Nekad je nužno odabrati stranu
film

Jonah Hill napravio je genijalan film. Oduševile su me sk8erska scena, vibe Los Angelesa i vrh glazba

FOTO: Screenshot

Glumac Jonah Hill odlučio je otići korak dalje. Primio se režije i snimio sjajan film Mid90’s koji je gorko-slatka i prilično uvjerljiva posveta eri 90-ih

Jonah Hill definitivno je jedan od onih glumaca koji sa svakom svojom ulogom ili još bolje transformacijom naprosto oduševljava. Mnogi će istovremeno reći da je on onaj tip glumca kojeg ili volite ili ne, ali ja definitivno spadam u skupinu onih koji su ga kroz određeni period odgledanih filmova uspjeli zavoljeti. A sada još i više kada sam konačno pogledala njegov redateljski debi Mid90’s (možda malo kasno palim, ali što je tu je).

Kao što i sam naziv sugerira riječ je o filmu koji je posveta eri 90-ih, iskren film o odrastanju u Los Angelesu, svojevrsna nostalgična vizija sredine devedesetih prepuna autentičnih detalja iz tog specifičnog vremena. Ako ste dijete iz tih godina kao i ja, onda ćete vrlo lako uočiti da su mislili na sve elemente kako bi vrlo uvjerljivo i vrlo precizno dočarali spomenuto vrijeme radnje, a paralelno ćete i u svemu tome uživati. Barem ja jesam.

Autentičnost jedne ere

Ono što ovoj drami u trajanju od sat i pol daje jednu posebnu težinu svakako su Hillovi autobiografski elementi, spretno i nenametljivo implementirati u nju. Jer kako je i sam nekoliko puta komentirao za medije, Mid90’s je film koji puno govori o njemu, s obzirom na to da je i sam odrastao u Los Angelesu 90-ih godina, i onome što on uistinu jest za razliku od onoga što smo dosad o njemu znali ili pak pretpostavljali iz njegovih dosadašnjih uloga.

Malo je reći kako je svaka sitnica u filmu zapravo nešto što je Hillu u djetinjstvu značilo, a to su primjerice detalji koje stalno vidimo kroz scene; cd-ovi, posteri omiljenih glazbenih ikona, air jordanice, skate, odjeća, filmovi iz videoteke, časopisi, ali i sama atmosfera.

Važnost alter ega

Hill tako u filmu prije svega dočarava koliko je u tinejdžerskim godinama bitno imati osjećaj pripadnosti i pod svaku cijenu biti cool, što god to zapravo tada značilo. U fokusu je tako 13-godišnji Stevie (kojeg utjelovljuje sjajni Sunny Suljic) za kojeg bismo mogli reći kako je Hillu poslužio kao lik kroz koji će prepričati zapravo svoju priču.

No, iako pomislimo da je Stevie njegov iskreni alter ego, Hill je zapravo pomalo svatko od likova iz Stevijeve nove ekipe – i Ray (Na-Kel Smith), i FuckShit (Olan Prenatt), i Fourth Grade (Ryder McLaughlin). Možda zapravo i najviše posljednji lik kojeg ekipa stalno zeza da “si umišlja da je Spielberg”. Naime, pravo Fourth Grade stalno sa sobom nosi kameru kojom redovito snima ekipu i (skejterski) svijet oko sebe, maštajući da jednog dana zapravo napravi pravi film.

Kako vam ne bih previše spojlala, ovo je film o odrastanju na ulici, prijateljstvu, tinejdžerskim problemima, (prijateljskim i obiteljskim, bratskim) odnosima, ambicijama i pokušaju definiranja sebe i pravog puta za svoju neizvjesnu budućnost, ali kroz najosjetljivije razdbolje.

Sveprisutna estetika i vibe 90-ih

Ono što me pak posebno oduševilo jest što film svojom estetikom i načinom snimanja odaje dojam kao da je stvarno nastao nekada sredinom devedesetih. Naracija kao takva svedena je na minimum što naravi filma itekako odgovara, a osim formata i sjajne fotografije, tu je i nezaobilazna glazba koja dobrim odabirom prati samu radnju i ono još bitnije, genijalno nadopunjuje sveprisutnu atmosferičnost te kombinaciju melankolije i nostalgije. Naravno, za nju su zaslužni briljantni Trent Reznor i Atticus Ross koje na tom polju ne moram posebno predstavljati.

Pa, ako ste i vi dio te generacije ili jednostavno želite osjetiti (još jednom) taj vibe sk8erske scene 90-ih i prisjetiti se možda svojevrsne projekcije vlastitih tinejdžerskih dana, onda je Mid90’s definitivno film koji biste trebali pogledati. I da, Jonah Hill je pokazao kako se u ulozi redatelje, ali i scenarista vrlo dobro snašao i da od njega na tom polju možemo još svašta očekivati. Strpljivo čekamo što će nam iduće ponuditi.