FOTO: Sandro Lendler

Soba je nova platforma na kojoj možete kupiti fora detalje za dom. Osnivač nam je rekao više

Produkt dizajner Mario Vurdelja otkrio nam je sve detalje o novoj digitalnoj platformi i shopping destinaciji Soba.hr koja je upravo lansirana

S1 intervju

Soba je nova platforma na kojoj možete kupiti fora detalje za dom. Osnivač nam je rekao više

Produkt dizajner Mario Vurdelja otkrio nam je sve detalje o novoj digitalnoj platformi i shopping destinaciji Soba.hr koja je upravo lansirana

FOTO: Sandro Lendler

U Orisu je jučer svečano predstavljen jedan posve novi online projekt koji će oduševiti sve poklonike lijepog dizajna, točnije detalja za dom u Hrvatskoj. U pitanju je platforma Soba.hr čiji je tvorac Mario Vurdelja, a koji nam je povodom lansiranja nove digitalne shopping destinacije otkrio sve detalje o svojoj Sobi, ali i kako je izgledao njegov put prema samostalnom biznisu. Na početku našeg razgovora pitam ga odmah da objasni što Soba.hr točno jest, što podrazumijeva i gdje je zapravo možemo pronaći.

Mario Vurdelja, osnivač platforme Soba.hr
Sandro Lendler

“Soba se nalazi svugdje, a online je možete pronaći na domeni Soba.hr. Inicijalna ideja bila je da se otvori istovremeno fizička i online trgovina, ali poučen situacijama, pogotovo nepredvidljivim protupandemijskim mjerama koje utječu na rad fizičkih trgovina, navele su me na ideju da se okrenem digitalnom, online prostoru. Ondje gdje nisam ograđen zidovima, skupim rentama i često praznom hodu radnika” pojašnjava produkt dizajner Vurdelja i ističe kako je u pitanju online kolekcija djela novih dizajnera, obrtnika i umjetnika predstavljenih u jedinstvenoj digitalnoj galeriji koja četveromjesečno donosi nove tematske kolekcije.

“Kao takva, predstavlja dizajnerske i umjetničke predmete, proizvode koji imaju elemente istraživanja novih materijala i suvremenih tehnika, oslanjajući se na zanatsku proizvodnju i nudeći proizvode koji odgovaraju etičkoj i savjesnoj potrošnji resursa” dodaje dalje Mario i govori kako će kroz svaki pomno predstavljeni predmet u Sobi pokušati zadržati element koji prenosi vrijednosti ili osjećaje onima koji se žele povezati s njima. Cilj je zapravo, dodaje, izgraditi konkretan jezik između objekta i pojedinca gdje se komponente objekta integriraju i postaju bit komunikacije, dio naših soba. Uz to, otkriva i kako ćemo se viđati svaka četiri mjeseca na novom eventu Sobe u sklopu kojih će predstavljati nove kolekciju, ali i temu koja se obrađuje te nove dizajnere hrvatskom, ali i regionalnom tržištu.

Dizajnerski komadi iz više od 10 zemalja

U jesenskoj, prvoj kolekciji Soba tako predstavlja dizajnerske komade iz više od 10 zemalja. Od toplog Izraela do prohladne Finske. Mario govori kako je u tom istraživačkom procesu uronio u nepoznate krajolike, istraživanjem lokalnog materijala, angažmanom u lokalnim kulturama i poviješću te, naravno, razvijanjem plodnih novih odnosa s maloprodajnim partnerima od kojih je čak njih 17 po prvi puta ekskluzivno zastupano na hrvatskom tržištu i to upravo od strane Sobe. Neki od brendova za koje Soba drži zastupništvo i ponosna je na to, su: Hetkinen, Stan Edition, ABS objects, Suzumi, UAUProject, mishmash, Valeria Vasi, Kaweco, Menu, Lex Pott, Hdizajn te brojni drugi. Mario je izuzetno ponosan što su čak i mladi umjetnici, poput Andreja Droždana, umjetnika novih medija na ALU u Zagrebu, prepoznali potencijal Sobe i svoje će radove predstaviti široj publici diljem svijeta.

Candl Stack, 330,00 kuna
Sandro Lendler

No, da bi to sve javnosti prezentirao u obliku digitalne platforme, Mario je morao izraditi i web stranicu Sobe. To je učinio samostalno putem dostupnih kanala i tutoriala, bačen u vodu nepoznatog, gdje je uspješno i zaplivao. “Nekako mislim da kad puno radiš na jednom projektu, pa u slučaju web stranice, grafike, fotografije ili pisanja teksta, uvijek je dobro imati i drugi par očiju koji će to sagledati iz drugog kuta i možda ti ukazati na moguće greške ili prostor za poboljšanje. Moj drugi par očiju u ovom slučaju zovu se Luka. Kao inspiraciju sam uzeo preglednike nekoliko aukcijskih kuća koje predstavljaju toliko vrijedne stvari da ne znam koliko nula treba staviti iza takvih proizvoda, dok im je web stranica toliko jednostavna da bi ljudi gotovo rekli da prodaju maglu jer štede na web dizajnu. Inspiriran Yves Klein plavom bojom koja je moja osobna ‘moodlifterica’, kodirao sam sličnu plavu Soba plavu. Sam logo nastao je analogno. Prvo kistom na papiru, pa skenom i onda naravno digitalizacijom. Tako da eto, mogu reći da je Soba handmade, iako to zvuči kao klišej i pomalo dosadno jer smo svi svjedoci kako se mnoge stvari etiketiraju s handmade naljepnicom, iako to ne zaslužuju. Kroz svaki dan, mjesec i nadolazeće godine naravno da kao i svi imam želju za razvojem, pa tako će i sama stranica zasigurno od ovog prvog izdanja izrasti u nešto puno veće, još interesantnije, a sa sigurnošću mogu reći i inovativnije” nastavlja te daje do znanja kako klijentima želi pružiti novi način online kupovine, gdje se gotovo osjećaju da su u galeriji i razgledavaju proizvode. Jer, upravo mu oni daruju svoje vrijeme, a zauzvrat dobivaju sasvim novo iskustvo, inspiraciju i naravno, proizvod koji im se sviđa.

Od nabacanih ideja u bilježnici do konkretnog projekta i realizacije

Niz izloženih dizajnerskih komada koji su mogu nabaviti putem platforme Soba.hr
Sandro Lendler

U cijelom razdoblju stvaranja ovog projekta Mario otkriva kako je i o puno toga morao promišljati, posebice oko toga kako se puno toga promijenilo, dok se iskustvo u maloprodaji diže na potpuno novu razinu. Osim toga, objekti koje koristimo se u osnovi mijenjaju, kao i naši domovi. “Upravo su oni postali multidisciplinarni prostori koje više ne koristimo samo za spavanje, tuširanje, brzi doručak i za one night stands. Postaju pravi odraz onoga što mi uistinu jesmo i onoga što radimo. What we do for living. Možda zvuči cheesy, zapravo i je cheesy, ali mi smo postali dom” objašnjava te ističe kako je odlučio u tom slučaju usredotočiti se na nas same i na to kako smo mi, naše tijelo i um, i kako se osjećamo u prostoru okruženim zidovima. Jer kako dodaje, zidovi su ti koji nas koštaju, zidovi koje iznajmljujemo ili smo imali sreću naslijediti ih.

Sandro Lendler

Kako je s vremenom bilo sve jasnije da će se Soba.hr predstaviti kao digitalna platforma za dizajnere, umjetnike i obrtnike, krenuo je u razrađivanje ideje. I tako je, govori, došao do trenutne Sobe koja kroz jednostavan, a upečatljiv izgled posjetitelju pruža sve što treba znati i uvijek mrvicu više. No, prisjeća se rado i cijelog početka od same ideje.

“Uz jednu deblju A5 bilježnicu gdje gotovo religiozno, dnevno upisujem svoje ideje i bacam sve što mi padne na pamet, od skice do izgovorene rečenice ili koncepta, uletjela je jedan dan i ta Soba. Prvo je to bila ideja da se odmaknem od rada za druge jer sam kroz svoje godine provedene u Berlinu nakon fakulteta radio za Aesop, Acne Studios, Formel A i uvijek sam si govorio – radit ću za brend koji vizualno i etički volim, za brend gdje bih ja kupio pola stvari jer vjerujem da su cool i za koji me nije sram reći da sam njihov zaposlenik. Klik u glavi bio je taj da stečeno znanje u retailu mogu preliti u vlastiti brend i tako stvoriti nešto jednako važno, vizualno interesantno, da s ponosom stanem iza svog branda. Htio sam stvoriti mjesto gdje se odmičem od ustaljenih pravila maloprodaje, prenapučenih polica, dosadne šprance, kao i loše komunikacije. Želim stvoriti Sobu koja će funkcionirati kao platforma s pomno odabranim – kuriranim predmetima, a gdje je ceremonija prodaje više od samog klika i čekanja dostave na kućnoj adresi. Made to order, strpljenje, održivost i kvalitetno informiranje kupca predstavljeno kroz predmete i proizvode” priča uzbuđeno Mario o tome kako je formiran koncept o Sobi, dok ja paralelno pitam i za sam naziv.

