Nekad je nužno odabrati stranu
GASTRO

U Zagrebu se otvorila La Turka, slastičarnica s preko 30 različitih vrsta baklave. Bile smo tamo

FOTO: Vjekoslav Skledar

Prije dva tjedna Zagreb je postao bogatiji za još jednu malo drugačiju slastičarnicu

U Petrinjskoj 47 otvorila se La Turka, specijalizirana turska trgovina i slastičarnica koja u ponudi ima tradicionalne turske specijalitete. Ne radi se o velikom prostoru, ali ako imate sreće možda uhvatite slobodno mjesto unutar slastičarnice. Terasu još nemaju, ali, kako nam kaže vlasnik Tayfun Azakli, trenutno rade na tome. Otišle smo tamo i isprobale par slastica, a i saznale malo o njihovom poslovanju.

U Hrvatskoj posluju od 2012. godine

Vjekoslav Skledar

Sve slastice koje prodaju postavljene su u izlogu pa vas na prvu privuku da uđete i vidite o čemu se radi. Sve što prodaju može se ponijeti za van u simpatičnim kutijama, a izbor je zaista velik. Ovo im je treći radni tjedan, a u Zagrebu posluju već od 2012. godine. “Do sada smo se fokusirali na izvoz u zemlje izvan Hrvatske. To nam je bio glavni fokus, a u ovo smo se upustili tek nakon što smo dobro razradili strategiju i sve organizirali. Naša proizvodnja nalazi se u Zagrebu pa smo htjeli da nam tu bude i trgovina.”

Ponekad imamo toliko posla da ja moram uskočiti prati suđe

Kako nam kaže Azakli, iznenadila ih je pozitivna reakcija javnosti, što uživo, a što preko društvenih mreža. “Od početka nam ide bolje nego što smo očekivali, a svaki dan prodamo skoro sve što imamo u ponudi od slastica. Jedini dan kad nismo prodali sve bio je kišni pa nije bilo ljudi u gradu. Ponekad imamo toliko posla da ja moram uskočiti prati suđe.”

Vjekoslav Skledar

Među tradicionalnim slasticama u ponudi su baklave koje su im najpopularniji proizvod, rahat lokum, čokoladne kockice, sušeno voće i ostali orašasti plodovi. “Imamo oko 30 različitih baklava, a ponudu mijenjamo svaki dan jer nam izlog nije dovoljno velik da ih sve pokažemo. U ponudi imamo i rahat lokum koji uvozimo iz Turske, a njih također imamo u oko 30 različitih okusa. Prodajemo ih na isti način kako ih prodaju u Turskoj, tako da ih režemo po želji kupca i važemo.”

Osim slastica, u La Turki možete isprobati i različite kombinacije lješnjaka, oraha, badema i ostalih orašastih proizvoda, a imaju ih i u karameliziranim opcijama. Tayfun nam priča da je to uobičajeno u Turskoj i da se takva ponuda može naći u gotovo svakoj trgovini. Ako se odlučite popiti kavu, možete birati između prave turske kave koja se priprema u džezvi koja se grije u užarenom pijesku.

Vjekoslav Skledar

Osim toga imaju i uobičajeni cafe aparat, a zanimljivo je i da, ako sjednete kod njih ćete besplatno dobiti šalicu njihovog tradicionalnog crnog čaja koji također sami uzgajaju na plantažama u Hrvatskoj. “U Turskoj čaj dobivate gdje god da dođete, čak i kada idete kupiti cipele. Zato smo htjeli da ovo bude potpuno tradicionalno pa tako svi koji žele isprobati baklavu dobiju čaj besplatno.”

U Turskoj čaj dobivate gdje god da dođete, čak i kada idete kupiti cipele

Kako La Turka nije samo slastičarnica, već i specijalizirana trgovina, u ponudi imaju mnogo tradicionalnih turskih slastica, halve, različite kave i posuđe koji mogu biti odličan suvenir ili poklon. “Pokušavamo biti što više autentični. Želimo da naši gosti, kada uđu u trgovinu, osjete kao da su došli u Istanbul. Želimo pokušati postići jednaku razinu gostoprimstva kao u Turskoj jer mislimo da je to jedna od stvari po kojoj je Turska poznata.”

Slastice se prodaju na vagu

Vjekoslav Skledar

U La Turki smo isprobale četiri različite baklave s pistacijama, lješnjacima i orasima te rahat lokum s pistacijom, sljezovim kolačićem i čokoladnom kremom. Zanimljivo je i kako se baklave i lokum prodaju na vagu, a sve baklave su iste cijene – 160 kuna po kilogramu. To znači da možete odabrati nekoliko različitih baklavi kako biste ih isprobali bez da razmišljate o tome koliko ćete koju platiti. Na isti način se prodaje i lokum, a cijene su mu od 53 do 190 kuna po kilogramu, a ona ovisi o vrsti lokuma.

Gotovo polovicu proizvoda koje prodaju uvoze iz Turske, što uključuje slastice iz izloga. Kako nam kaže Azakli, cilj im je s vremenom povećati broj proizvoda iz vlastite proizvodnje te s vremenom otvoriti i trgovine u drugim velikim gradovima u susjednim zemljama, ali ovo je i dalje prva njihova trgovina.