Nekad je nužno odabrati stranu
KULTURA

Nakon dugo vremena u Laubi nas čekaju čak tri zanimljive izložbe

FOTO: Lauba

Aktovi i kolekcija u Kući za umjetnost i ljude

Lauba – Kuća za ljude i umjetnost nastavlja s izložbenim programom čini to u velikom stilu, sa čak tri izložbe u galerijskom prostoru: fotografskom izložbom dvoje autora koji su svoj umjetnički fokus usmjerili na akt – Stanka Abadžića (ciklus Miris žene) i Lorne Kijurko (ciklus Živost); izložbom “Kakve veze imaju Kožul i Kožarić” s probranim radovima Kristiana Kožula i Ivana Kožarića iz Laubine kolekcije te izložbom “Iz spremišta” s brojnim radovima iz kolekcije od kojih neki godinama nisu postavljeni u izložbeni prostor stoga je ovo jedinstvena prilika za ljubitelje hrvatske suvremene umjetnosti.

Izložba će za građanstvo biti otvorena od četvrtka, 14. svibnja u 20 sati, a može se pogledati sve do 12. lipnja 2020. godine.

Stanko Abadžić: ciklus aktova Miris žene

Stanko Abadžić dobitnik je brojnih nagrada i priznanja. Od 1991. godine boravio je uglavnom u inozemstvu. Nakon četiri godine u Njemačkoj, proveo je sedam godina u Pragu, koji je imao golem utjecaj na njegov umjetnički izričaj. U Češkoj je također imao brojne skupne i samostalne izložbe te najveću retrospektivnu izložbu u Pragu u Komornoj galeriji Dom Josefa Sudka kada je tiskana i njegova prva monografija U ogledalu života.

Hrvatskoj fotografskoj sceni vratio se 2002. godine velikom izložbom u Muzeju Mimara gdje je izlagao svoj najpoznatiji praški ciklus In absentia. Samostalno je izlagao u brojnim europskim zemljama, Argentini, Japanu i Americi.

Abadžićev interes za akt primarno je estetski i svojim retro štihom srodan načinu na koji je promatrao intimističke vedute Jadrana, Praga ili Pariza. Karakterizira ga formalizam, optička preciznost, u komponiranju kadra vješto se služi arhitekturom, namještajem i pokućstvom, pridajući marginalijama poetsku vrijednost.

Tako shvaćen detalj, ponekad izdvaja iz cjeline i pretvara ga u motiv po sebi. U krupnom planu, unutar samog tijela umije stvoriti puno prostora, a fokusiranjem segmenta u odnosu na zamućenu cjelinu osim što komponira hijerarhiju pažnje, stvara i poetski obrat, čineći lice, stopalo ili haljinu, a ne akt, primarnim motivom. (Preuzeto iz predgovora Anite Zlomislić)

Lorna Kijurko: ciklus aktova Živost

Lorna Kijurko samostalno djeluje kao fotografkinja od 2014. godine, članica je Sekcije za fotografiju ULUPUH-a, a radi i kao modna fotografkinja. Primarni fokus u svom radu daje portretima i umjetničkoj akt fotografiji, s naglaskom na crno-bijeli izričaj. Njezini radovi izloženi su na više skupnih i samostalnih izložbi.

U listopadu 2016. godine predstavlja svoju prvu samostalnu izložbu “Živost” u galeriji Sv. Toma, Zavičajnog muzeja grada Rovinja. Samoinicirana serija umjetničkih aktova “Živost” i dalje je u nastanku, a zagrebačku premijeru doživjet će upravo u Laubi.

Živost, živahan, živ. Živost je melodija srca. Trenutak otvaranja unutrašnjeg svijeta. Skidanje slojeva. Razdvajanje i spajanje nevidiljivih niti. Susret u tišini. Krug bivanja. Živost je kada ti se duša obraća. Tu si i sada, i to imaš. Udahneš i bosim nogama nastaviš put. (Autorica o ciklusu)