INTERVJU

Iako je prvakinja drame, Daria Lorenci Flatz kaže kako je humor ipak najvažnija stvar na svijetu

FOTO: Aleksandar Selak

Superžena Daria Lorenci Flatz u svojem rasporedu pronašla je vrijeme za nas i otkrila nam sve o prvoj ulozi nakon tri godine porodiljnog, o filmu i životu

Prvi spomen na Dariju Lorenci za mene je film Oprosti za Kung Fu. Naravno, totalno nepravedno unatoč tome da u svojoj dugogodišnjoj karijeri broji više od 60 kazališnih predstava i preko 30 filmova, ali mi je bila izuzetna čast naći se s njom i porazgovarati o premijeri koja slijedi ovih dana. Šarmantna, poletna i razgovorljiva Daria uvijek posjeduje tu neku zaraznu žensku energiju pa smo se brzo snašle u razgovoru.

O KAZALIŠTU I NAJNOVIJOJ ULOZI U PREDSTAVI RENEA MEDVEŠEKA

Bliži se premijera predstave Svaki tvoj rođendan u kojem Daria glumi majku Anicu pa me zanimalo kako i koliko je radila na predstavi te koji su se izazovi tu isprepleli. Kaže kako sama uloga i nije bila zahtjevna, veći je izazov bio kreirati ulogu te ju uklopiti u zajednički nastup ansambla od 25 glumaca.

“Svi smo dio jednog stroja i funkcioniramo kao maleni kotačići” i dodaje kako je scenarij jasno zadan te nema prostora za nikakve improvizacije. “Predstava je poput klasičnog baleta, vrlo matematička” kaže Daria koja je na predstavi radila oko 2 mjeseca i sve je spremno za premijeru koja će se održati 30. prosinca ove godine.

Sve je više dobrih predstava, kazališta su budna više no ikad prije, samo ZKM je u novoj sezoni imao tri premijere, a čini se kako je HNK živnuo otkad je ulogu intendantice preuzela Dubravka Vrgoč. HNK odlično radi, sve je teže nabaviti karte za predstave i Daria je sretna što se vratila baš u pravo vrijeme, a za bivšu intendanticu Anu Lederer ima samo riječi hvale.

“Ja sam došla za vrijeme Ane Lederer kojoj sam zahvalna što me tu dovela, tad smo radili, i isto smo mislili da radimo najbolje što znamo. Sad je došla Dubravka koja mislim da radi fantastičan posao i repertoarno je po mojem ukusu” te dodaje kako joj se sviđa ta kombinacija autorskog kazališta koji nije za široke mase, ali ga ona uspijeva približiti ljudima s aktualnim piscima.

Predstava je poput klasičnog baleta, vrlo matematička

Kao redatelje za koje želi da ih svi vide i da su možda više zastupljeni je Bobo Jelčić s kojim je već ranije radila, i njezin bivši suprug Jernej Lorenci s kojim je radila na predstavi Lulu.

Prvakinja drame HNK-a vrlo je uspješna i na filmu pa smo morale o tome što joj je draže, na što je Daria odmah odgovorila kako obožava film i kako je ona zapravo filmska glumica, ali ipak nije baš tako. “Ne znam uopće što bi rekla” i dodaje kako joj je važno da je oboje zastupljeno u jednakoj mjeri jer ju predstava za predstavom u kazalištu puno troše. “Na filmu amateri mogu glumiti, jer na filmu je poželjno da si amater.

Puno redatelja uzima naturščike, osobu koja im odgovara. Kazalište je teško raditi amaterski, na filmu neku scenu možete ponoviti i 10 puta, dok u kazalištu tu ulogu morate mjesecima ponavljati, pa onda i igrati te zaključuje kako bi jedan film i jedna predstava godišnje bili savršena formula.

O FILMU I LJUBAVI PREMA FILMU

Prvi dugometražni film Onaj koji će ostati neprimijećen redatelja Zvonimira Jurića, danas komentira kao važan film i temelj načina postojanja i glume, sukus ideala koje su tada živjeli do kraja i koji su ostali sve do danas. Nataša Dangubić i Bojan Navojec dan danas su joj baš kao obitelj i s toplinom dodaje: “To je kao neka ljubav koja ne može umrijeti. I ako ne radim s njima uvijek im se vraćam dodaje Daria.

Priznaje da joj ne izađe ništa što prije ne dođe pogledati njezina najbolja prijateljica Nataša Dangubić. Sa zabavnom formom susrela se na predstavi 5 žena oko koje nije bila baš jako sigurna, ali danas nakon 5 godina i još jedne uspješne predstave takvog tipa – Brodolomke zaključuje kako joj se entertainment što je starija, sve više sviđa. “Smatram da je humor najvažnija stvar u životu, iako sam dramska glumica. Nema drame bez dobrog humora.”

