interijer

Loš start, angažiranje dizajnerice, dobar plan i genijalan final. Vodimo vas u jedan obiteljski stan u Zadru

FOTO: Saša Ćetković

Pred dizajnericom Tinom Kurpez iz Studija Karas postavljen je nimalo jednostavan izazov adaptacije obiteljskog stana u Zadru. Čule smo se s njom

“Klijenti su mi se javili nakon što su online pronašli radove moga ureda. Privukla ih je prije svega estetika koju njegujem, a već nakon inicijalnog upoznavanja između nas je proradila kemija”, prisjeća se dizajnerica Tina Kurpez, koja stoji iza zagrebačkog Studija Karas čiji vam projekt obiteljskog stana u Zadru od 95 četvornih metara predstavljamo.

“U trenutku kada su mi se javili, radovi u stanu već su krenuli, ali kako su izvođači postavljali sve više pitanja na koje investitor nije imao odgovor, odlučili su sve zaustaviti i potražiti stručnu pomoć. Do tada su već donijeli nekoliko odluka za koje su kasnije pak utvrdili da nisu ispravne. Trebalo je investirati u prepravke što je bio još jedan od razloga za angažiranje stručnjaka”, objašnjava mi Tina početke te dodaje kako je u stanu kad je prvi puta ušla u njega već bila odrađena faza rušenja zidova i glazure te je započeto s razvodom instalacija.

Obustavljanje radova i loših odluka

Saša Ćetković

No, radovi su obustavljeni, a Tina se prije svega posvetila postavljanju koncepta samog stana. Zbog djelomice razvedenih instalacija trudila se, govori, ne odmicati se previše od postavljenog koncepta, ali prostora za poboljšanje definitivno je bilo. Nakon što su zajedno definirali novi koncept bilo je potrebno napraviti neke preinake vezano uz izvedene instalacije vode, kompletan novi razvod strujne instalacije, ali radovi su mogli krenuti dalje pa se ubrzo prešlo i na podizanje novih pregradnih zidova te finiširanje prostora.

Gledajući final stana danas i to po zonama, Tina objašnjava kako dnevnim boravkom dominira ugodna sjedeća garnitura te velika biblioteka koja je bila izričita želja vlasnika. Unutar biblioteke organiziran je i mali radni prostor koji se po potrebi zatvara, odnosno otvara kada se želi koristiti. Osim plamenika na bioetanol koji je atraktivan i dekorativan element ovog dijela stana, izuzetno dekorativne su i dvije foteljice obučene u raskošni baršun tamnoplave boje. Dnevni boravak kao i ostatak stana obiluje zelenilom koji je hobi i ljubav vlasnice stana, a koja mu posvećuje posebnu pažnju.

A koja je to najsvjetlija prostorija u stanu?

Saša Ćetković

Što se tiče pak kuhinje, ona inicijalno nije bila velike kvadrature, pa je mali prostor maksimalno iskorišten. Kuhinjom dominiraju dva prozora što je čini najsvjetlijom prostorijom u stanu. Crni kamen odabran je za radnu ploču zbog izuzetne otpornosti i jednostavnog održavanja, a kuhinjske fronte izrađene su od fenixa i furnira hrasta. Blagovaonicom pak dominira drveni stol industrijskog stila kupljen u Gnijezdu kojem je suprotstavljen izuzetno dekorativan i luksuzan luster Random proizvođača Studio Italia kupljen u Noxu.

“Klizna vrata koja vode prema spavaćoj zoni izvedena su kao jednostavna tamna ploha koja klizi preko otvora u zidu bez ikakvih vidljivih okova. Kako bi postigli ravnotežu, zid blagovaonice dekoriran je s još dvije fiksne stijene izvedene u istom materijalu i istoj obradi, kao i klizna vrata s kojima čine vizualnu cjelinu”, pojašnjava dizajnerica, te napominje kako se kod spavaće sobe odlučila na obavezni krevet i ormar kojom je ona opremljena, ali i dekorativnom policom za odlaganje slika te samostojećim ogledalom. S obzirom na to da su investitori obitelj s kćeri, u njezinoj sobi vlasnici i dizajnerica odlučili su se za ružičaste nijanse, koje su svojevrsna i rado prihvaćena kontra cjelokupnom uređenju.

Ključni komadi i građenje cijele priče

Saša Ćetković

Neizostavni dio stana svakako je i kupaonica čiji je centralni dio umivaonik organske forme dizajnerskog para Palomba, te prostrana tuš kabina. Tina se ovdje odlučila za odabir keramičkih pločica velikog formata ugodne boje svijetlog kamena.

“Pri kreiranju nismo postavili neki određeni stil kao zadani. Dozvolili smo si da gradimo priču oko ključnih komada namještaja koje smo odabrali, pa su se tako boje i materijali pojavljivali kao prirodni odabir i nastavak prethodno odabranih komada. Kao rezultat dobili smo moderan interijer s elementima industrijskog stila kojem su suprotstavljeni luksuzni detalji staklo, baršun i kamen.”

Nije ni čudo da vlasnici danas uživaju

Saša Ćetković

Bazni komadi su, govori Tina, neutralnih ugodnih boja, zemljani tonovi, crna i nijanse sive, a važan element su i lanene zavjese nježne prirodne teksture i ugodnih zemljanih tonova.

Gotovo sav namještaj u stanu rađen je, kako ističe dizajnerica, po mjeri u stolariji Inros: kuhinja, ormari, biblioteka te kupaonski ormarići za umivaonik kao i ormarić s ogledalom. Za sam projekt Tina kaže kako je sve proteklo prilično glatko, odnosno da su se vlasnici prepustili i dozvolili joj da ih vodi kroz cijeli proces.

Za kraj, govori ponosno kako je uživala u procesu, a najzadovoljnija je atmosferom i ugođajem u stanu, posebice svijetlom, kombinacijom materijala i tekstura te boja. “Jako mi je drago što vlasnici danas stvarno uživaju u svom stanu.”

Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković
Saša Ćetković