Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Super1.hr nedavno je unaprijedio svoja pravila o privatnosti i korištenju takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa.

dizajn interijera

Kad je sve bilo spremno za otvorenje, dogodio se lockdown, pa potres. Ivan Alduk proveo nas je kroz proces uređenja novog dućana na Tomislavcu

Prvo lockdown, onda potres, pa saniranje štete u novouređenom dućanu. Sve je to modni dizajner Ivan Alduk stoički i hrabro odradio. Prve smo ga posjetile u novom prostoru

Da mu je netko rekao da će mu godina započeti zamijećenom haljinom na dodjeli Zlatnih globusa, a nastaviti se s pandemijom koronavirusa, zaključavanjem poslovanja, pa kulminirati razornim potresom koji je pogodio Zagreb, Ivan Alduk rekao bi da je to previše i za jedan filmski scenarij. No, karte su se ovaj put svima, pa i njemu posložile malo drugačije, a svatko se čupao ili se još uvijek čupa kako god zna i umije.

Ivan Alduk
Aleksandar Selak

Dizajner koji već cijelo jedno desetljeće neumorno i uspješno stvara te je prisutan i vrlo aktivan na hrvatskoj modnoj sceni, prije nekoliko dana je unatoč svemu na zagrebačkom Tomislavcu otvorio vrata svog prekrasnog novog ALDUK dućana. Iako je u javnost vijest o otvorenju spontano i bez neke velike pompe pustio u obliku priopćenja s vizualizacijama, koje su svima, pa i nama privukle pažnju, mi smo naravno morale prostor razgledati uživo i doživjeti ga za sebe, kamo smo se jutros odmah i zaputile.

Aleksandar Selak

Iako mi je Alduk odmah dao do znanja da nije baš jutarnji tip, moram reći kako to nisam primijetila jer je bio iznimno razgovorljiv, susretljiv, uzbuđen i nasmijan, ali dozu zabrinutosti oko sveprisutne neizvjesnosti nije skrivao. Ako uzmemo u obzir što ga je sve snašlo, djelovao je prilično sabrano i dobro, jer kako i sam kaže, sve je bolje nego sjediti zarobljen kod kuće.

Aleksandar Selak

“Kao što znaš, prostor smo dugo vremena imali u Palmotićevoj, a prije par mjeseci bilo je vrijeme za nešto novo i htio sam da to bude na potezu Zrinjevca. Dugo sam tražio, ali i pronašao prostor kakav sam priželjkivao. Unajmio sam ga i onda je krenulo uređivanje, razrada cijelog projekta od strane bjeloruskog arhitekta Alexandra Aranovicha s kojim sam već prije uspješno surađivao. Odmah smo kliknuli, a i on je shvatio što želim od prostora” priča mi ponosno Alduk dok mi pokazuje ovo zbilja impresivno dizajnersko zdanje od 140 četvornih metara na adresi Trg kralja Tomislava 19 s pogledom na Umjetnički paviljon.

Aleksandar Selak

“Iako sam isprva imao neku drugu ideju u smislu estetike, cijelu priču smo prilagodili ambijentu u kojem se nalazimo. Dakle, ova dominantna žuta u prostoru je u biti koloritna ekstenzija s obzirom na Umjetnički paviljon preko puta. Ove biljke ovdje su isto tako samo vizualni nastavak te zatečene eksterijerne priče Tomislavca koju vidimo okolo. Smatrali smo da je to ispravno i da tako odajemo jednu počast Zagrebu.”

Aleksandar Selak

No, kako bi cijela interijerska priča bila zaokružena, umiješali su se ondje i tonovi svijetlo sive te tamno sive kao vrlo prikladne kontre, dok je naglasak stavljen na visoke stropove, odnosno na bogato teksturirane zidove od dekora te pomno dizajnirane crne mat čelične štendere na kojima trenutno visi oko 150 famoznih Aldukovih kreacija.

Aleksandar Selak

“Prostor se uređivao pomno mjesecima. Vodili smo računa o svakom detalju. Iako smo na podu izvorno zatekli mramor jer se ovdje prije nalazila galerija, presvukli smo ga PVC podnim oblogama. Zrcalo u stražnjoj intimnijoj bridal zoni je custom made, kao i ova klupa koju sam u biti ja dizajnirao, a sve nam je to radio čovjek koji nam je napravio i štendere. A onda, kad je sve bilo gotovo i spremno za otvorenje, dogodio se lockdown, pa potres. Ne moram ti ni reći kako je izgledalo kada sam ušao u dućan. Naš novouređeni prostor na dosta mjesta bio je oštećen i puno stvari trebalo je sanirati. Pa ti ponovno zovi radnike s kojima si nedavno završio, pa žbukanje pa bojanje zidova, popravljanje raznih stvari i naravno, još jedan neplanirani trošak. Bilo je zbilja teško, ali nisam se dao smesti, imao sam jasan cilj – odustajanje nije bilo opcija” prisjeća se Alduk i pokazuje tragove potresa na jednom žutom zidu koje je u dogovoru s majstorima namjerno ostavio vidljivima kako bi imao svojevrsni podsjetnik na ova vremena kada se sve iznenadno promijenilo – nada se na bolje.

Zatečeni prostor prije preuređenja

Preuređeni prostor nakon potresa

Malo je reći kako njegov novi prostor djeluje doista impresivno, ali kako objašnjava, sve je to sastavni dio njegove priče. “Jako malo naših dizajnera ulaže u svoje prostore, showroome, trgovine, no ja mislim da je to iznimno potrebno. Na ovaj način sam dobio jednu zaokruženu priču koju želim komunicirati na van, prema svojim vjernim i novim klijenticama. Otvoreni smo tek nekoliko dana, ali kod mene ovdje nećeš čitati Vogue ili neki drugi svjetski magazin, ovdje će ti biti servirana monografija Zagreba. Ova lokacija mora pričati i tu neku priču, podsjećati nas gdje živimo. Drugo, vjerojatno si primijetila, blagajna nije na vidljivom mjestu, mi smo je u jednom kutu zapravo sakrili. Plaćanje, to je jedan intimni čin koji smo željeli izolirati i ostaviti prostor estetski fluidnim, bez nekih takvih distrakcija.”

Aleksandar Selak

Ono što mi je pak bilo posebno lijepo vidjeti jest da je u svoj novi prostor Alduk fino uklopio i hrvatski dizajn, odnosno uvijek rado viđeni Polygon naslonjač iz Prostorije čiji dizajn potpisuje kolektiv Numen For Use. Upravo taj komad sjajno je oplemenio kutak kojim pak dominira zid u cijelosti prekriven predimenzioniranim zrcalom koje teži čak 120 kilograma.

Aleksandar Selak

U cjelokupnoj kompoziciji neizostavno je i samostojeće Artisanovo rasvjetno tijelo, kao i još dva crna naslonjača talijanskog dizajna, koja u kombinaciji s coffee stolićem u centralnom dijelu Aldukovog prostora čine jedan suptilni lounge kutak. I iako nas je dočekao sivi, tmurni, kišni dan, zapravo vrlo nezgodan za fotografiranje, 78 rasvjetnih tijela koja se nalaze u ovom zbilja reprezentativnom prostoru, učinila su svoje i došla do izražaja.

Aleksandar Selak

No, ova lijepa interijerska priča ne bi bila potpuna i iskrena bez osvrtanja na trenutnu situaciju u kojoj se Alduk, ali i cijeli svijet zatekao. Na pitanje kako stoji s poslom odmahuje glavom i dodaje kako je sve poremećeno i nepredvidljivo. Zaposlenih ima i dalje sedam, nikoga nije otpustio. Cijeli neki modni ritam mu je narušen već ako samo uzmemo u obzir da su do daljnjeg otkazani svi eventi, vjenčanja, krizme i slično, a upravo je ovaj period u godini modno dosad bio najplodniji.

Aleksandar Selak

No, plan mu je kao i mnogima u sličnoj situaciji, prilagoditi se, paralelno razvijati i stvarati neke nove projekte na kojima, kaže, trenutno intenzivno radi, ali mi više od toga ne smije otkrivati. “Evo, jučer je bio iznenađujuće dobar promet, zbiva se ipak nešto, a sretan sam i jer imamo već nekoliko rezerviranih termina za isprobavanje vjenčanica” dodaje za kraj optimistično Alduk, spreman za neke nove pobjede, a mi vas prepuštamo ovoj pravoj vizualnoj poslastici.

Aleksandar Selak

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube
Više s weba