HRVATSKI BREND

Sad je zbilja važno podržati hrvatske proizvođače. Jeste li već otkrili dizajnerski brend [ kutnakvadrat ]?

FOTO: PR

[ kutnakvadrat ] brend je kreativnog dvojca koji voli eksperimentirati s betonskim formama, teksturama i recikliranim materijalima

Od brendova nakita preko onih s kolekcijama odjeće pa do brendova namještaja, igračaka i hrane, u novoj rubrici Super1 vas upoznaje s brendovima koje neumorno pokreću hrvatski kreativci.

Ime brenda: [ kutnakvadrat ]

Tko: Krešimir Tušak i Tonći Urošević, dvoje zaljubljenika u upcycling i DIY kulturu koji su hobi pretvorili u posao. Nakon dužeg vremena proučavanja materijala i njegovih svojstava, odlučili su dignuti to na novu razinu i osmislili brend pod nazivom [ kutnakvadrat ], dali otkaze na poslovima koji su im oduzimali previše vremena i s kojima su bili nezadovoljni, te uz veliki rizik odlučili raditi posao koji ih ispunjava, koji je kreativan i najvažnije, posao koji ih veseli i zabavlja.

Što: Primarno se vode funkcionalnošću predmeta i estetikom prilagođenoj upravo potrebom predmeta, bilo da se radi o posudi za biljku, vazi, dekorativnoj zdjeli, ukrasnom tanjuru za zid, sjenilu za lampu ili stolnoj lampi. Svi proizvodi su izrađeni ručno, a zbog same teksture materijala, svaki predmet je unikatan.

Njihovi proizvodi primarno su monokromatski, no s obzirom na to da su jako zaigrani, redovno rade i limitirane serije koje su dubinski pigmentirane korištenjem prirodnih pigmenata za bojanje betona, te imaju zaštitni premaz koji nije toksičan za živa bića i okoliš, a na dnu se nalazi zaštitni sloj od pluta kako bi se izbjeglo grebanje i oštećenje namještaja.

Njihova nova kolekcija pod nazivom Buđenje upravo se odlikuje razigranošću plavih, zelenih i oker nijansi, koju planiraju predstaviti široj publici na ovogodišnjem Zagreb Design Weeku. Sve njihove tegle za biljke i vaze mogu se koristiti za vanjsku i unutarnju upotrebu (do -10°C). Kalupe sami dizajniraju reciklirajući plastični otpad, te tako pomažu smanjenju negativnog utjecaja plastike na okoliš što im je od iznimne važnosti.

Kada: Brend kao takav djeluje posljednje dvije godine. U tom periodu su se predstavili široj publici kroz razna izlaganja (Artomat, Zagreb Design Week, InDizajn, te manja samostalna ili grupna izlaganja – Botaničar, Kulturni centar Mesnička, Kištra, Mini Industry, Art Bazaar, Welcome Spring Festival, Swanky Summer Garden itd.) i jako su zadovoljni reakcijama ljudi, pogotovo zato što je beton u Hrvatskoj relativno novi medij u dizajnu interijera.

Zašto: S obzirom na to da su oboje zaljubljenici u biljke cijela ideja krenula je potrebom za funkcionalnijim, minimalnijim i drugačijim teglama za biljke od onog što se nudi (imaju, kažu, podosta biljaka). Njihov moto je ‘let your plants do the talking‘, gdje biljka mora uvijek biti u prvom planu. Tako su se zapravo odlučili za suptilni, minimalistički izričaj u svim njihovim kreacijama, dok je sama industrijska estetika isplivala na površinu zbog materijala i njegovih tekstura koje dobiju pri izradi.

Kako su otkrivali i proučavali beton kao materijal za oblikovanje, shvatili su da mogu od njega proizvesti razne predmete, poput lampi, sjenila za lampe, dekorativne vaze, tanjure za zid, podloške i sl. Cijeli asortiman home decor proizvoda koje nikada nisu zamišljali da bi se mogli napraviti od betona.

Može se razgledati i kupiti: Možete ih pronaći na nekoliko lokacija u Zagrebu (Hortiart, Zvonimirova 24; Kloto – concept store, Masarykova 14), Splitu (galerija Arterija, Vuškovićeva 5) i Rijeci (galerija Poneštrica, Trg 128 brigade Hrvatske vojske 3a), dok su vrata njihovog studija (Modecova 13, Zg) uvijek otvorena za svekoliko pučanstvo. Online adrese uključuju službene stranice, Facebook te Instagram.

Cijene se kreću: od 50 do 490 kuna.