RECENZIJA

Testirala sam Peugeot 308, ženski auto godine. Osvojio me već na prvom zavoju

Posebno mi se svidio njegov tehnološki aspekt, opremljenost najmodernijim sustavom u vožnji

FOTO: Aleksandar Selak

Privlačnog je dizajna, impresivnih performansi, a posebno mi se svidio njegov tehnološki aspekt, opremljenost najmodernijim sustavom u vožnji

Oduvijek sam se protivila predrasudama bilo kakve vrste, pa tako i onima koji nalažu da se svim muškarcima, odnosno ženama trebaju sviđati unaprijed određene stvari. Muškarci bi tako redom morali voljeti automobile, a žene se zanimati za modu ili kozmetiku. No, neovisno o tome što radim na lifestyle portalu koji se prvenstveno obraća ženama, i da, pišem, između ostalog, o haljinama i ruževima, jako, jako volim automobile. Svaka od članica naše redakcije aktivno vozi, volimo bržu vožnju i u nuždi bismo znale promijeniti gumu – predrasudama unatoč! Stoga, možete samo zamisliti moje uzbuđenje kad sam doznala da ću upravo ja na nekoliko dana dobiti priliku testirati novi Peugeot 308.

Prvo sam primijetila elegantni dizajn i apsolutno se oduševila bojom

O njemu sam znala da su ga žene proglasile ženskim autom godine, što me iznimno obradovalo budući da auto, na prvi pogled, ne djeluje kao stereotip ženskog automobila. Spoj je snage i elegancije, a dokazuje ono što mi u redakciji odavno znamo – i žene vole voziti dobre aute i ne, nije bitno da su ružičasti ni da imaju trepavice na svjetlima. Ovaj model, dakle, krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi logotip marke, a osim spomenutog logotipa, kad sam ga prvi put ugledala, pažnju mi je ponajviše privukla doista posebna nijansa zelene boje. A prije nego krenem o osobnom dojmu, moram navesti i glavne službene specifikacije.

Međuosovinski razmak, produljen za 55 mm, izdužuje siluetu i donosi više prostora putnicima u drugom redu, dok 20 mm niža visina vozila vizualno produžuje poklopac motora. Uložen je veliki trud u pogledu optimizacije strukture karoserije koja maksimalno prianja uz arhitekturu vozila. Senzor za sustave za pomoć u vožnji predstavlja evoluciju u tehnološkom i dizajnerskom smislu. Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla ističu njegov dinamičan izgled. Ovaj svjetlosni potpis savršeno se uklapa u trenutačni stil marke Peugeot, a prepoznatljiv je već na prvi pogled, bilo danju bilo noću.

Opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji

Osim toga, tehnološki gledano, novi Peugeot 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi PEUGEOT i-Cockpit® sa svakom se generacijom dodatno obogaćuje i modernizira te je dodatno razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav. Za ovaj konkretni model doživio je evoluciju u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije uz svoj potpuno novi multimedijski sustav koji se naziva Peugeot i-Connect®.

I ne samo to; ovaj automobil opremljen je brojnim pomagalima za vožnju i manevriranje, brojnim sustavima za pomoć u vožnji najnovije generacije kako bi povećao udobnost i sigurnost, a rezultat su vrhunskog znanja i iskustva marke. Razvijen je na modularnoj platformi EMP2, koja se sastoji od novih strukturnih elemenata koji pružaju veću učinkovitost, sigurnost, užitak u vožnji i udobnost. Kako bi se smanjile vibracije, čvrstoća karoserije poboljšana je povezivanjem strukturnih elemenata. Ovaj model tako više nego ikad dosad ističe užitak u vožnji zahvaljujući vrhunskim voznim svojstvima, iznimnoj udobnosti vožnje, istinskom zadovoljstvu u vožnji i savršenoj okretnosti za gradske vožnje s krugom okretanja između pločnika od 10,5 m.

Što mi se kod novog Peugeota 308 najviše svidjelo?

Za sve one kojima tehničke specifikacije vozila ne znače previše, već radije čuju iskustvo iz prve ruke, evo ga. Naravno, boja i dizajn su, kako sam ranije napisala, ono što mi je prvo privuklo pažnju. No, oni sami po sebi nikad ne bi mogli biti dovoljni da me neki automobil oduševi ili da ga poželim kupiti. Međutim, kad dođu zajedno sa svim ostalim značajkama u koje sam se imala prilike uvjeriti vozeći novi Peugeot 308, jasno je zašto na njega nisam mogla ostati imuna. Daleko najvažnija stvar meni je bila to koliko sam se, od prve minute vožnje, u ovom automobilu osjećala prirodno, kad da ga oduvijek poznajem i vozim.

Sjedalo je vrlo udobno, volan odlično prianja rukama, PEUGEOT i-Cockpit® savršeno je pregledan i intuitivan, svoj sam mobilni telefon spojila u svega dva koraka (jesam li spomenula da ga u automobilu možete bežično puniti?), a moram posebno istaknuti i činjenicu da ima zbilja nevjerojatno puno pretinaca za odlaganje svih onih stvari koje nam se, bez da i sami znamo kako, nekako uvijek nađu u autu. Na stražnjim sjedalima bez problema i komforno sjede tri odrasle osobe (testirano s kolegicama iz redakcije), a prtljažnik je više nego zadovoljavajuće veličine s obzirom na tip automobila. Nakon testiranja po gradu, ali i na autocesti prilikom kratkog izleta u Međimurje (odlično mi je poslužila navigacija, vizualno jako pregledna, uz dodatak glasovnih uputa), mogu reći da je snagom motora, njegovom agilnošću, a na koncu i razinom udobnosti prilikom vožnje Peugeot 308 nadmašio sva moja očekivanja.

Dostupan u tri razine opremljenosti

Štedljiv i vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinamičnog detalja, novi Peugeot 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje načelo Power of Choice.

Od lansiranja na hrvatsko tržištu u ožujku, dostupan je s tri razine opremljenosti: Active Business, Allure i GT. U ponudi ima benzinske trocilindarske 1,2-litrene PureTech 110 i 130 motore i dizelske BlueHDi 130 motore. Novi Peugeot 308 dostupan je i s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone načela Power of Choice: PHEV 180 i 225.

Benzinska izvedba Peugeot 308 Active Business PureTech 110 S&S BVM6 ima početnu cijenu od 160.975 kn, dizelska izvedba Peugeot 308 Active Business BlueHDi 130 S&S BVM6 ima početnu cijenu od 184.995 kn, a hibridna izvedba Peugeot 308 Active Business PHEV 180 ima početnu cijenu od 265.757 kn.

Zaključak

Za kraj mogu samo nadodati da mi se Peugeot 308 u samo nekoliko dana gradske vožnje, ali i na autoputu izvan grada pokazao zbilja kao ugodno, pregledno, sigurno i moćno vozilo iznimnih performansi s kojim sam se jako brzo sprijateljila i pronašla zajednički jezik. Ne mogu sakriti činjenicu da me ova testna avantura samo još više potaknula da kod kupnje novog vozila ovaj model svakako razmotrim kao jednu od najboljih opcija. Više informacija o novom Peugeot 308 automobilu doznajte na službenoj stranici.

Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Peugeot.