Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

NOVO MJESTO

U Petrinjskoj se upravo otvorio Orijent 2. Prve smo bile u novom prostoru i naravno, probale novu slasticu

Ako volite slastičarnicu Orijent, a tlaka vam je otići do Maksimira, stižu sjajne vijesti. U Petrinjskoj je upravo otvoren Orijent 2. Pošteno smo se zasladile

Sredinom kolovoza prošle godine na Super1 prvi smo vam donijeli veliku priču o ponovnom otvaranju, ali i rebrendingu novog-starog Orijenta. Tada smo ekskluzivno doznali i da će Zagreb u bližoj budućnosti dobiti Orijent broj dva. E upravo se to danas i službeno dogodilo, a mi smo naravno, prve ušetale u njihovu novu slastičarnicu u centru grada, na adresi Petrinjska 2.

Iako mi je razlika između novog i starog Orijenta na prvi pogled bila već u jednu ruku posve jasna, Davor Sučević, direktor slastičarnice dao mi je odmah na početku našeg susreta malo konkretniju perspektivu oko ove nadopune slatke priče s njihovim autentičnim potpisom, a koja je, sigurni smo, razveselila mnoge.

Novi prostor, izvorna kvaliteta

Aleksandar Selak

“Orijent, najstarija zagrebačka slastičarnica koja kontinuirano osigurava slastice i sladoled od 1936. godine odlučila je ovim potezom ponuditi svoje proizvode i u centru grada. Ono što nam je s njom bitno jest da se i dalje osigura kvaliteta proizvoda, jer tim koji priprema kolače i slastice djeluje zajedno oko 20 godina, dok kreativnost slastica i dalje osiguravaju nenadmašne Šeherezada Sučević i njezina sestra Ildeza Tahiri Martelanc, obje perjanice zagrebačkog i hrvatskog slastičarstva”, priča nam ponosno Davor te odmah skreće pozornost i na novi prostor koji je znatno drugačiji u odnosu na onaj na koji smo navikli u njihovoj slastičarnici u Maksimirskoj, a čiji je identitet tada stvorio cijenjeni arhitekt Nenad Fabijanić.

Pitam ga odmah i za razlike.

“Prvenstveno su to interijer i lokacija. Izvorni Orijent je sa svojim ‘postmodernističkim’ unikatnim uređenjem daleko poznat ‘starim Zagrepčancima’, dok mlađe generacije drugačije razmišljaju o slastičarnicama i drugačije ih doživljavaju. Unatoč tome smo u novom Orijentu pokušali ipak zadržati onaj štih otmjenosti iz starog Orijenta, dodajući mu suvremene note kako bi cijela priča bila zaokružena kao spoj starog i novog. Ideja je također bila Orijent približiti i turistima, a priča koja je započeta i dalje ostaje na Maksimirskoj 34”, objašnjava mi moj sugovornik te naglašava kako se ne moramo bojati jer da će ponuda slastica u novom Orijentu biti uglavnom jednaka onoj iz izvornog Orijenta, podsjećajući još jednom na činjenicu da im je kvaliteta bitna od samih početaka, kao i izvorni slastičarski tim koji je uvećan s nekoliko novih djelatnika, koji će i dalje raditi njihove daleko poznate slastice.

Dobar glas daleko se čuje, pa i do Filipina

Aleksandar Selak

Kako njegove riječi ne bi djelovale pretenciozno, Davor naglašava kako s razlogom govori da su Orijent slastice daleko poznate jer se nerijetko dogodi da ih ljudi iz Rijeke, Karlovca, Ljubljane ili Maribora nazovu i zamole ih da im stave sa strane njihove omiljene kolače, jer da planiraju doći i zasladiti se.

“Evo, zamislite ovo, javila nam se neki dan žena s Filipina s pitanjem dostavljamo li torte? Na prvu sam pomislio da treba na Filipine dostaviti, a na kraju je ispalo da želi dečku iz Zagreba za rođendan pokloniti tortu iz slastičarnice u koju ju je on vodio na jedan od dejtova, kao njemu omiljenu slastičarnicu. Tako da, eto, za Orijent znaju i do Filipina. Isto tako, jedan naš klijent ima zaručnicu u Švicarskoj, pa tijekom ljeta kada u ponudi imamo sladoled, on prije nego što ode k njoj svrati nama u slastičarnicu, donese ThermoBox zapremnine tri kilograma, cijelog ga napuni sladoledom koji potom nosi njoj. Kaže da prvih par dana ne jedu ništa nego samo taj njoj omiljen sladoled iz Orijenta. Eto, takve stvari nas zaista motiviraju i tjeraju da budemo još bolji.”

Aleksandar Selak

No, nakon ovih simpatičnih, ali bitnih anegdota, Davor i ja vraćamo se dalje na temu interijera novog Orijenta s kojim su se, kaže, željeli približiti modernizmu. Doduše, ne pretjerano, ali su detaljima zadržali ono što Orijent uživa protekle 83 godine – a to je tradicija.

“Bili smo mišljenja da ako sve bude turbo moderno uređeno, da će biti veliki disbalans između dva Orijenta, pa je shodno tome i komunikacija kroz medije i društvene mreže ujedno otežana, i realno, ispada kao da guramo dva projekta. Tako da smo se odlučili zadržati taj dašak starine, tradicije i ostali pri tome da to bude onaj Orijent koji je godinama njegovan sa svojom posebnom ponudom slastica i sladoleda, u interijeru slastičarnice kao što je to nekada bilo, pritom ponukani i čestom rečenicom naših dragih klijenata; tu je mene baka vodila na najbolje kolače i sladoled“, prisjeća se svestrani direktor Orijenta te iskazuje da mu je želja da i tu često slušanu frazu zadrže u svojoj novoj ekstenziji slastičarnice.

Tko je zaslužan za novi interijerski odmak?

Aleksandar Selak

Inače, novi prostor radili su, kaže, dizajnerica Lila Jurić te arhitekt Siniša Bjelica koji su prije svega imali ideju poštovati vrijeme u kojem je zgrada u kojoj se lokal nalazi nastala te pritom spojiti autentične i restaurirane antikne komade s modernim i novim.

Razmišljali su i kako stvoriti ugođaj topline prostora i posebnosti u uživanju u tradicionalnim slasticama, koje su također u trci s modernim ostale autentične.

“Htjeli smo pokazati kako je moguće da mala slastičarnica može upravo na taj način pružiti prekrasnu ugodu s bivanjem u tako uređenom prostoru i uživanjem u slasticama, očekujući da će i publika, naravno, bez dobih granica, to prepoznati. Uređenjem slastičarnice s komadima antiknog namještaja, kao sto su primjerice bidermajer ogledala iz 1840. godine, bidermajer luster iz 1820. godine te rasvjeta na zidovima, željeli smo zadržati estetiku 19. stoljeća, dok su stolci original Thonet i to iz bivše tvornice Thonet stolaca Florijan Bobić iz Varaždina, ali restaurirani.”

Aleksandar Selak

Iako mi je u suštini jasno zašto se Orijent po definiciji morao u jednom trenutku otvoriti i u centru grada, Davor mi na tu temu otkriva neka svoja razmišljanja i činjenice koje su me, priznajem, iznenadile.

“U posljednjih nekoliko godina od naših stalnih gostiju stalno slušamo kako im slastičarnica Orijent više ‘nije na ruku’ pri čemu smo se zapitali: zar se stvarno toliko ljudi iselilo iz Maksimira, a sjećanja na djetinjstvo ih vraćaju na trenutke kada su s bakama, mamama ili tatama išli u Orijent po neku slasticu ili u vruće ljetne dane na sladoled?”

Širenje kao logična poslovna odluka

Ideza Tahiri Martelanc, Šeherezada Sučević
Aleksandar Selak

No, širenje poslovanja je, kako Davor govori, sasvim uobičajena strateška odluka. Dugo vremena se tražio prostor za drugi Orijent koji se onda nekako spontano i sam od sebe stvorio.

U cijeloj toj priči, podsjeća i na rebrending koji se u međuvremenu pokazao kao vrlo pozitivan potez. Povratne informacije od strane medija i stalnih gostiju dolaze stalno u obliku komplimenata i svi su pozitivni glede noviteta.

“Nismo niti zamišljali da će toliki ljudi primijetiti promjene koje smo napravili, u smislu rebrendinga i marketinga, čime smo počeli vraćati dio klijenata koji su na neki način zaboravili na slastičarnicu Orijent. Iako, rekao bih više da su to gosti kojima Orijent ‘nije na ruku’, kako i sami vole reći. Moram priznati da smo zadovoljni dosadašnjim feedbackom, koji je  full pozitivan. One komentare koji su pak kritičke prirode dobronamjerno prihvaćamo jer nam na neki način sugeriraju što i kako možemo bolje.”

Razvijaju i prigodni turistički program

Ideza Tahiri Martelanc, Davor Sučević, Šeherezada Sučević
Aleksandar Selak

S obzirom na novu lokaciju i neku malo moderniju viziju, zanimalo me i koja su im generalna očekivanja od Orijenta dva. Davor mi govori kako bi se htjeli približiti mlađoj populaciji, što će, vjeruju, s otvorenjem nove slastičarnice u centru grada Zagreba i postići.

Isto tako, otkriva i kako trenutačna publika koja uživa slastice Orijenta već neko vrijeme nestrpljivo iščekuje otvorenje nove, gdje će se moći zasladiti i na terasi u centru grada, tako da su uvjereni da će publika imati tendenciju širenja i rasta.

Jedan od ciljeva im je i imati turistički program, koji je trenutno u fazi razvoja, gdje će turisti moći sa sobom ponijeti kući na poklon originalnu slasticu iz Zagreba, kao rastuće turističke destinacije.

Golden Eye
Aleksandar Selak

Za kraj pitam ih i postoji li onda u planu možda i nekada treći zagrebački Orijent.

“Prvo ćemo nastojati učvrstiti temelje postojeća dva na kojima ima još puno posla, a u doglednoj budućnosti možda nikne i treći Orijent, nikad se ne zna”, poručuje Davor dok nam pokazuje rukom i na novu senzaciju od slastice naziva  Golden Eye koja se premijerno predstavlja s otvorenjem Orijenta dva, a koju smo i po završetku razgovora odmah degustirale. Malo je reći i još jednom ponoviti – dosljednost im se isplatila, a i Orijent jednostavno zna znanje.

Mon Cherry
Aleksandar Selak
Orijent tim
Aleksandar Selak
Aleksandar Selak
Aleksandar Selak

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba