Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

Spavanje

Sadržaj omogućava Dormeo

Saznajte spavate li kao medvjed, vuk, lav ili dupin

Zdrav i kvalitetan san jedan je od preduvjeta zdravlja, kako za djecu, tako i za odrasle. Ne kaže se uzalud za djecu da su “narasla preko noći”. Evo što trebate za zdrav i ugodan san 

Zdrav san nužan je za rast i razvoj djeteta jer se hormon rasta izlučuje tijekom spavanja. Ono je iznimno važno i za imunitet djeteta te za težinu.  Kroničan nedostatak sna može uzrokovati povećanje tjelesne težine jer može poremetiti  hormonalni balans koji određuje apetit. Kako pomaže mozgu pohraniti nove informacije u memoriju kroz proces zvani “memorijsko sjedinjavanje”, spavanje je važno i za učenje. Studenti koji odspavaju poslije učenja, pokazala su brojna istraživanja,  imaju mnogo bolje rezultate na testovima.

Nedostatak sna odraslim osobama može, između ostalog, ugroziti kardiovaskularno zdravlje. Ozbiljni poremećaji spavanja povezani su s povišenim krvnim pritiskom, hormonalnim poremećajima i nepravilnim otkucajima srca. Nesanica oslabljuje imunološke funkcije, a kvalitetan san jedan je od načina borbe protiv raka u organizmu.

Različiti tipovi spavača

Svatko od nas ima drugačije navike spavanja. Netko preferira spavati na mekanom madracu ili jastuku, a neki baš vole imati čvrst potporanj dok spavaju. Ono što je za sve važno je pravilan odabir jastuka i madraca, njihova redovita zamjena i higijena, te udobna posteljina.  

Četiri tipa spavača 

Dr. Michale Breus napravio je psihološku karakterizaciju spavača prema kojoj postoji četiri različita tipa. Zanimljivo je da svaki od njih ima velike sličnosti s navikama određenih životinja. Tako postoje medvjed, dupin, vuk i lav.

Medvjed: obožavaju spavati, a njihov unutarnji sat prati izlazak i zalazak sunca. Ove osobe često vole i popodnevno drijemanje. Ovakvo ponašanje ima karakteristike radišnosti, ali društvenosti. Ovom tipu spavača potrebno je barem osam sati sna svake noći, a zbog obaveza najčešće idu spavati oko 23 sata i spavaju do 8 ujutro. Najbolja im je koncentracija oko 10 sati ujutro do podne, a u najboljem su raspoloženju između 15 i 18 sati.

Lav: lavovi su poznati po ranom buđenju, puni su energije ujutro, ali se poslijepodne osjećaju iscrpljeno. Ovaj tip spavača odlazi na spavanje prije svih, a prije svih se i budi. Optimistične su naravi i organizirani, a sve rade po planu. Bude se oko 5 i 5:30 ujutro, a u krevet odlaze oko 22 sata. U prosjeku im treba 7 sati spavanja. Najproduktivniji su od ranog jutra pa do podne, ali poslijepodne im treba odmor.

Vuk: vukovi su poznata noćna bića te nisu ljubitelji ranojutarnjeg buđenja. Najviše energije imaju u večernjim satima, a njihova produktivnost javlja se nakon 19 sati kada se većina ljudi sprema na počinak. Budilice s funkcijom višestruke odgode zvona njihovi su najbolji prijatelji. Ovaj tip spavača je pomalo ćudljiv i impulzivan, ali ga se može opisati i kao kreativnu i inovativnu osobu. Kasno odlazi u krevet i kasno se budi zbog čega ujutro budu namrgođeni i teško se fokusiraju.

Dupin: ovaj tip ljudi ima vrlo lagan san te često pate od nesanice. Ovo su ljudi koji vrlo malo spavaju, inteligentni su i ponekad zapovjednički nastrojeni, ali i tjeskobni.  Često su perfekcionisti koji previše razmišljaju. Njihov raspored spavanja je u pravilu nepravilan te često idu spavati u kasnim satima, a rano se bude. Najčešće su produktivni tijekom noći, kada ne spavaju.

U kojem položaju spavate?

Neovisno o tome koji ste tip spavača, treba vam dobar i kvalitetan jastuk koji će biti namijenjen baš vašoj vrsti spavanja. Osim što možete biti različiti tip spavača, odabir jastuka ovisit će i o tome spavate li na leđima, boku, trbuhu ili u različitim položajima. 

Za spavanje na leđima trebate imati jastuk koji će vam pružiti odgovarajuću potporu. Mora osigurati prirodan oblik kralježnice te dobru potporu za glavu, vrat i ramena.

Za spavanje na boku je važno da vam glava ima čvrstu potporu radi čega će vam trebati čvršći i viši jastuk.

Za spavanje na trbuhu vam je potreban nizak i mekan jastuk koji će vašu kralježnicu držati u ispravnom položaju. Idealan bi bio jastuk s punjenjem od mikrovlakana koji će se prilagoditi vašoj težini.

Ako spavate u različitim položajima, potreban vam je jastuk koji će biti uvijek udoban. Najbolji za to je srednje mekan jastuk koji će vam se prilagođavati kako mijenjate položaj spavanja.

Nekoliko vrsti jastuka

Kako god spavali, svaki jastuk mora ispuniti nekoliko uvjeta da bi vam pružio ugodan i zdrav san. Dobar jastuk mora držati leđa u ispravnom položaju, prilagoditi se vašem načinu spavanja, a ako patite od alergija, trebao bi biti otporan na grinje i napravljen od hipoalergenih materijala te bi trebao biti udoban i fleksibilan. S obzirom na oblik, možete birati između klasičnog i anatomskog jastuka.

Klasični jastuci mogu sadržavati Wellsleep® ili Tencel® mikrovlakna, čak i vlakna bambusa, vune i svile. Svakom od njih je moguće prilagoditi visinu, a i perivi su, što je vrlo važno za vaše zdravlje. Anatomski jastuci načinjeni su većinom od memorijske pjene koja je visokoelastičan materijal. Oni posebnim oblicima osiguravaju potporu za glavu, vrat i ramena što može smanjiti pritisak u određenom dijelu tijela.

Jastuci mogu biti različito punjeni, a to također birate prema potrebama. Najvažniji dio jastuka je upravo punjenje jer ono pruža prikladnu potporu. Dormeo ima jastuke s tri različite vrste punjenjamemorijskom pjenom, te s Tencel® i Wellsleep® vlaknima.

Memorijska pjena je materijal osjetljiv na toplinu i dostupna je u anatomski oblikovanom jastuku napravljenom od jednog komada te kao klasičan oblik punjen komadićima memorijske pjene. Ako volite čvršći jastuk, patite od alergija i volite viši jastuk, ovo je idealan jastuk za vas.

Klasični jastuci punjeni memorijskom pjenom odlični su za one koji žele jastuk srednje visine te one koji najčešće spavaju na trbuhu i grle jastuk dok spavaju.

Jastuk možete birati i na temelju vlakna od kojih je napravljen, pa tako postoje Tencel® i Wellsleep® vlakna.

Wellsleep® mikrovlakna su napredna, čvrsta, pahuljasta vlakna, ponekad nazivaju i ‘umjetno paperje’ jer su mu slična i upotrebom i na dodir. Savršeni su za regulaciju temperature, izuzetno su ugodni na dodir, minimalno upijaju vlagu i otporna su na mrlje. Imaju posebnu križnu strukturu koja dozvoljava stvaranje malih zračnih jastuka među vlaknima. Ovi džepovi povećavaju voluminoznost i punoću punjenja. Wellsleep® Advanced vlakna su nevjerojatno lagana, pahuljasta, prozračna i posebno su primjerena za korištenje u jastucima i pokrivačima.

Tencel® je potpuno prirodno vlakno koje ‘diše’ i odlično upija vlagu. Jastuk napravljen od Tencela® pruža udobnost, mekoću i praktičnost i vrlo je primjeren tijekom toplog vremena i za osobe koje se jako znoje tijekom sna.

U Dormeo prodavaonicama možete birati jastuk i na temelju zdravstvenih problema. Nude se, primjerice, jastuci posebno dizajnirani za osobe koje pate od alergija te za one koje imaju bol u vratu.

Pronađite svoj jastuk

  • Pripremite metar.
  • Stanite uza zid. Stanite na jednak način kao što bi ležali na madracu.
  • Naslonite glavu na zid i metrom izmjerite udaljenost između glave i zida. Ovu prazninu mora popuniti jastuk.
  • Nabavite jastuk koji odgovara vašim potrebama.
  • Kada ste nabavili jastuk, postavite ga između zida i glave. Ako je jastuk dobar za vas, gledat ćete ravno ispred sebe, a vrat će stajati ravno. To će omogućiti vašoj kralježnici, vratu i glavi da budu u potpunosti poduprti.

Riješite našu anketu ovdje i provjerite što vam sve treba za savršen san.

Sadržaj donosimo u suradnji s Dormeom 

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba