ARHITEKTURA

Otvoreno je 23. Milansko trijenale i hrvatski paviljon Mirror / Mirror. Imamo fotografije

Evo kako u cijelosti izgleda impresivni hrvatski paviljon Mirror / Mirror

FOTO: Bosnić+Dorotić

Evo kako u cijelosti izgleda impresivni hrvatski paviljon Mirror / Mirror

Proteklog vikenda u Milanu je svečano otvoreno 23. izdanje Milanskog trijenala, međunarodne izložbe umjetnosti, arhitekture i dizajna, koja se ove godine odvija pod krovnom temom Unknown Unknowns. An Introduction to Mysteries. Trijenale je službeno otvorio Dimitri S. Kerkentzes, glavni tajnik Bureau International des Expositions (BIE), svjetske međuvladine organizacije za nadzor internacionalnih izložbi, zatim predsjednik institucije Triennale di Milano arhitekt Stefano Boeri, izvršna direktorica Trijenala Carla Morogallo, ministar vanjskih poslova i međunarodne suradnje Italije Luigi Di Maio, ministar kulture Dario Franceschini, ministrica za jednake mogućnosti i obitelj Elena Bonetti, predsjednik regije Lombardija Attilio Fontana i gradonačelnik Milana Giuseppe Sala. Plejada izložbi koje se predstojećih pet mjeseci odvijaju na lokaciji Trijenala okuplja preko 400 umjetnika/ica i arhitekata/ica iz 23 svjetske zemlje te njihovih projekata i istraživanja koji su izloženi na glavnoj tematskoj izložbi, izložbi nacionalnih predstavljanja, gdje sudjeluje i Hrvatska, te ostalim pratećim međunarodnim izložbama.

Bosnić+Dorotić

Astrofizičarka Ersilia Vaudo, glavna voditeljica raznolikosti Europske svemirske agencije, kustosica je tematske izložbe Unknown Unknowns. An Introduction to Mysteries, dok je arhitekt Francis Kéré iz Burkine Faso, ovogodišnji dobitnik prestižnog Pritzkera – godišnje nagrade za arhitekturu, kurirao instalacije u zajedničkim prostorima Triennala, uključujući Yesterday’s Tomorrow, koja je posvećena glasovima Afrike i njezine dijaspore. Hrvatska se na Milanskom Trijenalu predstavlja s paviljonom Mirror/Mirror – prostornoj instalaciji koncipiranoj kao izlagački objekt za predstavljanje 7 projekata mladih hrvatskih arhitektica i arhitekata nagrađenih na 56. zagrebačkom salonu arhitekture i urbanizma. Prolazna instalacija je duž jedne svoje plohe ispunjena video zidom LCD ekrana na kojem se repetitivno prikazuje vizualni materijal 7 odabranih projekata, a preostale plohe instalacije čine reflektirajuće metalne površine koje stvaraju efekt ogledala te beskrajno multipliciraju vizualni materijal. Na taj način posjetitelj je uronjen u medijsku šumu vizuala selektiranih arhitektonskih i urbanističkih projekata, njihovih odraza i refleksija, predimenzioniranih prizora izuzetno visoke rezolucije. Prostorno mala instalacija tako postaje gotovo nepregledan ambijent refleksije i repeticije arhitektonsko-urbanističkih prizora, njezina reducirana veličina kompenzirana je intenzitetom multipliciranog sadržaja i prenaglašenog mjerila.

Bosnić+Dorotić

Kustosi hrvatskog nastupa na 23. Milanskom Trijenalu su arhitekti Lea Pelivan i Toma Plejić, ujedno i selektori 56. zagrebačkog salona arhitekture i urbanima. Nastup u Milanu zamislili su kao sublimaciju i prostornu redukciju izvorne izložbe Salona, optimiziranu za postavljanje u novom kontekstu. Nagrađivanjem isključivo mladih autora/ica na Salonu te ponovnim odabirom izlaganja njihovih projekata na ovoj značajnoj međunarodnoj izložbi, kustoski tim u fokus javnosti stavlja upravo nadolazeće glasove, nove generacije arhitekata/ica i njihovih promišljanja, stavova i izazova. Nadolazeći glasovi čiji su projekti predstavljeni u Mirror/Mirror paviljonu su Irena Bakić, Tajana Levojević, Rudolf Martinović, Studio JELO (Marta Lozo i Josip Jerković), Kristina Škrokov, Mirna Udovčić te Zrinka Visković. Arhitektonski postav instalacije Mirror / Mirror u prostorima Palazzo dell’Arte potpisuju Antun Sevšek i Damir Gamulin, autor višeminutne video izložbe je Ivan Slipčević, a prate je zvučni efekti autora Jakše Kalajžića.

Bosnić+Dorotić

Dimitri S. Kerkentzes, glavni tajnik BIE pri otvorenju Trijenala je izjavio: “23. Međunarodna izložba Triennale Milano sve će nas odvesti na nezaboravno otkrivanje nepoznatog, i reći nam više o tome kako možemo predvidjeti i odgovoriti na sve što nam je izvan dosega. Okupljajući umjetnike i ideje iz cijelog svijeta, Trijenale dovodi do novih susreta, iznenađujućih otkrića i razmjena ideja koje potiču na razmišljanje.” Stefano Boeri, direktor Triennale di Milano, otvorio je izložbu napomenuvši: “velika i pluralna konstelacija izložbi, instalacija i događaja koji se odnose na našu krovnu temu Unknown Unknowns. An Introduction to Mysteries ne teži postupnom osvajanju golemog teritorija koji izmiče našem znanju. Umjesto toga, za cilj ima istražiti načine razmišljanja i isključivo ljudske sposobnosti gledanja očima drugih živih subjekata, mapiranja, percepcije iz različitih kutova te detektiranja granica nepoznatog. Ono što ne znamo da ne znamo nije deklaracija ograničenja, već percepcija oblika znanja koji poštuje nepoznato, ponekad ga prihvaća, ponekad nadilazi, a ponekad ga izbjegava. Ali to nepoznato uzimamo kao stalnu prisutnost u našim životima.” U sklopu članka pogledajte kako izgleda hrvatska instalacija, a izložbu možete pogledati do 11. prosinca 2022. godine.

Bosnić+Dorotić
Bosnić+Dorotić
Bosnić+Dorotić
Bosnić+Dorotić
Bosnić+Dorotić
Bosnić+Dorotić
Bosnić+Dorotić

Kustoska koncepcija hrvatskog nastupa: Lea Pelivan i Toma Plejić / Nadolazeći glasovi_izlagači/ce: Irena Bakić, Tajana Levojević, Rudolf Martinović, Studio JELO – Marta Lozo i Josip Jerković, Kristina Škrokov, Mirna Udovčić, Zrinka Visković / Postav izložbe: Antun Sevšek (arhitektura) i Damir Gamulin (oblikovanje i vizualni identitet) / Video izložba: Ivan Slipčević / Dizajn zvuka: Jakša Kalajžić / Organizacija izložbe i nastupa: Udruženje hrvatskih arhitekata i Ministarstvo kulture i medija RH / Koordinacija i produkcija nastupa: Iva Martinis i Frano Petar Zovko / Koordinator tiskanih izdanja: Ana Bedenko / Komunikacija s medijima i društvene mreže: Ivan Dorotić