PRIČA

Radila je svijeće za Chanel, uvela oud u svijet parfema, a sad je stigla u Zagreb predstaviti svoju novu kolekciju. Upoznajte Lindu Pilkington

Poznata engleska parfumerka Linda Pilkington stigla je u Zagreb predstaviti novu kolekciju mirisa. Našla sam se s njom

Mirisi iz niche kategorije su zaista jedan poseban svijet i lijepo je znati što se krije iza svakog mirisa koji je svrstan u tu priču. Naše tržište je posljednjih deset godina eksplodiralo s niche brendovima zahvaljujući mnogim vlasnicima zagrebačkih niche parfumerija. Jedno takvo mjesto sigurno je obiteljska parfumerija Lana koju su prije 30 godina, otvorili Lana i Tomo, kao prvu privatnu parfumeriju ovdje. Posljednjih 10 godina bave se niche kategorijom proizvoda.

Lana je prva ponudila kozmetičke proizvode za znalce i predstavila luksuzne brendove kao što su Givenchy, Guerlain, La Prairie, Sisley, Lancome, Kanebo, Shiseido, Comme des Garçons. Danas je parfumerija Lana mjesto na kojem ćete naći pomno odabranu selekciju niche parfemskih kuća kao što su Amouage, Tiziana Terenzi, Killian, Serge Lutens, Puredistance i mnogi drugi. Onaj o kojem danas pričamo je Ormonde Jayne, brend koji je prije 20 godina pokrenula jedna ljupka Engleskinja koja ga i dan danas vrlo uspješno vodi.

BREND POKRENUT PRIJE 20 GODINA U LONDONU

Aleksandar Selak

Linda nije prvi put u Hrvatskoj, posjetila je Zagreb prije četiri godine kada su njezini mirisi i predstavljeni hrvatskom tržištu. Ovaj put je sletjela u Split, gdje je u prosincu otvorena parfumerija Lana i bila je super uzbuđena opisujući mi kako ju je dočekao vjetar koji ju je skoro otpuhao. “To je bilo dobro iskustvo za moja pluća”, dodala je uz osmijeh.

“Jako sam sretna što prodajem u Lani, mislim da je vlasnica velika stručnjakinja na području niche mirisa i moj brend je u dobrim rukama.” Zanimalo me kako je započela njezina priča, kako je osmislila ime te kako bi sumirala posljednjih 20 godina poslovanja. “Moj prvi klijent bio je Chanel i u trenutku kada sam trebala naplatiti posao, napisala sam im pismo sa svojim najljepšim rukopisom i rekla im da mi duguju novac. Uskoro sam shvatila da to neće moći ako ne otvorim tvrtku.” Jednu večer dok je kuhala sa suprugom malo su razmišljali i u nekoliko minuta smislili ime Ormonde Jayne jer se proizvodnja događala upravo u oblasti Ormonde Terrace.

Moj prvi klijent bio je Chanel i u trenutku kada sam trebala naplatiti posao, napisala sam im pismo sa svojim najljepšim rukopisom i rekla im da mi duguju novac

Posao je započela izradom mirisnih svijeća, a onda je krenula putovati po svijetu i pohoditi radionice za izradu mirisa. “Osluškivala sam tržište, prvenstveno želje i potrebe žena i tražila od njih da mi kažu koje mirise žele nositi na sebi. Bila sam jako uzbuđena oko tih svih mirisa i stalno sam tragala za nečim novim. Htjela sam stvarati nešto posebno, nešto što još nitko nije.” Slala je mailove po cijelom svijetu raspitujući se za ulja koja su je zanimala i malo po malo gradila svoje mirisno carstvo. I to joj je itekako pošlo za rukom, s obzirom na to da je prva na zapadno tržište stavila miris koji u sebi sadrži agar drvo tj. njegovu esenciju oud (jako popularan u niche svijetu danas). Agar je poznatiji kao mirisno drvo iz rajskog vrta.

Eksperimentirala je s notama koje nisu koristile neke druge parfemske kuće jer nisu bile toliko komercijalne, već rijetke i dosta skupe te se tako vrlo brzo izdvojila na tržištu.

NIJE STIGLA PROIZVODITI KOLIKO JE PRODAVALA

Aleksandar Selak

Otkriva mi kako je dobro proučila agar (oud) prije nego je počela s njime raditi. Puno je putovala i otkrila je da je to jedan od najpopularnijih mirisa na Bliskom istoku. Željela je stvoriti nešto poput tog mirisa, ali u smislu da ga omekša i prilagodi ostatku svijeta.

Miris je stvoren, njezina priča je izašla u novinama i kada su prvi put došli kupci s Bliskog istoka u njezinu parfumeriju na londonskom Mayfairu kupili su svih 27 bočica koliko je imala. Htjeli su ih, kaže pokazati svojim prijateljima. “Nakon posla sam otišla u studio, zaključala vrata i krenula s daljnjom izradom, tada je sa mnom radila samo jedna gospođa koja mi je pomagala s pakiranjem. Uskoro je došao novi kupac i pitao me koliko bočica imam, a ja sam mu rekla 47. Ponovno sam prodala sve.” Danas gotovo cijela niche industrija koristi oud u svojim mirisima.

Trenutno najskuplji sastojci na svijetu su upravo oud, prirodna sandalovina i gardenija, koju koristi u mirisu Privé. I to je jedan od razloga zašto su mirisi koji ih sadrže često skupi i zašto ih ponekad i nema u ponudi. “Neki sastojak mogu nabaviti danas, ali možda već za četiri godine neću moći, jer ga jednostavno nema.” Njezino najveće tržište je za sada Velika Britanija, zatim Rusija i SAD. Jako dobro prodaje i u Europi, dodaje kako se dosta brzo razvija tržište. Osim toga naglašava kako se iskonski niche brendovi razlikuju od ovih komercijalnih, bez obzira na to što danas i ti brendovi lansiraju male, selketivnije distribuirane i znatno skuplje kolekcije mirisa koje nazivaju niche. Linda tvrdi da to nije to i da to čine samo da bi odgovorili potrebama tržišta.

Danas joj je najdraži dio posla pisati priče koje objašnjavaju njezine mirise, bavi se unapređenjem prodaje, ali i računima. “Svaki petak kad pregledam račune imam osjećaj da imam kontrolu nad svime. Točno znam što moram dati i što moram dobiti pa se tako osjećam kao da štitim svoj posao.”

NOVA KOLEKCIJA INSPIRIRANA JE PUTEM SVILE

Aleksandar Selak

Novu kolekcija možete pronaći u Lani, a ona se sastoji od sedam mirisa, četiri su sada lansirana sada, a tri će biti početkom jeseni. Četiri različita mirisa inspirirani su putem svile, a tako se i zove kolekcija – La route de Soie. “Zanimljivo je kako uvijek mislimo da su mnoge stvari za koje znamo došle od nas, od Europljana, a zapravo su stigle s druge strane svijeta. Proučavala sam knjige, istraživala tematiku, i bila iznenađena spoznajama do kojih sam došla.” Byzance, Damask, Levant i Tanger mirisi su koje morate probati kako biste osjetili esenciju cijele priče. “Levant je dosta popularan i ja bih ga odabrala za razdoblje između proljeća i ljeta, kada ne se želim osjećati previše moćno već u situacijama kada recimo provodim vrijeme sa svojim suprugom i želim se osjećati onako malo seksi. Inače volim potpuno suprotne note.” Dodaje kako je važno nositi miris koji odgovara trenutnom raspoloženju. “Ako se želim osjećati moćno, onda uvijek nosim Ormonde Woman, miris od crne kukute.” Upravo je crna kukuta bio njezin prvi napravljeni miris ikad i trebalo joj je dvije godine da dođe do njega. “Miris je genijalan i svi se raspituju o njemu.”

Zanimljivo je kako uvijek mislimo da su mnoge stvari za koje znamo došle od nas, od Europljana, a zapravo su stigle s druge strane svijeta

Danas ispred ove ljupke i vrlo profinjene i nježne Engleskinje stoji pravo mirisno carstvo koje je strastveno i svojim tijekom gradila 20 godina. Počela je sama uz pomoć jedne djevojke, a danas ima više od 30 zaposlenih. Uživa svaki dan u svom poslu, neovisna je i dobro zna ono što radi. Rastale smo se u mirisnom oblaku koji me još neko vrijeme pratio i podsjećao na to kako je oslobađajuće raditi ono u čemu želiš biti najbolji.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba