DOGAĐANJA

Što nas od hrvatskog dizajna čeka na Zagreb Design Weeku? Evo kratkog pregleda

Šest brendova predstavit će se od 6. do 11. rujna na Akademiji likovnih umjetnosti, Ilica 85

FOTO: tgm creative

Šest brendova predstavit će se od 6. do 11. rujna na Akademiji likovnih umjetnosti, Ilica 85

Uskoro nam stiže osmo izdanje Zagreb Designa Weeka koji je prvi put 2014. godine održan u Laubi. O hrvatskom dizajnu namještaja se tada samo pričalo, a danas, nekoliko godina kasnije možemo se pohvaliti s vrhunskim proizvodima koje je prepoznala i svjetska struka. Prostoria, Milla&Milli, Dizz Concept, NUNC, Metoda i Regalerija u rujnu vas čekaju na Akademiji likovnih umjetnosti, Ilica 85.

Prostoria

Prostoria je 2014. godine bila mala obiteljska tvrtka iz Hrvatskoj Zagorja, čiji osnivač Tomislav Knezović vjerojatno nije ni sanjao da će postati vodeća hrvatska tvrtka za proizvodnju namještaja. U samo deset godina ostvarila je veliki uspjeh koji se prvenstveno gradio na modernom dizajnu, kvaliteti i udobnosti. Kolekcije Polygon i 3angle neke su od najprodavanijih, a svoj deseti rođendan je proslavila spektakularnom izložbom u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu. Danas prodaju u više od 60 država i tisuću premium trgovina diljem svijeta.

Dizzconcept

Zagrebački Dizz Concept poznat je kao tvrtka INkea koja je s radom započela još 1992. godina i specijalizirala se za opremanje poslovnih prostora, kojih iza sebe danas ima više od 10 tisuća. Specijalist je za nišne proizvode stvorene prema zahtjevnim tehnološkim rješenjima. Razvio je i svoje sustave među kojima je jedan od najpoznatijih – pokretni zid.

Metoda

Metoda je jedan od novijih brendova hrvatskog namještaja, a svjetsku premijeru je imala u lipnju na milanskom tjednu dizajna. Hrvatskoj će se premijerno predstaviti na Zagreb Design Weeku, a njezin nastanak možemo zahvaliti bogatom iskustvu tvrtke Spin Valis iz Požege, koja je nakon 70 godina napravila zaokret i stvorila vlastiti brend. Direktorica Marija Jelčić Markanović i umjetnički direktor Mladen Orešić okupili su hrvatske dizajnere koji su iskustvo stekli radeći na projektima Prostorie, NUNC-a i Mille&Millia. Jedva čekamo vidjeti što nude.

Nunc

Ancona Grupa, tvornica namještaja iz Đakova, pod vodstvom Markice Stanušića, surađuje s mladim dizajnerima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije, a početkom 2019. godine predstavlja novu hrvatski brend namještaja; NUNC. Nikola Radeljković je umjetnički direktor brenda, koji je za prvu kolekciju odabrao niz dizajnera kao što su Vladimir Madunić, Nataša Njegovanović, Lea Aviani, Studio RU:T i Regular Company i mnoge druge s kojima i danas razvija minimalistički namještaj. Modularne kolekcije su im specijalnost, a već dvije godine imaju i svoj showroom na Ilici.

Milla&Milli

Milla&Milli je brend iz Vrbovca pokrenut 2018. godine u sklopu drvne industrije. Vlasnici Ksenija i Ivić Pašalić od početka grade brend na dobrim temeljima s posebnim fokusom na dizajn, te korištenje isključivo prirodnih materijala kao što su drvo hrasta ili orah. Pod vodstvom umjetničke direktorice Maše Vukmanović u suradnji s Jelenom Lukac Kirš i Jakovom Šrajerom, stvoren je moćan stil koji je prepoznala publika, ali i struka 2021. kada je Milla&Milli osvojio najpoznatiju nagradu za dizajn na svijetu – Red Dot i to za cjelokupni brend. S tom nagradom se mogu pohvaliti kao prvi u Hrvatskoj.

Regalerija

Regalerija, tvornica tepiha iz Zaboka jednako je interesantna, a već 50 godina radi s umjetnicima i dizajnerima poput od Ivana Lackovića i Silvija Vujičića. Isto tako, realizirali su projekt Šarene sobe unutar Muzeja Apoksiomena prema narudžbi studija Kulenturato. Na Zagreb Design Weeku imat ćemo priliku vidjeti poseban tepih u duhu ovogodišnje teme festivala – Limitless / Bez granica, a u izradi će moći sudjelovati i posjetitelji. Zvuči sjajno.