INTERVJU

Njihov namještaj krasi Starbucks, ali i Hermès trgovine. Oni su Regular Company i zbilja rasturaju

Njihovo rasvjetno tijelo T-Lamp osvojilo je niz priznanja struke, a njihovi komadi namještaja nalaze se u prestižnim prostorima diljem svijeta

FOTO: Aleksandar Selak

Razgovarali smo s kreativnim trojcem iz dizajn kolektiva Regular Company koji svojim radovima ostvaruje uspjehe i izvan granica Hrvatske

Tihomir Filipec (32), Marinko Murgić (35) i Ruđer Novak-Mikulić (31) studirali su zajedno na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Upravo su u tom periodu, točnije 2009. počeli surađivati na projektima iz raznih područja dizajna. Tih godina započela je i njihova suradnja s brendom namještaja Artisan za koji su do danas dizajnirali brojne i poznate komade namještaja s kolegicom Marijom Ružić, a koje ste sigurno uočili.

No, ubrzo kasnije logično je bilo da osnuju i svoj multidisciplinarni dizajn studio što su i učinili. Godine 2015. stvorili su danas cijenjeni Regular Company koji radi na područjima produkt i industrijskog dizajna, dizajna interijera, brendinga i digitalnog dizajna. Ovom trojcu u usponu od tada se dogodilo niz uspješnih i genijalnih stvari. Izlagali su 2017. i 2018. na Salone Satellite u sklopu Milanskog Salone del Mobile nakon kojeg su krenule suradnje s inozemnim brendovima kao što su Frama, New Works i Ferm Living. U međuvremenu su osvojili i broje nagrade kao što su DIA, Red Dot, Restaurant & Bar Product Design Award, German Design Award, Wallpaper Design Award itd. A posljednje pažnje vrijedno svakako je i nominacija od strane prestižnog magazina Dezeen gdje su se našli u konkurenciji sa svojim recentnim rasvjetnim tijelom T-Lamp koje su radili za popularni danski brend Frama. Sve to skupa bilo je i više nego dovoljno da se susretnem s ovim mladim, ali zbilja uspješnim dizajnerima iz Zagreba o kojima ćete garantirano još puno slušati.

Neformalni kolektiv pod jedinstvenim imenom

Aleksandar Selak

“Sva trojica smo oduvijek bili prilično multidisciplinarni što nas je i povezalo u početku na projektima na fakultetu, a kasnije i u poslu, bilo da se radio o industrijskom, grafičkom, prostorima ili digitalnom dizajnu” govori odmah Marinko na početku razgovora prisjećajući se veselih, neizvjesnih početaka. Sada već 12 godina rade zajedno, zaključuje Ruđer te dodaje kako surađuju paralelno i s drugim kolegama, imaju samostalne projekte, dok Regular Company vidi kao neki presjek njihovih najznačajnijih zajedničkih radova pod jednim imenom. Kaže, u pitanju je zapravo neka vrsta neformalnog kolektiva.

“Kad smo ulazili u profesionalne vode bili smo posvuda. Iz tog vremena imamo iza sebe vizualne identitete, proizvode, web stranice, aplikacije, uređaje, pa i cijele startupe koji su nas naučili kako dobro i efikasno raditi, kako funkcioniraju industrije te nam je to iskustvo pomoglo da odlučimo što želimo raditi i što želimo specijalizirati” nadodaje Tihomir i ističe kako iza sebe dosad imaju preko više od 100 projekata iz raznih područja dizajna, a od toga je 50-ak proizvoda.

Namještaj s njihovim potpisom nalazi se i u holivudskom Starbucksu

Ruđer Novak-Mikulić
Aleksandar Selak

“Ponosni smo na suradnje sa stranim brendovima poput Frame i New Worksa na temelju kojih smo dobili puno vidljivosti u stranim medijima, ali svakako i na dugogodišnju suradnju s Artisanom koji je u zadnjih 10 godina izrastao u ozbiljan globalni brend, te se zbog toga neki proizvodi koje smo za njih dizajnirali mogu naći prostorima kao sto je Starbucks Reserve bar u Hollywoodu, Jean-Georges restoran u Four Seasons Resortu u Dubaiju te Hermès i Louis Vuitton trgovinama diljem svijeta itd.” priča dalje Ruđer kojeg pitam i koliko je teško ili pak nije biti produkt dizajner u Hrvatskoj.

“U Hrvatskoj i regiji donedavno skoro pa nije ni bilo dizajn brendova u namještaju, ali se posljednjih godina vidi veliki napredak. Brendovi poput Prostorije i Artisana pokazali su pravi smjer i osvijestili važnost ulaganja u dizajn, proizvodnju, vlastiti originalan proizvod i brend. Samim time, otvara se sve više mogućnosti za produkt dizajnere” objašnjava Ruđer dok Tihomir nadodaje kako je hrvatska scena mala, ali jako kvalitetna. Tu ističe brendove kao što su Grupa, Simon Morasi Piperčić, Neisako, Numen itd. Sve su to, ističe, etablirani dizajneri, kolektivi na međunarodnoj sceni, a pojavljuje se sve više i više novih imena koja privlače pažnju kvalitetnim radovima.

Aktualna T-Lamp i suradnja s prestižnim danskim brendom Frama

Aleksandar Selak

Malo je reći da su i oni kao i njihov Regular Company među hrvatskim adutima kada je riječ o produkt dizajnu, a u tom segmentu me posebno zanimala njihova aktualna T-Lamp i suradnja s brendom Frama. Ruđer govori kako je T-Lamp kao i većina proizvoda nastala kao skica i ideja iz koje su uz pomoć suradnika razvili prototipove, te ih pokazali na izložbi u sklopu sajma u Milanu 2017. godine. Ideja je bila napraviti svjetiljku koja će biti prilagodljiva prostoru, da skulpturalno nadopunjuje interijer u kojem se nalazi. Mogućnost usmjeravanja svjetla omogućuje da evoluira iz stolne svjetiljke u ambijentalnu i obrnuto, ovisno o ulozi u kojoj se nalazi. Nakon sajma im se javio danski brend Frama iz kojeg su izrazili želju za suradnju i razvoj svjetiljke za serijsku proizvodnju i prodaju. T- Lamp je bila u razvoju do kraja 2020. kada je napokon izašla na tržište.

