Financijski dnevnici

Freelancerica iz Varaždina za nas je vodila detaljan dnevnik svojih primanja i troškova

Svaki tjedan Super1 zamolit će jednu ženu iz Hrvatske da sedam dana zapisuje, svaki, ali baš svaki trošak, od hrane, režija i prijevoza, do kava i shoppinga. U ovotjednom izdanju financije je zapisivala freelance novinarka koja živi u Varaždinu

Zanimanje: diplomirani novinar / honorarac
Mjesečna primanja: 5.000-6.000 kuna

Mjesečni troškovi

Stanarina: 0 kn (živimo u vlastitoj kući)
Režije: 350 kuna (dijelim režije s dečkom)
Zdravstveno osiguranje: 72 kune (dopunsko)
Mobitel: 140 kuna
Prijevoz: benzin (okvirno 500 kuna mjesečno) i Bla Bla Car (okvirno 120 kn mjesečno)
Kupovina namirnica/potrepštine za dom: okvirno oko 1.000 kuna (jednom mjesečno odlazimo u susjednu Sloveniju i većinu namirnica za mjesec kupujemo tamo)
Kave/pića: 50 kuna
Tržnica: 300 kuna

PRVI DAN – PONEDJELJAK

07:30 – Danas radim od doma kao uostalom i većinu tjedna. Ustajem, kuham kavu i radim doručak. Pišem tekstove, obrađujem fotke, paralelno perem veš i pripremam ručak. Nakon ručka fotkam artikle za jednog klijenta. Popodne sam skoknula biciklom do dućana po osnovne namirnice – 33 kune.

Dnevni total: 33 kune

DRUGI DAN – UTORAK

07:30 – Buđenje, pa moja jutarnja rutina. Doručak i kava, čitanje mailova, pisanje članaka i brzinsko fotkanje ostatka artikala koje nisam stigla obaviti jučer.

12:00 – Jedem ručak od prethodnog dana. Rižoto s povrćem i piletinu s placa.

13:00 – Krećem za Zagreb. Uvijek kad nemam puno obaveza u Zagrebu vozim se Bla Bla Carom jer je puno jeftinije od samostalne vožnje. Plaćam to 30 kuna.

14:00 – Stižem u Zagreb, kupujem na Tisku tri polusatne karte za 12 kuna za tramvaj i krećem sa svojim obavezama. Kratki sastanak u Arena shopping centru, skupljanje robe za snimanje i povratak javnim prijevozom u grad. U prolazu uzimam u Good Foodu juhu od bundeve i mrkve za 17 kuna i vodu u dm-u za 6 kuna. Odlazim do prijateljice na kratku kavu prije povratka Bla Bla Carom doma i plaćam to 30 kuna.

Dnevni total: 95 kuna

TREĆI DAN – SRIJEDA

07:30 – Još jedan tipičan dan freelancera. Jutarnji doručak i kava, čitanje mailova te slaganje liste obaveza za dan. Do podneva moram isporučiti jedan članak tako da se prvo bacam na to.

12:00 – Jurim biciklom na kratak sastanak do grada, usput na Tisku ostavljam dva paketa robe koju sam prodala preko Mojih Krpica (30 kuna trošak slanja, zarada 220 kuna) i vraćam se taman da stignem napraviti ručak. Većinu namirnica imam u vlastitom vrtu pa ne moram do dućana po ništa. Popodne je rezervirano za još jedno fotkanje u nizu.

20:00 – Kao i ostatak tjedna, večer provodim uz Netflix i gledanje Maniac serije.

Dnevni total: – 190 kuna

ČETVRTI DAN – ČETVRTAK

08:00 – Danas uzimam slobodan dan od poslovnih obaveza i rješavam neke privatne stvari. Dan mi započinje kao i svaki drugi doručkom i kavom.

10:00 – Nakon čitanja mailova i odgovaranja na iste odlazim kod roditelja koji imaju radove i zapravo većinu dana provodim kod njih. Ručam kod njih i dečku nosim ručak koji je mama pripremila. Popodne provodim u dvorištu i na vrtu, pospremam i uživam u divnom jesenskom danu.

Dnevni total: 0 kuna

PETI DAN – PETAK

07:30 – Jutarnja rutina (doručak, kava, mailovi). Pisanje članaka i paralelno kuhanje ručka.

14:00 – Nakon ručka odlazim do grada na piće s prijateljicom. Popile smo jedno piće, ona pivu, ja čaj i plaćam to 24 kune. Iako smo imali u planu otići u kino, ipak ostajemo doma i skidamo film.

Dnevni total: 24 kune

ŠESTI DAN – SUBOTA

08:00 – Najdraži dan u tjednu započinje zajedničkom kavom i doručkom. Nakon toga odlazimo na još jednu kavu u grad i po namirnice na tržnicu. Kave plaćam 20 kuna.

10:00 – Na tržnici uvijek kupujemo namirnice za cijeli tjedan – svježe meso, povrće i obavezno buket cvijeća pa to plaćam 75 kuna. Danas nismo raspoloženi za kuhanje pa smo odlučili ručati u gradu. Dečko naručuje gablec s menija, a ja juhu od bundeve i rižoto s povrćem. Plus Cola za njega i obična voda za mene. Račun nas je ispao 89 kuna. Na kiosku uzimam jesenska izdanja naših magazina za 55 kuna.

14:00 – Popodne je rezervirano za radove kod mojih tako da smo veći dio sunčanog dana proveli kod njih u dvorištu. Mama mi na odlasku pakira domaći batat, muškatne bundeve i hrpu povrća koje je uzgojila u svom vrtu. Na povratku odlazimo do dućana po neke namirnice i grickalice. Dečko plaća račun 153 kune. Večer provodimo doma uz Netflix.

Dnevni total: 372 kune

SEDMI DAN – NEDJELJA

10:00 – Dok ja u nedjelju volim duže spavati i jednostavno usporeno uživati u jutru, dečko se odlučuje za bicikliranje od 40 km. Vraća se oko 13h pa odlazimo do mojih na nedjeljni ručak. Nakon ručka obavljamo još jedno u nizu fotkanje i uživamo u sunčanom popodnevu na vrtnoj terasi.

Dnevni total: 0 kuna

ZAKLJUČAK

Ukupno sam potrošila (sa zaradom s Mojih krpica) 334 ovaj tjedan. Kada sam prije četiri godine Zagreb zamijenila manjom sredinom shvatila sam koliko je zapravo skupo živjeti tamo. Osim što sam morala svaki mjesec velik dio honorara odvajati za stanarinu, javni prijevoz i gablece, sam život u Zagrebu je bio skup jer sam konstantno bila u nekom muvingu. Otkad živim u manjem gradu troškovi su se drastično smanjili, uspijevam uštedjeti neku lovu, češće odlazim na putovanja i živim nekim bezbrižnim životom. Poslodavce sam naučila da mogu računati na isporuku tekstova/fotografija i da sam im dostupna od 9-17h kao da sam u redakciji. Jedina mana manje sredine je manjak događanja i loš noćni život. No, za te situacije imam Zagreb koji mi je i dalje jako blizu.