Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

Dizajn

Pohvalno. IKEA i dalje inzistira na održivosti, a sve nove kolekcije i suradnje idu upravo u tom smjeru

Povodom obilježavanja Svjetskog dana zaštite okoliša IKEA je najavila genijalne nove suradnje i kolekcije koje sve na prvo mjesto stavljaju održivost

Ako vam je možda pobjegla ova informacija, danas, 5. lipnja se u svijetu obilježava Svjetski dan zaštite okoliša, a tvrtka IKEA je na svojim tradicionalnim Danima demokratskog dizajna u švedskom Älmhultu predstavila brojne inicijative kojima nastoji pozitivno djelovati na ljude i planet. Fokus im je kao i uvijek na održivosti, a u sklopu događanja IKEA je predstavila i druge suradnje i nadolazeće kolekcije nastale u suradnji sa svjetski poznatim dizajnerima i tvrtkama.

Za početak, tu je kolekcija FÖRÄNDRING, koja će biti lansirana u jesen 2019. godine, a izrađena je od rižine slame. Inače, rižina slama predstavlja ostatak žetve koji uvelike doprinosi onečišćenju zraka kada se spali, a IKEA ju u sklopu inicijative ‘Bolji zrak sada’ želi pretvoriti u novi izvor obnovljivih materijala za IKEA proizvode.

Kako bi smanjila količinu plastičnog otpada u morima, IKEA priprema i kolekciju MUSSELBLOMMA, izrađenu od reciklirane plastike, dijelom i od one koju su španjolski ribari izvadili iz Mediteranskog mora. Boje u kolekciji, koja se sastoji od torbe, jastučnica i tekstila za stol, preuzete su iz mora: različite zelene i tirkizne u kombinaciji s koraljima koji u uzorak donose svjetlost. Kolekcija MUSSELBLOMMA tijekom ove godine će biti dostupna u Španjolskoj i Italiji, a IKEA dodatno istražuje različite projekte diljem svijeta kako bi proširila ovu inicijativu.

Osim spomenutog, IKEA je pokrenula i dva projekta kojima se nastoje unaprijediti život u urbanim četvrtima. Jedan od njih je projekt Bolji život (Better Living), koji IKEA provodi u suradnji s Ikanom Bostadom, u sklopu kojeg nastoji pronaći različite vrste proizvoda i rješenja za opremanje malih prostora, ali i zajedničkog života. Drugi projekt, nazvan Urbana sela (Urban Villages), nastao je u suradnji sa SPACE10 i želi potaknuti razgovore o tome kako dizajniramo, gradimo, financiramo i dijelimo svoje buduće domove, susjedstva i gradove. U sklopu potonjeg projekta ispituje se i održiviji način gradnje i smanjenje emisije CO2 te tzv. cirkularnog pristupa upravljanju i životnom ciklusu naših zgrada.

U uvjerenju da dobra hrana može pozitivno utjecati na ljude i na planet, IKEA je udružila snage s Clausom Meyerom, poznatim kulinarskim poduzetnikom i jednim od začetnika tzv. nove nordijske kuhinje, koja promiče jednostavnost, svježinu, sezonalnost i održivost u hrani. “Zajedno sa Clausom želimo pokazati da je održivija hrana ne samo bolji izbor za planet, već i za vaše nepce“, ističe Michael La Cour, direktor IKEA Food Services AB.

Uz navedene inicijative, IKEA nastavlja i višestruko uspješnu suradnju s britanskim dizajnerom Tomom Dixonom, čemu se posebno veselimo. Zajedno će razviti nove proizvode kako bi olakšali urbanu poljoprivredu, unutar i izvan naših domova i tako doprinijeli smanjenju klimatskih promjena. Naime, ako bi više ljudi moglo uzgojiti barem malo svježeg povrća i zelenila kod kuće, to bi dovelo do manjeg transporta, manjeg korištenja vode i manjeg otpada od hrane. Prvi proizvodi bit će u robnim kućama IKEA 2021. godine.

Uz ove projekte, IKEA je na Danima demokratskog dizajna predstavila i suradnje s poznatim dizajnerima. Među njima je kolekcija OSYNLIG nastala sa švedskom nišnom parfumerijskom tvrtkom Byredo, a rezultat je ispitivanja što nam znače mirisi u kući. Kolekcija, koja se sastoji od 13 mirisa podijeljenih u tri baze – cvjetne, drvene i svježe, bit će lansirana 2020. godine, a u planu su i ranija razna limitirana izdanja za različite zemlje.

Sa slavnom britanskom dizajnericom Zandrom Rhodes IKEA istražuje uzorke i boje, no ovaj put uz pomoć različitih lokalnih kultura. Uzorci i boje igraju važnu ulogu u stvaranju dojma jer upravo oni mogu na bezbroj načina promijeniti karakter prostora – vizualno promijeniti veličinu sobe, utjecati na atmosferu, ali i na dojam koji pruža svjetlost. Sve u svemu, IKEA ima puno planova i akcija koje sve redom podržavamo i željeno iščekujemo.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba