Nekad je nužno odabrati stranu
VIJEST

Beograđanin Mario Perović pokrenuo je serijal o održivoj modi na svojem YouTubeu. Pričale smo s njim

FOTO: @manoloblunt

Beograđanin Mario Perović pokrenuo je serijal o održivoj modi na svojem YouTube kanalu. Pričale smo s njim o tome

Mario Perović, 25-godišnjak iz Beograda je do sada radio za mnoge medije. Pisao je za online magazin Before After, radio je kao novinar za srpska izdanja magazina Harper’s Bazaar, Marie Claire i Grazia, a sada već neko vrijeme radi samostalno kao stilist i kao asistent Vladislavi Joldžić za stajlinge pjevačice Sare Jo. Ono što je nas zanimalo, je pokretanje serijala o održivoj modi na YouTube kanalu.

O POKRETANJU KANALA

“Kanal je nastao, doslovno kada sam s cimericom prije dva tri tjedna radio palačinke. Brzo sam krenuo u realizaciju ideje jer sam mislio da ako ne napravim to odmah, da će za nekoliko tjedana već biti stara i neupotrebljiva ideja.” Ideja o pokretanju serijala koji propituje temu održive mode je da on bude edukativan, ali i duhovit te da se na pametan način pozabavi različitim segmentima ozbiljne i važne teme kao što je održiva moda i promocija lokalnih brendova i dizajnera koji ulažu svoj talent, vrijeme i trud kako bi se uopće u Srbiji moglo kupiti nešto što je održivo.

“Žudio sam da na YouTubeu (kada govorimo o lokalnoj sceni) zaista pogledam sadržaj koji je više od običnog vloga s nekog modnog događaja na koji nema pristup nitko osim influencera. Fascinira me to koliko malo sadržaja ljudi traže danas i što ih zapravo zanima, a to lako možete zaključiti kad pogledate tko su nam najpopularniji influenceri i što oni nude osim što praktično postoje kao neke hodajuće reklame.” Dodaje kako je htio format koji bi bio potpuno transparentan s idejom da svatko dozna i nešto novo.

“Za sada nemam plan što se tiče broja epizoda u serijalu, bit će ih dokle god imamo pitanja i tema o kojima želimo saznati više kao zajednica. S vremenom bih volio ubaciti i druge segmente koji se bave temom reciklaže tekstila i cirkularne ekonomije pa i na kraju organskom kozmetikom lokalne proizvodnje.”

STANJE ODRŽIVE MODE U BEOGRADU

https://www.instagram.com/p/Ba63RzMA8nF/

“Mislim da smo u cijeloj regiji više ili manje u sličnoj situaciji kada govorimo o održivoj modi u smislu dostupnosti i rasprostranjenosti. Ne mislim da je teško živjeti tako ili priuštiti si takve stvari, mislim da zahtijeva vrijeme i razmišljanje – a to je nešto od čega smo očigledno kolektivno odustali u zamjenu za instant bilo što. Najlakše je reći kako to ne može ovdje opstati, kako nemamo novaca ili kako nismo tržište za to.”

Stalno sluša kako nije još vrijeme za to u Srbiji pa je odlučio da pored divnih djevojaka Dunje i Marije koje vode f.fm podcast o održivoj modi, i on učini nešto po tom pitanju da ne čeka više pravo vrijeme za tako nešto. “Potpuno sam fasciniran time koliko ljudi danas pate od toga da budu fashion i da to gori i da uvijek imaju neki dobar outfit za fotku čak i kada nemaju nikakve veze s modom.”

“Što se tiče lokalnog dizajna, on je uglavnom održiv jer rade s prirodnim materijalima i rade manje serije tako da u većini slučajeva za koji god brend se odlučite bit će dugoročno isplativa odluka i održiva kupovina.” Jačanje lokalne proizvodnje i lokalnog tržišta je također jedna od važnih tema održive mode. “Mene je oduševio brend Cozy2Wear jer su npr. uz svaki svoj komad imali priložen i kroj, i skice i navedeni materijal i vrstu konca – takva transparentnost zaista super i u korak sa svjetskim brendovima i strujama u modnoj industriji kada govorimo o održivoj modi.”

https://www.instagram.com/p/BziQb5xokR9/

“Kotaway iz Beograda rade s organskim materijalima, a što se tiče dizajnera čiji rad pratim, moji favoriti su Senka (Beograd) i Petja Zorec (Slovenija) koje zaista rade odličan posao u proširivanju shvaćanja muškog odijevanja i generalno redefiniraju pojam muškarca i muževnosti na našim prostorima.”

ŠTO MARIO RADI PO PITANJU ODRŽIVOSTI

“Ja se zaista trudim da živim održivim stilom koliko god mogu, i to je važna poruka. Niko ne zahtijeva od vas da postanete pećinski čovjek bez struje i interneta i da nosite platno na sebi do kraja života – već da svako od nas napravi po tom pitanju onoliko koliko može u skladu sa svojim mogućnostima. Ja to primjenjujem u izboru odjeće – prije svega materijala, u tome što rijetko kupujem nove komade, ali onda kad ih uzmem gledam da je to investicija u nešto što će trajTI, u prehrani za koju se trudim da uglavnom bude organska i da se ne oslanja previše na meso, u smanjenoj upotrebi plastike, u nošenju platnene torbe gdje god da krenem u kupovinu.”