INTERVJU

Poznati srpski brend Mona napokon dolazi u Zagreb pa sam razgovarala s vlasnikom Urošem Momirovićem

Srpski modni brend Mona osnovan je prije 30 godina. Od početka kolovoza moći ćemo ga napokon kupiti i u Zagrebu

Ako pratite modu trebali ste čuti za srpski brend Mona koji je osnovan 1989. godine. Obiteljska tvrtka danas se može pohvaliti s 50 trgovina, 800 zaposlenih i s produkcijom od 70 tisuća torbica godišnje. Odličan povod za razgovor, ali ne i jedini. Mona će početkom kolovoza otvoriti svoju trgovinu na Ilici i jako sam uzbuđena zbog toga. Ukrala sam vrijeme vlasniku i direktoru brenda Urošu Momiroviću koji mi je ispričao sve o Moni.

MONA JUČER, DANAS I SUTRA

Uroš Momirović

Brend je osnovan prije 30 godina, zanimalo me sve od samog početka, preko ratnih vremena do rasta poslovanja. Gospodin Uroš kaže mi kako s velikim ponosom može reći da tvrtka postoji već 30 godina. Od početka do danas susretala se s raznim izazovima i teško mu je objasniti kroz koje je sve faze, procese i situacije prošla da bi danas bila ovo što jest. “Mona je obiteljska tvrtka koju su osnovali moji roditelji, a ja sam druga generacija koja njome upravlja. Kao osnivači, oni su napravili temelje i osnovne ideje prema kojima se ona mora voditi i danas.”

Ističe kako im je prije svega važno dugoročno zadovoljstvo kupaca i dodaje kako je najveća greška ganjati laki profit, igrati se s kvalitetom i dizajnom proizvoda. “Naša želja je da naši kupci i poslije dužeg perioda osjećaju zadovoljstvo što su svoje povjerenje dali Moni.” Vjeruje kako je to ključ njihovog uspjeha, i svakako teži put, ali jedini mogući za njih.

PROIZVODI SE ISKLJUČIVO U BEOGRADU

Proizvodnja se odvija u Beogradu, bez obzira na sugestije mnogih kako bi je trebali prebaciti u Kinu, Vijetnam ili Bangladeš. Nikad nisu posegnuli za jeftinijim opcijama i slabijom kvalitetom već su zadržali proizvodnju kako bi bili sigurni da će njihovi temeljni standardi biti zadovoljeni. “Materijale uvozimo iz Italije, gdje imamo partnere s kojima surađujemo i preko 20 godina. Jednostavno s kvalitetom ne radimo kompromis.”

Ono od čega su krenuli je ženska torbica i to je ono što ih je odvojilo od drugih u samom početku. “Upotpunjuje svaki stajling, i dalje nam je najdraži komad.” Naravno, danas je Mona kompletan modni brend koji ima cjelokupni asortiman u ponudi. Konkurenciju naravno imaju i jako je poštuju, a smatra da su im prava konkurencija baš svi; od malih radnji do Chanela i Diora.

Jednostavno s kvalitetom ne radimo kompromis

Moda je takav biznis, stalno se mijenja i traži inovacije. “Tko posustane nestaje sa scene, pa čak i najveći brendovi, a s druge strane netko će ući na to mjesto. Upravo taj uvijek otvoreni prostor da se napreduje i je draž ovog posla, koji vas tjera na stalni napredak.”

Imaju online prodaju na koju su, kaže isto jako ponosni jer ondje možete naći sve isto kao u trgovinama. Online trgovina se redovito ažurira kao i svi novi i aktualni artikli koju se prodaju u Mona trgovinama. Uskoro će online prodaja biti internacionalna, što znači da će svi moći kupovati i nositi Mona torbice i odjeću. “Svatko tko se bavi ovim poslom, zna da to nije mala stvar i veoma mi je drago zbog toga”.

PRVI DUĆAN U ZAGREBU I PLANOVI ZA OSVAJANJE HRVATSKE

Nakon Srbije, Crne Gore, Makedonije te Bosne i Hercegovine sada će i Zagreb dobiti trgovinu koja je u planu već nekoliko godina. “Godinama dobivamo zahtjeve i upite zašto nismo prisutni i kada ćemo doći. Već nekoliko godina traže adekvatne lokacije, jer nisu htjeli započeti bilo gdje. Htjeli su krenuti od zagrebačke žile kucavice; Ilice, ali ne planiraju tu stati. “Planiramo još trgovina u Zagrebu, kao i u ostalim većim gradovima kao što su Rijeka, Zadar i Split.” Koji će biti prvi sljedeći, još uvijek nisu sigurni, ali su u pregovori za čak nekoliko lokacija.

Planiramo još trgovina u Zagrebu, kao i u ostalim većim gradovima kao što su Rijeka, Zadar i Split

Kao i većina brendova koji moderno posluju, Mona surađuje s blogerima i modnim influencerima, a Uroš dodaje kako je zadovoljstvo obostrano. “Neke su kontaktirale nas, neke smo mi kontaktirali i sve u svemu imamo sjajnu suradnju s velikim brojem influencera iz cijele regije. Vjeruje da će takvih suradnji biti i dalje, posebno u Hrvatskoj gdje ima puno zanimljivih i talentiranih ljudi.

TKO NOSI MONU

Danas je teško definirati tko nosi određeni brend. Sve češće vidimo kombinacije pristupačnih high street komada i skupocjenih dizajnerskih. “Nema više striktno definiranih tržišta i grupa kupaca, svatko negdje može pronaći nešto za sebe. “Preporučio bih svima da početkom kolovoza svrate do naše trgovine u Ilici i vide ono što nudimo. Ako im se nešto svidi, ako osjete da im nešto paše i žele nam pokloniti povjerenje, ja sam siguran da ga nećemo iznevjeriti.”