INTERVJU

Jure Radnić ovog ljeta pretvara Hvar u kulturno središte Jadrana. Ispričao nam je sve o tome

FOTO: Borko Vukosav

Mladi glumac i direktor Hvarskih ljetnih priredi ispričao nam je sve o povratku kulture na Hvar

Na poziv gradonačelnika i Odsjeka za kulturu i odnose javnošću Grada Hvara u siječnju 2018. Jure Radnić, tada u dobi od samo 28 godina, sa svojom je kolegicom Jelenom Mićić preuzeo kreiranje programa Hvarskih ljetnih priredbi (HLJP), festivala koji se u organizaciji grada održava već 58 godina. Maksimalno su se posvetili prvoj sezoni, sve su sami organizirali i ostavili iza sebe sjajne rezultate.

Ove godine imaju još veće planove s još raznolikijim sadržajem, a da je zaista došlo vrijeme da se kultura vrati na Hvar u punom sjaju potvrđuje i činjenica da je u svibnju ponovno otvoreno Hvarsko kazalište, najstarije komunalno kazalište u Europi, i to nakon gotovo 20 godina. Jure Radnić nam je ispričao sve o tome.

NOVI SJAJ HVARSKIH LJETNIH PRIREDBI

Inače član ansambla zagrebačkog kazališta Trešnja i asistent na katedri Scenskog pokreta na Akademiji dramskih umjetnosti, Jure Radnić krajem svibnja svoje zagrebačko radno okruženje mijenja za ono hvarsko. Ondje se trenutno održavaju 58. Hvarske ljetne priredbe, a Radnić i njegova suradnica Jelena Mićić imaju pune ruke posla jer gotovo sve rade sami.

“S obzirom na to da HLJP nisu institucija nego samo manifestacija koju organizira grad, Jelena i ja preuzeli smo sve ostale funkcije potrebne da bi se festival koji se proteže od lipnja do rujna mogao održati i da bi rastao kvalitetom sadržaja i produkcije”, kaže Radnić. “Uz sve pozitivne aspekte (vidljivost festivala, konstantan rast interesa publike i medija, jako dobra organizacija) i one negativne (skroman budžet, nedostatak radne snage, kritike pojedinaca) sezonu 2018. odradili smo i više nego dobro. Tome svjedoči i naš ponovni angažman u kreaciji, organizaciji i realizaciji 58. festivala.”

Uz sve pozitivne aspekte (vidljivost festivala, konstantan rast interesa publike i medija, jako dobra organizacija) i one negativne (skroman budžet, nedostatak radne snage, kritike pojedinaca) sezonu 2018. odradili smo i više nego dobro

I ove su sezone lokacije na kojima se održavaju predstave, koncerti i druga događanja jednostavno zapanjujuće. To su Franjevački samostan, Ljetnikovac Hanibala Lucića, Ljetna pozornica Veneranda, tvrđava Fortica, katedrala sv. Stjepana i Trg sv. Stjepana, te u mjestu Malo Grablje koje zaista vrijedi posjetiti. Što se tiče samog programa, Radnić kaže da on i Mićić imaju sasvim slobodne ruke.

“Što se tiče kreiranja umjetničkog dijela programa Jelena i ja imamo apsolutno slobodu, pa je za ovosezonsko izdanje program kreiran dosta brzo s obzirom na to da smo na osnovu prošlogodišnjeg izdanja imali veliki broj prijava umjetnika za nastup na festivalu. Programski smo široko orijentirani od klasične glazbe, jazza i etno glazbe do dramskih i plesnih predstava. Tijekom sezone očekuju nas nastupi velikih diva Josipe Lisac, Amire Medunjanin, Zdenke Kovačiček i Valentine Fijačko Kobić. Gostuje i proslavljeni gitarist Petrit Çeku, mladi pijanist Andrej Gugnin te Zagrebački kvartet. Kroz kazališni program ove smo godine orijentirani na manje forme. Nastupit će tako između ostalih Dražen Šivak s predstavom Mistero Buffo, Matija Ferlin izvest će Staging a Play: Antigona, a na samom kraju festivala u rujnu gostuje Kazalište Marina Držića s Vojnovićevim Sutonom u režiji Ivice Boban. Do sada smo već imali nekoliko događanja, uz koncerte lokalnih kulturno umjetničkih društava u lipnju održana je predstava Dream of Life kazališta Hotel Bulić, te senzacionalan koncert talijanskog gitarističkog kvarteta 40 Fingers.”

SPEKTAKULARAN POVRATAK KULTURE NA HVAR

Osim novog ruha hvarskog ljeta predvođenog mladim snagama, u Hvaru se nakon gotovo 20 godina obnove ponovno otvorilo Hvarsko kazalište.

“Hvarsko kazalište datira iz 1612. i treće je najstarije, a prvo komunalno kazalište u Europi što svjedoči da je hvarska komuna još prije više od 400 godina bila tolerantna, otvorena i napredna, kako po pitanju bogatstva tako i po pitanju kulture”, kaže Radnić s velikim uzbuđenjem. “Restauracija kazališta i zgrade Arsenala krenula je prije nešto manje od dva desetljeća, a kazalište je svečano otvoreno 1. svibnja 2019. Kazalište kako pozicijski tako i kulturno zauzima važno mjesto u hvarskom društvenom životu. Njegova revitalizacija važan je događaj za zajednicu. Što se izvedbenog života kazališta tiče nekoliko izvedbi održat će se kroz program HLJP. U kazalištu također nastupaju lokalne amaterske družine, ali najveću odgovornost imat će javna ustanova u kulturi koja je trenutno u procesu osnivanja te će upravljati zgradom Arsenala, kazalištem i još nekoliko važnih gradskih kulturnih objekata.”

Hvar je moj grad, u njemu sam odrastao, završio osnovnu školu, napravio prve korake na kazališnim daskama i zaljubio se u svoju sadašnju struku. Imam jako puno planova za taj grad

Radnić je rođen u Splitu, no u Hvaru je odrastao i sve što se trenutno ondje događa je za njega neizmjerno važno.

“Hvar je moj grad, u njemu sam odrastao, završio osnovnu školu, napravio prve korake na kazališnim daskama i zaljubio se u svoju sadašnju struku. Imam jako puno planova za Hvar koji se već polako realiziraju. Grad ima veliki kulturni potencijal koji se polako vraća u prvi plan i malo po malo uz puno ulaganja i truda mogao bi postati mala kulturna metropola”, kaže Radnić i, čini se, već ima konkretne planove kako to učiniti. “Prvenstveno je važno oživjeti zimski program i kroz obnovljeno kazalište ponuditi građanima kvalitetan kulturni sadržaj te educirati djecu i mlade kroz predstave i radionice.”

A ŠTO NAKON LJETA?

Radnić će se po završetku 58. Hvarskih ljetnih priredi u rujnu vratiti svojoj uobičajenoj zagrebačkog rutini koja uključuje stalni angažman u kazalištu Trešnja, predavanje scenskog pokreta na ADU, kao i novu predstavu na kojoj trenutno radi sa Senkom Bulić.

Za dječje kazalište ima samo riječi hvale iako je u njega ušao spletom okolnosti. “Spletom okolnosti postao sam princ u Trešnjinoj Pepeljugi nakon čega mi je ponuđen angažman. Mladi smo ansambl pun potencijala i spremni na sve profesionalne izazove kojih ne nedostaje. Imamo veliku odgovornost u odgoju najmlađe publike koja je sama po sebi i najzahtjevnija. Bitno je ne podcijeniti mladu publiku, ponuditi im ozbiljne teme na zabavan način što je za nas glumce zahtjevan, ali i zabavan posao u kojem neizmjerno uživam.”

Do sada mu je, kaže, najdraža uloga u matičnom kazalištu bila uloga Cara u Carevom novom ruhu, a kaže da su općenito pojedine dječje predstave toliko popularne da se zbog hiperprodukcije ne stignu odigrati više od jednog bloka po sezoni. Osim Trešnje, trenutno radi na jednom projektu u kazalištu Hotel Bulić.

Bitno je ne podcijeniti mladu publiku, ponuditi im ozbiljne teme na zabavan način što je za nas glumce zahtjevan, ali i zabavan posao

“Nakon iznimnog procesa i rada na predstavi Kurlani i ulozi Bikana koju ću zasigurno pamtiti kao prekretnicu u svom izvedbenom stvaralaštvu, na jesen izlazi naša nova predstava Hedda Gabler. Senka i ja imamo dosta slično shvaćanje kazališta, izvedbe, važnosti kompletne izvođačke vještine i maksimalnog davanja sebe pred publikom, tako da su mi i najteže probe s njom zapravo užitak.”

Uz to, Radnić je asistent sam na katedri Scenskog pokreta kod profesorice Blaženke Kovač Carić. “Pedagogijom sam se počeo baviti odmah nakon završene Akademije”, kaže. “Rad sa studentima oplemenjuje me i drži u kondiciji konstantnog rada na sebi što u glumačkom pozivu nikada ne prestaje. Moj interes u kazalištu je izvođač i njegovo tijelo. Pokret koji rađa dramsku situaciju. Kroz suvremene plesne i glumačke tehnike sa studentima radim na osvještavanju tijela i shvaćanju njegove važnosti.”

Ako vam do sada nismo dali dovoljno razloga da ovog ljeta posjetite Hvar, cijeli program Hvarskih ljetnih priredbi pogledajte ovdje.