NOVO MJESTO

Na Vrbanima je otvorena nova specijalizirana trgovina s hranom. Zove se Friškoteka i sjajno je uređena

U pitanju je trgovina namirnicama visokokvalitetnih proizvođača s naglaskom na one hrvatske

FOTO: Sandro Lendler

U pitanju je trgovina namirnicama visokokvalitetnih proizvođača s naglaskom na one hrvatske. Bili smo ondje

Zagreb se u posljednje vrijeme zbilja može pohvaliti sve većim brojem specijaliziranih trgovina s posebnim namirnicama. Upravo je dobio još jednu zgodnog imena Friškoteka koja je jučer otvorila svoja vrata na adresi Lopatinečka 4. Naravno da smo ih odmah posjetili i porazgovarali sa suvlasnikom, Nikolom Borasom. Zamolili smo ga da nam ukratko opiše kako su partnerica Petra i on zamislili Friškotekin koncept. “Trgovina je to u kojoj smo se potrudili staviti sve kvalitetne hrvatske prehrambene i neprehrambene proizvode, po mogućnosti proizvođača koji nisu zastupljeni u velikim trgovačkim lancima. Naravno, tu će se nalaziti i proizvodi koji nisu iz Hrvatske, ali smo se trudili da su to proizvodi kojih u Hrvatskoj ni nema u proizvodnji” otkriva nam Nikola koji će za sebe reći kako je vječni optimist, što mu je ujedno i jako pomoglo kada je u pitanju spomenuta novo otvorena trgovina.

Kao apoteka, ali s friškim i kvalitetnim namirnicama

Sandro Lendler

Pritom ne skriva kako je Friškoteka zapravo nastala teškom mukom i s puno komplikacija u papirologiji koja se odužila na skoro godinu dana. Ali, dodaje, stisnuli su zube i odlučili ne odustati. “Neki kažu da sam iritantno optimističan, ali zbog tog optimizma smo na kraju i došli do otvorenja” ističe duhovito i na moje pitanje o nazivu priča kako je on nastao na kavi čiji je povod bio brainstormanje imena za dućan. Na toj kavi su im pomogli dragi produktivni i kreativni prijatelji. Htjeli su da to bude trgovina koja je uredna i čista kao apoteka s friškim i kvalitetnim namirnicama. Spojili su potom te dvije riječi i voila – Friškoteka je tu, prepričava uzbuđeno moj sugovornik za kojeg doznajem kako je zapravo ekonomist po struci koji je cijeli život bio u rukometu, ali s puno suludih ideja u glavu od kojih je jednu upravo i realizirao.

Imaju i obiteljski posao, a bave se uzgojem aronije

Sandro Lendler

Naravno, pitam ga dalje i da mi kaže kako je došao zapravo na ideju da otvori ovakav tip dućana, odnosno što ga je potaknulo. “Kako se već nekoliko godina obiteljski bavimo uzgojem aronije, shvatili smo, kao poljoprivrednici, kako se teško plasirati u trgovine zbog brojnih zahtjeva koje razni lanci potražuju. I tu mi je kliknulo – ajmo otvoriti svoj dućan. Taman u to vrijeme smo imali dvoje male djece koje su počela s krutom hranom i teže smo nalazili provjerene namirnice koje nam trebaju, pa smo odlučili stvoriti dućan gdje ćemo imati sve na jednom mjestu i sami provjeriti i odabrati kvalitetu” dodaje te naglašava kako im je jedan od glavnih aduta provjerena kvaliteta jer su u ovih godinu dana uspjeli degustirati sve proizvode, obišli jako puno OPG-ova po Hrvatskoj i poslušali njihove priče. Taj cijeli period bio je, govori Nikola, prekrasan dio ovoga posla. Prisjeća se i naglašava kako ne možemo ni zamisliti kakvih lijepih i zanimljivih priča pri nastanku samih proizvoda ima.

Jako lijepo i promišljeno uređen interijer

Sandro Lendler

“U svemu ovome sudjelovala je i naša prva zaposlenica Mirjana kojoj zahvaljujem na svom strpljenju i upijanju znanja o svakom OPG-u pojedinačno. Moram naglasiti i kako poštujemo sve dućane koji su nam slični. Neki su nam i puno pomogli u samom stvaranju Friškoteke i nadamo se jednakom uspjehu, jer trgovina poput naših nikad dosta. A na pitanje po čemu se razlikujemo od drugih, to ću ostaviti na procjenu svojim kupcima.” Osim ponude, morali smo prokomentirati i uređenje prostora koje djeluje vrlo moderno, svježe, ali i u skladu sa samom pričom i porukom koju novo otvorena Firškoteka želi poslati. Za interijer dućana zaslužan je tako Adela Mese design tim, na čelu s Nikolinom suprugom Petrom koja je bila voditeljica cijelog projekta dizajna interijera.

Planiraju organizirati i razne degustacije u sklopu trgovine

Sandro Lendler

“Vodili smo se time da sve bude čisto, pregledno i organizirano, a opet u skladu s trendovima. Sve to je vizualnim brendingom i identitetom savršeno upotpunila renomirana dizajnerica Ana Tevšić Nauković i sve zaokružila u jednu lijepu cjelinu” otkriva ponosno Nikola i dodaje kako u ponudi Friškoteke zbilja imaju puno proizvoda, ali i proizvođača među kojima ne bi volio isticati nikoga posebno. “Htjeli bismo uputiti kupce da se usude probati nove okuse i kombinacije jer bi se stvarno mogli ugodno iznenaditi. Pokušat ćemo kroz trgovinu organizirati i razne degustacije kako bi se svi uvjerili u kvalitetu proizvoda prije nego što ih stave na police svoje kuhinje i postanu dio njihove svakodnevice” poručuje dok ga ja za kraj pitam i koji su im neki planovi, ambicije za dalje. “U ova čudna vremena, cilj nam je ustabiliti poslovnicu na Vrbanima, a dalje će vrijeme pokazati svoje. Vrlo vjerojatno ćemo se nakon toga fokusirati na webshop i druge oblike razvijanja” poručuje, a mi vas u sklopu članka vodimo u virtualno razgledavanje.

Sandro Lendler
Sandro Lendler
Sandro Lendler
Sandro Lendler