Nekad je nužno odabrati stranu
INTERVJU

Ana Bušić grafička je dizajnerica jednostavnog stila kojoj je ples nezaobilazan motiv

FOTO: Borko Vukosav

Razgovarale smo s Anom Bušić iz Zagreba, grafičkom dizajnericom jednostavnog stila čiji su nas posljednji radovi oduševili

Ana je grafička dizajnerica koju svi znaju pod nadimkom Buxa, a krasi je miran karakter, nevjerojatna simpatičnost te odlične plesne i grafičke sposobnosti. Nedavno mi je za oko posebno zapela njena posljednja suradnja s ARTissue platformom iz Rijeke pa smo malo porazgovarale o tome.

Samostalnim radom vezanim uz grafički dizajn počela se intenzivno baviti već tijekom studiranja kada je počela raditi na mnogim projektima i ostvarivati suradnje. “Crtam od malena i kreativnost se kod mene isticala još od malih nogu u plesu, sviranju, ali najviše u crtanju. Nekako sam logično krenula u tom smjeru naobrazbe.” Kako kaže, grafički dizajn je danas jako zastupljen, pogotovo u sferi UI i UX dizajna koji spajaju interakciju, vizualni dizajn i informacijsku arhitekturu. Primjena dizajna u toj sferi iznimno je široka pa je i Ana našla svoje mjesto u njemu. Njen stil mogao bi se opisati kao minimalistički i jednostavan, a i sama priznaje da se vodi po onoj staroj – manje je više.

Suradnja s platformom ARTissue

Borko Vukosav

Njen posljednji projekt je suradnja s Kristinom Paunovski i platformom ARTissue iz Rijeke. “Kristina je na preporuku dobila moj broj, a suradnja je počela tako da sam joj za ARTissue radila logotip. Tada smo shvatile da imamo jednak ukus za estetiku pa smo počele zajedno surađivati. Dala mi je široke ruke prilikom smišljanja vizuala za njene predstave i performanse, a na kraju smo se odlučile za onaj koji je spajao fotografiju i ilustraciju.”

Rezultat njihove suradnje su Anine ilustracije na fotografijama Josipe Uzelac. “Kristina je napravila photoshooting s Josipom Uzelac, a meni je tada palo na pamet da zašto ne bismo te fotografije iskoristili za vizuale plakata. Fotografija je nešto realno, u stvarnosti, što postoji, a ilustracija je, recimo, nešto imaginarno. Tako da mi je to bio spoj plesa – tijelo koje je fizički objekt koji je u prostoru, koji se kreće te glazbe, kreativnosti i imaginacije koji su simbol za ilustraciju. Pokušavala sam naći različite oblike na tim fotografijama, kao poze u kojima djevojka izgleda kao da nešto gura pa sam stavila da su tu shopping kolica, onda reflektor, green screen i slično.”

Kombinacija fotografija i grafičkog dizajna

Borko Vukosav

Fotografije Josipe Uzelac predstavljene su na izložbi Tijela, koja je otvorena u Rijeci krajem svibnja, a cilj je bio interpretirati ples kroz različite grane umjetnosti te prikazati tijela u plesnom pokretu. Tu je prste imala i Ana koja je od fotografija stvorila i najavne plakate za predstave i performanse koji su se odvijali nakon otvorenja izložbe. “Tu anatomiju sam blisko povezala s Grčkom i antičkim Rimom gdje su se anatomije dosta naglašavale u skulpturama i statuama.

Predstava se bazira na temi konzumerizma pa smo iskoristile fotografiju gdje svi stoje u redu i figurativno naznačile da uzlaze u zgradu gdje se svi pretvaraju u klonove.” Finalni performans se održao prošlog tjedna na pet lokacija u Rijeci. Zanimljivost je bila da su posjetitelji i zainteresirani dobili kartu bez adresa i samo sa simbolima koje su trebali pratiti kako bi došli do plesnih skupina koje su plesale na tim lokacijama.

Borko Vukosav

Osim odlične suradnje s Kristinom Paunovski, Ana ima već nekoliko projekata iza sebe. Za vrijeme studija započela je vlastiti brend Crazy Lazy Clothing koji joj je, kaže, bio kao ispušni ventil. Kolekcije su sačinjavali ruksaci, majice kratkih i dugih rukava s njenim logom i dizajnima. “Radim točno ono što želim. Osmišljavanje tog brenda mi je dopustilo da zavirim malo u tekstilni dizajn i materijale što me i dosta privlačilo. Evo baš ovog vikenda idem u Rijeku fotografirati zadnju kolekciju ruksaka. Nakon toga brend gasim zbog drugih projekata s kojima se bavim.”

Trenutni fokus joj je upravo UI i UX dizajn web sučelja i mobilnih aplikacija. “Mislim da je to budućnost. Puno je više razmišljanja oko same interakcije korisnika sa sučeljem i uporabe, a ne samo estetike. Zato mi je to next level.” Ana je trenutno otvorila vlastitu tvrtku preko koje radi samostalno, ali i s vanjskim suradnicima iz Njemačke, Austrije i Bosne, ali i surađuje i s Hrvatskom. Kako kaže, posla ima puno, ali kada radiš za sebe nekako nije teško.