“Frama je prilično cijenjen i popularan brand posljednjih godina na međunarodnoj sceni, tako da je svjetiljka vrlo brzo dobila dosta vidljivosti u brojnim publikacijama. Ove godine T-Lamp je osvojila nagradu britanskog časopisa Wallpaper. S obzirom na to da je Wallpaper jedan od najpoznatijih svjetskih časopisa koji se bavi dizajnom, arhitekturom i umjetnosti, a ostali dobitnici nagrade neki od najcjenjenijih svjetskih dizajnera, nagrada nam je itekako značila i lijepo je bilo biti prepoznat u tim krugovima” dodaje zadovoljno Ruđer te kaže kako su ponosni što je T-Lamp uvrštena nedavno i u konkurenciju od strane magazina Dezeen u kategoriji ‘lighting’ ovogodišnjih Dezeen nagrada radi čega su isto jako uzbuđeni s obzirom na to da je Dezeen jedan od ključnih i najstručnijih portala u industriji.

Izlazak iz zone komfora otvorilo im je gomilu drugih vrata suradnje

Marinko Murgić
Aleksandar Selak

Pitam ih i da mi kažu koji je onda njihov recept odnosno što je potrebno za izdvojiti se uopće iz mase. “Mislim da u principu ne postoji jedan recept, ali bez motivacije, konstantnog rada i upornosti je teško biti uopće uočen, a kamoli izdvojiti se iz mase. Prisutnost na društvenim mrežama je naravno važna, ali prije svega ustrajnost u novim i kvalitetnim projektima, pomicanje vlastitih granica i autentičnost su najbolji način da vaš rad bude prepoznat” govori samouvjereno Tihomir dok Marinko objašnjava kako su dugo bili prepoznati po svom radu za Artisan u masivnom drvetu, ali da su unazad par godina pokušali izaći iz te zone komfora i okušati se u različitim materijalima – od mramora do metala. Upravo to im je, govori, otvorilo vrata za druge zanimljive suradnje dok za estetiku kaže kako se ona uvijek mijenja i evoluira s njima ovisno o materijalu, klijentu ili konceptu.

Naravno da sam ih morala pitati i koga cijene u svojoj branši. Ruđer kaže da su to svakako kolege i prijatelji s domaće scene koje su već spomenuli, ali i da je popis iz inozemstva prilično dugačak. Ističe svakako japanskog dizajnera Fukasawu, braću Bourullec, dizajnerski tandem i studio Gam Fratesi itd. I Marinko složno dodaje kako je lista podugačka, ali da mu je u konačnici bitno okružiti se kreativcima iz različitih područja, od dizajna namještaja do motion i game dizajna. Govori kako je bitno ne upasti u zamku i ne zatvoriti se u neke estetske okvire.

Za kreativnost je nemoguće diktirati ritam

Aleksandar Selak

Što se pak tiče dana i perioda kada stvaraju, odnosno procesa od ideje do realizacije pojedinog komada, kažu kako tu pravila nema. “Za kreativnost je nemoguće diktirati ritam, nekad će to biti skica na računu s kave koja se začas pretvori u 3D vizualizaciju, a nekad će promišljanje različitih parametara trajati mjesecima kako bi postigli željeni rezultat držeći se tehnoloških uvjeta i mogućnosti brenda za koji radite. Što se kreativnih blokada tiče mislim da se svatko u kreativnom svijetu susreo s blokadom barem jednom. Za početak – treba prespavati. Ako to ne upali dobro je malo se odmaknuti od projekta, istraživati nešto deseto, pa se vratiti. To doduše nije uvijek moguće kada stisnu rokovi” objašnjava Tihomir dok se prebacujemo na temu trendova i svega onoga što učestalo vidimo na Pinterestu i Instagramu.

Sva trojica jednoglasno govore kako se trude ne robovati njima jer je krajnji cilj uvijek kreirati proizvode koji nemaju vremenski rok. Ne bježe od toga da im Instagram i Pinterest služe kao alati za inspiraciju, moodboardove, praćenje novih stvari u industriji. Kažu i kako su te platforme također dobri alati za promociju vlastitih radova i dobivanja međunarodne vidljivosti.

Slobodnog vremena imaju beskonačno i nimalo

Tihomir Filipec
Aleksandar Selak

Za kraj, pitam ih i na čemu trenutno rade te imaju li uopće slobodnog vremena. “Radimo na nekoliko većih projekata u domeni art direkcije i brandinga, te razvijamo proizvode s nekoliko novih firmi. Razvijamo nove proizvode s Artisanom kao i svake godine, te nadopunjujemo kolekcije s New Worksom i Framom, tako da će T-Lamp uskoro dobiti i manju prijenosnu verziju te onu podnu” otkriva Ruđer dok na temu slobodnog vremena kaže kako ga imaju beskonačno, ali nimalo. No, dodaje kako to vrijedi za svakoga tko nije zaposlen od 9 do 17 sati. “S jedne strane nemamo definirano radno vrijeme i ured u kojem se moramo svaki dan pojaviti, a s druge strane nikad nisi miran jer i kad ne radiš stalno nešto čitaš, istražuješ, skiciraš i slično” poručuje ovaj ambiciozni trojac.

Aleksandar Selak