Zadnja dva filma na kojima je radila, još uvijek su u postprodukciji, jedan je Mater u režiji Jure Pavlovića i film koji je snimala u Srbiji s mladom redateljicom Mašom Nešković Asimetrije koji će izaći ove zime. “Oba film jedva čekam vidjeti”, rađeni su prošlo ljeto. Specifični, pomalo art filmovi, Jurin film se bavi tematikom odnosa majke i kćeri i općenito mentalitet ljudi na području Ploča i Metkovića, a drugi film je ljubavni u kojem se prate tri ljubavna para.

Smatram da je humor najvažnija stvar u životu, iako sam dramska glumica. Nema drame bez dobrog humora

Hrvatski film ima dosta snažnu produkciju koja možda nije tako dobro zastupljena u inozemstvu, dok Bosna i Srbija imaju puno manje. “Mi isto imamo dosta zapažene uspjehe i mislim da to nije usporedivo, za vrijeme Hribara u HAVC-u napravljene su neke ogromne stvari za hrvatski film” komentira Daria. Srpsku produkciju nešto manje prati, ali kaže da joj je iskustvo na filmu ondje bilo prekrasno. “Ondje joj se kaže čini da dosta drže do tog kulta glumaca i baš se nekako dobro čovjek tamo osjeća” i time ne kritizira Hrvatsku već objašnjava da je tu ipak “doma” i jako voli naš filmski svijet, i redatelje i producente.

TROJE DJECE, MUŽ I PAS

“Teško je imati podršku kad imaš blizance” kaže Daria uz smijeh i dodaje kako su se ona i muž dobro organizirali da poslože dan i što više vremena provode s djecom. Angažmana je puno, ali često ne traju dulje od 4-5 sati tako da ostaje vremena za obitelj. Iz tog razloga imaju i pomoć u kući te sad smatra da je mreža organizacije dobro isprepletena. Blizanci naravno dolaze na njezine predstave, a kao jedna od slobodnih aktivnosti je i dramska na koju odlaze u 4 Sobe.

Za dramsku kaže kako je dobra aktivnost za djecu kako bi razvijala svoju kreativnost i maštu, nešto poput strukturiranog igranja. Mogu propitivati neke teme i suočiti se s nekim stvarima za koje možda nemaju prostora kod kuće ili u školi. Koliko je 4 Sobe ambiciozan projekt pokazuje i brojke, prije pet godine krenuli su s 3 grupe, a danas ih imaju čak 11 koje sve redom vode mladi glumci.

Mediji su ove godine dosta pisali o njezinom zdravstvenom stanju, spominjali su se problemi saš štitnjačom za koje komentira kako su vjerojatno bili posljedica kronične neispavanosti i nedovoljnog fizičkog i psihičkog odmora.

“Najvažnije je spavati, odmarati se kad god možete i imati pomoć u kući” Darijina je formula za posložiti život ili bolje rečeno sačuvati zdrav razum.

O NEOSTVARENIM PROJEKTIMA

“Htjela bi napraviti monodramu, baš autobiografsku na temu kako hendlati djecu, život glumice, htjela bi napraviti jedno humorističko razotkrivanje cijelog glumačkog ega, što je nama važno, što skrivamo da nam je važno u toj silnoj ambiciji da se bude prvi, najbolji” te dodaje kako već sada ima dovoljno svoje materijala i da ne bi zaorala u živote drugih.

Iza sebe ima tri monodrame koje se većinom naslanjaju na društvenu angažiranost, Daria ističe kako joj je to uvijek jako važno. Tako je nakon Eve Braun (koja nije autorska, ali tematski prati kategoriju podizanja svijesti kod ljudi) tu je bila i “Jalova”, autobiografski komad dramaturginje Magdalene Lupi koja govori o potpomognutoj oplodnji, te 6 milimetara prema knjizi Josipe Pavačić Yo kojoj je cilj osvijestiti žene za pregled dojki. Koncem siječnja trebala bi zaigrati u ZKM-a i sigurno ju vrijedi pogledati.

Htjela bi napraviti monodramu, baš autobiografsku na temu kako hendlati djecu, život glumice, htjela bi napraviti jedno humorističko razotkrivanje cijelog glumačkog ega

Isto tako bi voljela zadržati kontinuitet rada na filmu, te se nada da će ju bivši muž Lorenci ponovno angažirati na svojem projektu kad ponovno dođe u HNK.

Razmijenile smo kontakt i lijepo se pozdravile, a Daria je lepršavo, poput djevojčice sa šalicom kave u ruci odjurila na još jednu probu.