KONMARI

Isprobala sam Marie Kondo tehniku na vlastitom ormaru i, iskreno, zbilja je dobra

FOTO: Instagram7privatni album

Marie Kondo je zaludila gledatelje Netflixa svojom KonMari metodom pa smo je, naravno, i mi morale isprobati

Nakon što je 2011. godine objavila svoju prvu knjigu, “The Life-Changing Magic of Tidying Up”, Japanka Marie Kondo osvojila je svijet svojom metodom pospremanja doma. Knjiga koja govori o tome da čist dom znači i čist um, objavljena je u više od 30 zemalja svijeta, a donosi sve o KonMari metodi koja navodno mijenja pogled na svijet i vlastiti život.

Svoje je mudrosti poznata stručnjakinja za pospremanje od 1. siječnja počela dijeliti u novoj emisiji na Netflixu, “Tidying Up With Marie Kondo”, koja je instantno zaludila gledatelje. The Cut je pisao da su američke trgovine s kutijama za odlaganje kakve Kondo preporuča prepune ljudi, dok su lifestyle publikacije poput Goopa počele objavljivati detaljne vodiče kroz sve tajne KonMari metode. Iskreno, ni mi nismo ostale imune.

ŠTO JE KONMARI METODA?

KonMari metoda podrazumijeva podjelu stvari u domu u pet kategorija – odjeća, knjige, papiri, komono (kuhinja, kupaonica, dnevna soba, garaža) i sentimentalni predmeti. Prije nego se baci na svaku od ovih kategorija, Marie Kondo pozdravlja svaki dom u koji uđe i na taj način mu zahvaljuje. (Možda sam preveliki cinik, ali ja sam ovaj dio u pospremanju vlastitog doma – preskočila.)

Nakon toga, krećući se od kategorije do kategorije, jedini kriterij koji vam je važan jest donosi li vam određena stvar radost. Does it spark joy? je pitanje koje Kondo postavlja svojim klijentima. Ako vam određena stvar izaziva radost onda je zadržite, a ako ne izaziva onda joj zahvalite i stavite ju na hrpu za reciklažu ili donacije.

Ako želite da netko provede KonMari metodu umjesto vas, izdvojit ćete između 400 i 1000 kuna po satu, prenosi Refinery29, a za njih je cijene otkrila Caitlin Roberts, certificirana KonMari konzultantica. Otkrila je i da će konzultantu za provođenje metode treba oko 13 do 15 sati, ovisno o veličini doma.

KLJUČNE TOČKE KONMARI METODE

Kod kategorije odjeće važno je prvo svu odjeću koju posjedujete staviti na jednu hrpu da biste stekli pravi dojam o tome koliko zapravo odjeće imate, a onda pitajući se koji komadi izazvaju radost u vama, riješiti se viška odjeće. Ostatak pospremite u ladice i ormare koristeći tehniku slaganja tako da majice i hlače složite u uski pravokutnik, a onda ih presavinete na trećine kako biste dobili malu površinu odjevnog predmeta koji može stajati uspravno. Tako ćete lakše vidjeti što sve imate u ormaru i ladicama.

Kad su u pitanju knjige, Marie Kondo tvrdi da nije dobro imati više od 30 knjiga. One koje ste pročitali možete pokloniti prijateljima ili donirati knjižnicama i školama, dok se za one koje zadržavate zapitajte želite li ih ponijeti sa sobom u budućnost. Kod papira, napravite tri kategorije – važni papiri koje treba sačuvati, papiri koji su u procesu (računi za povrat robe i slično) te razonoda. Kod rješavanja papira koji vam više ne trebaju ne zaboravite reciklirati.

https://www.instagram.com/p/BsrNf9lFUG9/

Komono je definitivno najveća kategorija i činjenica je da vam u kuhinji ili garaži treba puno stvari. Zato je ključ za tu kategoriju nabaviti prozirne plastične kutije u koje možete spremiti stvari i uvijek ih vidjeti i tako znati što vam se gdje nalazi. Isto tako, kod organizacije ladica koristite kutije kao pregrade kako vam se stvari ne bi pomiješale i izgubile neovisno radi li se o ladici s kuhinjskim priborom ili kablovima igraćih konzola i drugih uređeja u dnevnoj sobi.

Zadnja, sentimentalna kategorija, je definitivno najteža. Zato Marie Kondo savjetuje da se zahvalimo svakom sentimentalnom komadu kojeg se rješavamo i sačuvamo samo ono važno. To primjerice znači da ako imate 10 fotografija s istog događaja, sačuvate samo dio onih koje prikazuju važne stvari i čuvate ih u albumu na polici, a ne neuredno razbacane u kutijama.

KAKO PROVESTI KONMARI U VLASTITOM DOMU

https://www.instagram.com/p/BsMmR7PA6LU/

Moja obitelj će se složiti kad kažem da sam opsjednuta redom i pospremanjem. Zato sam, naravno, sama morala isprobati KonMari metodu i to prvenstveno u ormaru. Kad je komono u pitanju poprilično sam dobro organizirana i sve mi stoji u svojim kutijama na svom mjestu. (Ok, kuhinja se ponekad otme kontroli, priznajem.) Papire recikliram redovito, čuvam tek niz onih s fakulteta koji sam završila prije dvije godine, ali se pokazalo da im se iznova vraćam kad trebam provjeriti neke informacije ili pomoći kolegama koji trenutno studiraju.

Što se tiče knjiga, imam ih jako puno i ne mogu ih se riješiti. Stoje mi na policama, organizirane prema žanrovima i poprilično mi je s njima dobro tako kako je. A onda je na red stigao ormar. Ormar koji je premali, dijelim ga s dečkom, a već pet dana nakon pospremanja on je opet nekim čudom zatrpan. Možda nakon jedne KonMari akcije više neće biti?

Za početak sam sav sadržaj izbacila na krevet i ustanovila da zaista imam previše odjeće koju uopće ne nosim. Tako sam formirala jednu skupinu odjeće koju ću podijeliti sestrama i prijateljima, te jednu koja je za reciklažu. Odjeću koju zadržava složila sam prateći KonMari tehniku, kategorizirala je prema učestalosti nošenja i, iskreno, dobila sam više mjesta u ormaru i napokon vidim gdje mi što stoji. Evo kako to izgleda.

JOŠ PAR SAVJETA ZA POSPREMANJE ORMARA

  • Odjeću koju niste uspjeli nekome pokloniti ili donirati, obavezno reciklirajte odnosno odložite u kontejner za tekstil.
  • Dobro očuvanu odjeću koju niste uspjeli nekome pokloniti ili donirati, možete prodati na stranicama kao što su Moje krpice ili LetGo.
  • Odjeću koji pospremate natrag u ormar kategorizirajte. Odvojite kućnu odjeću od one za posao, zimsku od ljetne, itd.
  • Ako ormar dijelite s nekim, uvijek odredite koji je čiji dio ormara. Pritom, tvrdi Kondo, svatko mora biti odgovoran za ruednost svog dijela.