“Pa, ako kavu pijem u Programu dok jedem kroasan iz Korice, gledam u izloge Prostorije i Garderobe, Soba je mjesto gdje mogu pobjeći na svojem mobitelu i provesti vrijeme upoznavajući nove i zanimljive dizajnere” objašnjava živopisno ovaj danas produkt dizajner rodom iz Rijeke sa zavidnim iskustvom, a koji ne skriva da se tijekom svog školovanja u početku i nespretno usmjerio.

Jedno polugodište u gimnaziji kada se dogodio totalni preokret

Vacuum vaza - Terracota, 1.620,00 kuna
Sandro Lendler

“Poslije totalno štreberski odrađene Osnovne Škole Podmurvice u Rijeci s prosjekom 5.0 mislio sam da je gimnazija for the cool kids i zato sam je i upisao. Gimnazijski dani trajali su točno jedno polugodište jer sam shvatio da nisam za taj princip obrazovanja. Mislim, nije da sam baš bio glup, ali onako direktno, totalno sam bio lišen znanja fizike, latinskog i kemije. Oduvijek me privlačilo ono što je bilo drugačije i nešto gdje se mogu osobno istaknuti kroz vlastiti rad, a ne kroz formule i ista rješenja zadanih zadataka iz debelih udžbenika. Zato sam se odlučio prebaciti u Građevinsku Tehničku školu u Rijeci – smjer Dizajner unutrašnje arhitekture ili kako bi već to danas preimenovali, dizajn interijera. U srednjoj sam shvatio da sam na pravom putu i da je kreativnost i stvaranje ono čime se želim baviti do nekih starih dana. Najveći vjetar u leđa su mi bile silne male nagrade u srednjoj za grafike, instalacije, pa čak i mogućnost da izlažem kao najmlađi izlagač na prvom Danu D u staroj klaonici 2010. Dan D je baš bio super, šteta da kod nas sve to dođe i ode u jednom treptaju. Htio sam nakon srednje upisati Studij Dizajna, dva puta sam pokušao, oba puta mi je nedostajalo tek nekoliko bodova” prisjeća se tih mlađih dana i govori kako je potom odlučno spakirao kofere, hrabrost i nešto sitno novaca od staraca stavio pod ruku pa otišao u Ljubljanu gdje je bio primljen na Akademiju likovnih umjetnosti, smjer Oblikovanje.

Ljubljana, Berlin, Zagreb

ECH svijećnjak, 400,00 kuna i Digital Baroque svijećnjak, 370,00 kuna
Sandro Lendler

Kaže kako je upravo Ljubljana odradila svoje. Ondje je naučio puno, ali je krunu svojeg obrazovanja ipak htio završiti negdje interesantnije. Nakon tri godine Ljubljane otišao je u Berlin na Universitat der Künste, smjer Produkt dizajn. To je bilo to. Kako ističe, bio je to grad za njega, energija koju doslovno osjetiš na koži i profesori kod kojih ne bježiš s predavanja jer su istinske ikone.

“Oduvijek sam se osjećao kao multipraktik mašina iz koje mnoge kreativne stvari i ideje ispadnu van kao plod moje mašte kasno u noć, trenutne inspiracije i naravno puno rada. Ja sam u biti produkt dizajner s fundusom ideja koje još trebaju biti ostvarene i mali poduzetnik na početku puta” nastavlja i govori kako su njegovi iskreni interesi oni za inteligentan i održiv dizajn u svakom aspektu života i kruga interesa, kao i uvjerenje da promišljeni dizajn poboljšava ne samo naše sobe, već i naše živote.

Scissors Mug, 370,00 kuna
Sandro Lendler

Za kraj pitam Marija i koji je neki generalni cilj Sobe kao projekta. Kaže mi kako se ne bi ograđivao zidovima, jer Soba.hr nije društvena igra pa da ima pravila i ispisan simbol 9-99+. Volio bi, govori, da publika bude raznovrsna, od samozaposlene gospođe koja kupuje poklon useljenja prijateljici, studenta/ice koji traže nove knjige za prolistati, ali i pročitati, dečka koji na prvi dejt donosi malu vazu jer cvijeće na žalost kratko traje, obitelji koja svoj interijer upotpunjuje lijepim predmetima, a neobične svijeće zapale prilikom večere s prijateljima. Soba je, zaključuje, baš za sve.

Double Bubble vaza, 2.050,00 kuna
Sandro Lendler
Neptune - Oval Lamp Regular, 750,00 kuna
Sandro Lendler
Regenbogen zdjela, 460,00 kuna
Sandro Lendler