VIJEST

Stižu noviteti na Instagram i Facebook, a mi točno znamo koji i kako će utjecati na vaše profile

FOTO: AFP

Jedan od većih noviteta na društvenim mrežama je smanjivanje fokusa na brojkama pratitelja i lajkova

Za ovu godinu je najavljeno nekoliko novih promjena u dizajnu, načinu korištenja, a i novim opcijama za Facebook i Instagram. Neki korisnici već su dobili nove opcije, pa iako se na vašim profilima još nisu dogodile, svima nam stiže par noviteta. Kako bi ostali u toku i kako bi vam bilo jasno što se događa, skupile smo sve najvažnije informacije o promjenama, a i saznale kako će one utjecati na vaše privatne i poslovne profile.

Instagram smanjuje fokus na brojevima

Instagram

Položaj stavki na Instagram profilima se od stvaranja društvene mreže nije baš previše mijenjao, a i uvijek su se na njemu nalazile najvažnije stvari – ime, broj pratitelja, gumb za praćenje i opis profila. Sada testiraju novi izgled u kojemu će se taj poredak malo promijeniti. Dugme ‘Prati’ i ‘Pošalji poruku’ nalazit će se jedno pored drugog, a pritiskom na ‘Prati’ moći ćete vidjeti zajedničke pratitelje s tom osobom. Kod nekih profila već je došlo do promjene.

Jedna od novosti je i da je će IGTV dobiti vlastiti prostor na profilu. Osim toga će i sve slike koje ste objavili, kao i one na kojima ste označeni, imati ime svoje kategorije umjesto samo ikone.

Jedan od noviteta na kojem Instagram radi je i micanje fokusa s broja pratitelja pa će tako u testnoj fazi broj pratitelja na profilu biti ispisan na dnu profila, umjesto na vrhu te će biti napisan mnogo manjim fontom. Osim što na ovaj način smanjuju pozornost na informaciju o broju pratitelja, postoje i testne faze u kojima će maknuti vidljivost broja lajkova na fotografijama. Ovaj test krenuti će u Kanadi, ali još uvijek nije potvrđeno hoće li doći i kod nas te hoće li se uopće zadržati. Za ovu odluku uzor je bio Twitter koji već neko vrijeme smanjuje fokus na brojkama i usmjerava na važnost kvalitetnog razgovora i sadržaja.

Manje promjene za poslovne profile

Poslovni profili će, uz sve navedeno, dobiti ikonu Kupovina, kao i Upute za lokaciju, Nazovi i Započni narudžbu što će olakšati poslovanje, a i utjecati na jednostavnost kupovanja preko Instagrama. Omogućit će se i direktno kupovanje preko Instagram Priča tako što će se unutar priče moći označiti proizvod koji se prodaje. Uz to se dodaje i par novih efekata u Pričama, ali i dugme Stvori s kojim će se moći raditi priče koje nisu samo fotografije, videi ili tekst na već odabranoj pozadini.

Facebook radi na redizajnu

Facebook je do sada imao popriličnih problema i skandala s privatnošću pa nije nimalo čudno da im je sigurnost podataka prioritet u promjenama. Tako namjeravaju uvesti mogućnost grupa unutar kojih će svaki korisnik moći stvoriti vlastitu grupu prijatelja (nešto slično kao favoriti) koji će moći vidjeti njihove objave i s njima komunicirati.

Kao i kod Instagrama, cilj im je micanje brojki s objava jer će se na taj način fokus staviti na sadržaj umjesto na brojke. Veliki fokus je i na psihološkoj razini jer se korisnici više neće moći osjećati loše zbog brojeva ispod fotografija dok pregledavaju novosti na društvenim mrežama.

Facebook namjerava dodati i opciju ‘Secret Crush’ u kojoj vam dopuštaju da odaberete prijatelja koji vam se sviđa, a onda vas obavijesti ako se i vi sviđate njemu. Da, jako slično kao aplikacija Down gdje možete odabirati ljude koje zaista poznajete i tako se s njima bolje povezati. Ova stavka, koliko god da može biti slatka i omogućiti sramežljivima da se lakše upoznaju, potencijal je za mnoge nepročitane ‘Secret Crush’ obavijesti.

Nova opcija će biti i zajednički video razgovori s više korisnika te nove opcije za kupovanje koje će spojiti Instagram, WhatsApp i Facebook Trgovinu.

Osim desktop verzije, bit će i par promjena u dizajnu na aplikaciji, a koje bi trebale stići idućih mjeseci. Za sada je jedino poznato da će se maknuti plava traka na vrhu aplikacije po kojoj je Facebook poznat.