DRUŠTVENE MREŽE

U Indoneziji prednost za cjepivo protiv koronavirusa imaju influenceri. Evo i zašto

Indonezija daje prednost svojim influencerima nastojeći potaknuti javno prihvaćanje cjepiva

Nakon pitanja di ćeš za Novu, krenulo je ono o cjepivu. Cijepiti se ili ne, mnogi su u nedoumici, a mnogi su se već i prijavili na listu čekanja za isto. U Indoneziji stvari stoje ovako: zemlja daje prednost influencerima koji čekaju u redu za cjepivo da bi na taj način podignula svijest i potaknula javnost da ga ljudi u što većem broju prihvate. Krajem prošle godine stigla je vijest koju smo svi čekali, napokon se pojavilo cjepivo za COVID-19.

Uz neviđeni zaokret, znanstvenici širom svijeta razvili su ne jedno, već devet uspješnih cjepiva, kako bismo se svi vratili u ‘normalan’ život. Sljedeće pitanje je kome će zemlja dati prednost i većina zemalja je odredila da su to zdravstveni radnici, starije osobe i klinički ugroženi pacijenti. U Indoneziji je to ipak stvar društvenih mreža i influencerea za koje se smatra da imaju najveći utjecaj na radno sposobno stanovništvo.

PRIMILI CJEPIVO ISTI DAN KAD I PREDSJEDNIK

Indonezijski glumac i influencer Raffi Ahmad bio je jedan od prvih ljudi u zemlji koji je primio cjepivo, istog dana kao i predsjednik. Objavio je video na Instagram profilu i poručio svojim pratiteljima (njih 49,6 milijuna) da se ne trebaju bojati. Kako navodi Dazed prema podacima Reutersa, samo 37 posto Indonežana izjavilo je da je voljno cijepiti se, 40 posto kaže da će razmotriti, a 17 posto da će odbiti. Zemlja je do sada zabilježila preko 900 tisuća slučajeva zaraze koronavirusom i gotovo 26 tisuća smrtnih slučajeva.

U razgovoru za VICE, Jennifer Yang Hui, istraživačica na singapurskoj školi međunarodnih studija S. Rajaratnam, izjavila je: “Izbor indonezijske vlade da u svojoj strategiji cijepljenja postavi prioritet influencerima povezan je s njezinom odlukom da targetira radno stanovništvo. Iako se može činiti suprotno onome što druge zemlje rade, a to je cijepljenje ranjive starije populacije i zdravstvenih radnika, iza ovog pravca razmišljanja postoji valjano obrazloženje. Povijesno gledano, neki incidenti socijalnih nemira u Indoneziji povezani su s ekonomskim padom”, nastavila je, pozivajući se na nerede u svibnju 1998. koji su rezultirali azijskom financijskom krizom. Održavanje gospodarstva stabilnim tijekom pandemije COVID-19 presudno je za Indoneziju. Korištenje influencera da bi osvijestili radno sposobno stanovništvo koje je sklonije vjerovati njihovim porukama smatra se načinom da se gospodarstvo održi na površini i dugoročno spriječe sve nuspojave ekonomskog pada.

S obzirom na to da je toliko ljudi u Indoneziji skeptično prema primanju cjepiva, pokušaj upotrebe utjecajnih na društvenim mrežama čini se dobrom idejom ali, samo ako utječu na dobro, a ne na zlo.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube