelji organizacije su kvalitetno postavljeni, a sudionici na konferenciju dolaze godinama te bez obzira na krajnji ishod konferencija će biti rasprodana. Ono što je svima zajedničko je činjenica da si nitko ne može dozvoliti impulzivne odluke.

U ovom razdoblju naravno radim od doma. Održavam rutinu ustajanja između 6 i 7 sati, izvedem psa, odradim dnevnu dozu joge, napravim doručak te radim nekoliko sati bez stanke. Zatim slijedi ručak i pauza, predvečer još jedna kratka šetnja te se vraćam poslu u večernjim satima ili se posvetim čitanju. Fakultetski dani su me formirali da postanem večernji tip jer volim raditi u potpunom osjećaju mira, tišina i bez distrakcija.

Andrea Tintor
Petra Mikšik

Tijekom radnog tjedna sam maksimalno organizirana, dok vikendom je ipak rutina opuštenija, tad više čitam, istražujem, gledam omiljene serije i filmove… Ovo razdoblje nastojim provesti maksimalno odgovorno prema sebi i prema društvu, a zbog posla koji radim ovakav način rada mi ne pada teško.

Oduvijek sam optimist i vjerujem da ako se kao kolektiv budemo pridržavali propisanih mjera kretanja i budemo odgovorni da će se mjere do lipnja ublažiti, no moramo biti svjesni da nas jedna vrsta ograničenja kretanja očekuje u budućnosti što će formirati poslovanje. Koliko će cijela situacija trajati? Mislim da to zapravo nitko sa sigurnošću ne može odgovoriti. Uvjerena sam da ne postoji jedan zacrtani datum kada ćemo biti ‘slobodni’ i poslovati kao prije mjesec dana već će se to odvijati u intervalima.

Agencije i mnoge veće kompanije napokon su prigrlile remote način te svjedočimo kolektivnoj promjeni svijesti i načina poslovanja

Što se tiče s kreativne industrije, bez obzira na sve izazove još uvijek aktivno poslujemo i prilagođavamo se. Agencije i mnoge veće kompanije napokon su prigrlile remote način (rad koji nije vezan uz jednu lokaciju) te svjedočimo kolektivnoj promjeni svijesti i načina poslovanja. Kriza je pokazala što odlikuje poslove koji će biti održivi i u budućnosti, a to su kreativnost, agilnost, remote rad i digitalizacija.

Ono što će se događati u budućnosti je da će sve više klijenata tražiti personaliziranije kampanje i komunikaciju nego do sada, prošlo je vrijeme generičnosti jer u ovim trenucima kupci formiraju vrijednosti koje su im doista važne. Manji poduzetnici će krenuti u jačanje osobnog brenda. Influenceri sada moraju osmisliti održive poslovne planove koji ne obuhvaćaju samo promociju preko društvenih mreža već fokus na online i offline proizvode poput e-bookova, radionica, vlastitog mercha, nove vrste sadržaja poput podcasta.Također, influenceri koji se nišno pozicioniraju s jasnom ciljanom skupinom i zajednicom mogu računati na vjernost publike.

Kriza je pokazala što odlikuje poslove koji će biti održivi i u budućnosti, a to su kreativnost, agilnost, remote rad i digitalizacija

Osjećam se sigurno, prvenstveno jer sam sigurna u sebe i trudim se iskoristiti svaki dan da napravim korak naprijed. Ono što možemo sad učiniti je fokusirati se na sebe, poslove koje radimo, obitelj… Ne moramo se ubijati pretjeranom produktivnošću, no možemo se posvetiti sebi na način da napokon radimo ono što nas veseli i odbacimo sve što nas je kočilo. Vjerujem da u izolaciji doista možemo naučiti mnogo toga o sebi i vrijednostima prema kojima želimo živjeti.

Kome god posao stagnira ili je tek na početku poručila bih mu da ne gubi vjeru u sebe, da dozira količinu vijesti koje pročita i da svakodnevno razmišlja kako može unaprijediti poslovanje svoje tvrtke, svojih klijenata u ovoj situaciji, ali i za nekoliko mjeseci. Tko god razmišlja pokrenuti posao trenutno je idealno vrijeme za pisanje poslovnih planova, istraživanje tržišta, dodatne edukacije, umrežavanja, pokretanje bloga, kreiranje vlastitog brenda na društvenim mrežama jer smo svi većinom na laptopima ili mobitelima.

Pojedinci koji ne odustanu od sebe izaći će jači, hrabriji, odlučniji i spremniji pobjediti sve što im se nađe na putu.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba