VIJEST

Facebook se opet želi dopasti korisnicima. Otvaraju kafić s besplatnom kavom i savjetima o privatnosti

FOTO: Twitter / Takkmrc

Facebook će u Engleskoj otvoriti pop up kafiće u kojima će uz kavu korisnicima odgovarati na pitanja vezana uz privatnost

Facebook je zadnjih godina naišao na brojne probleme s privatnim podacima korisnika zbog kojih su se mnogi odlučili prestati koristiti ovu društvenu mrežu, ali i zbog čega su mnogi izgubili vjeru u sigurnost na internetu. No, broj korisnika je i dalje velik pa u Facebooku rade sve što znaju kako bi ih i dalje zadržali.

Jedan od najnovijih primjera jesu pop up kafići u Engleskoj u kojima će zainteresirani moći doći popiti kavu, ali i ujedno saznati odgovore na pitanja u vezi privatnosti na njihovim mrežama (Facebooku, Instagramu i WhatsAppu). Pop up kafići će se otvarati u periodu od 28. kolovoza do 5. rujna, a jedan od glavnih razloga za ovakvu akciju je činjenica da čak 27 posto engleskih korisnika Facebooka nije znalo kako pravilno namjestiti svoje postavke privatnosti.

Jedan od kafića u kojem će posjetitelji moći dobiti informacije o privatnosti je Takk u Manchesteru. Osobe koje dođu, a zainteresirane su saznati odgovore na pitanja moći će sjesti u privatne separee ili zajedničke klupe koje će predstavljati privatnu ili javnu komunikaciju, kao i na Facebooku. U Takku će za korisnike s pitanjima biti besplatni cappuccino, kava ili čaj od mente. Navode i kako dobivanje informacija o privatnosti može trajati vrlo kratko, čak i manje nego što je potrebno da se napravi kava.

Facebookov povratak u igru

Ako ste uspjeli propustiti, samo neki od problema s kojima se Facebook susreo su prodavanje informacija o korisnicima vanjskim tvrtkama te dopuštanje vanjskim tvrtkama da preslušavaju zvukovne zapise korisnika. Jedan od gafova koji se nedavno dogodio bio je za vrijeme Zuckerbergovog govora uživo kada su dali korisnicima da ispune anketu uz navod da je anonimna. No, nakon što su korisnici glasali, mogli su vidjeti tko je još od njihovih prijatelja glasao.

Jedna od stvari koja je nedavno također zbunila korisnike bila je promjena opcija prilikom stvaranja grupa. Naime, prije ste prilikom stvaranja grupe mogli birati između zatvorene, javne ili skrivene grupe. U novim postavkama nude se samo dvije opcije – javna ili privatna grupa. Ovo je izazvalo lavinu negativnih komentara jer se činilo kako se Facebook rješava skrivenih grupa, no tomu nije tako. Mogućnost za stvaranje skrivene grupe i dalje postoji, samo se sada nalazi pod opcijom privatno. Ovdje je važno napomenuti da Facebook ima mogućnost vidjeti što se događa i u skrivenim grupama bez obzira na to što su one skrivene od javnosti.

Nakon skandala s privatnim podacima, nemogućnosti kupovanja Snapchata i neslavnih rezultata njihovih novih aplikacija, Facebook i Mark Zuckerberg imaju još puno posla kako bi vratili povjerenje. Iz tog razloga, osim pop up kafića u kojima će nuditi informacije i promjeni imena Instagrama i WhatsAppa koji će se sada zvati Instagram From Facebook i WhatsApp From Facebook, sve više rade na cjelokupnom boljem sistemu privatnosti. Zbog propusta s privatnim podacima moraju svaka tri mjeseca prilagati izvješće o privatnosti Federalnoj trgovinskoj komisiji koja će ih ujedno i nadgledati kako do propusta više ne bi dolazilo. Uz ispunjavanje tih zahtjeva, morat će platiti i oko pet milijardi dolara za propuste koje su do sada napravili.