PUTOPIS

Ako vam treba pravi bijeg iz stvarnosti, onda je grčki otok Astipaleja savršena destinacija. Bila sam tamo

Nekoliko dana provela sam u Astipaleji, grčkom otoku koji se deklarirao kao prvi otok na svijetu na kojem je zabranjeno pušenje

Imala sam neki dobar osjećaj kada se ovog ljeta nisam odlučila za dugi godišnji odmor, kao da sam znala da ću uskoro negdje otputovati. I dogodila se Grčka, točnije otok Astipaleja koji je prvi otok na svijetu obilježen kao smoke free destinacija. Za mene koja više ne pušim, to zvuči kao raj na zemlji. Spakirala sam ljetnu odjeću, sjela na avion i maštala o kupanju u Egejskom moru za kraj ljeta.

ASTIPALEJA JE PRVI SMOKE FREE OTOK NA SVIJETU

Otok Astypalea udaljen je od Atene 350 kilometara, a povezan je sa svakodnevnim letovima charterom i trajektom. Ondje živi oko 1200 stanovnika, a godišnje ga posjeti preko 165 tisuća turista. Poseban je po nekoliko stvari, a jedna je sigurna ta što je prošle godine u lipnju proglašen smoke free destinacijom koja je podržana od strane Papastratosa, grčke podružnice kompanije Philip Morris. Ova ideja se rodila prvenstveno kako bi boravak na otoku bio usmjeren na istinsko i čisto uživanje na odmoru. Htjeli su ponuditi turistima nešto što nitko drugi nema, i uskoro su dobili certifikat smoke free kulture, a izdala im ga je neovisna organizacija iz Austrije.

U ovu inicijativu su se uključili mnogi lokalni poduzetnici, uključujući barove, restorane i hotele i to polako postale način života na ovom malom otoku. Koji je pored svega nabrojanog prekrasan, miran i znam koliko je to danas mnogima bitno, jako je instagrammable i u šetnji je teško ne okinuti barem nekoliko fotografija tog pitoresknog mjesta. Otok izgleda baš kao da je nacrtan, sve kućice su iste: bijele s jarko plavim prozorima i vratima, ukusno uređene u orijentalnom stilu. Odsjela sam u malenom apartmanskom kompleksu s čijeg prozora pogleda puca na otok, jutra su ondje bila prekrasna.

Šetajući gradom naletjet ćete na šarmantne kutke, a vjetrenjače u Chori, koja je samo srce otoka osvajaju sve turiste. U jednog od njih nalazi se i knjižnica koja funkcionira na donacije onih koji dolaze i ondje možete porazgovarati s gospođom koja brine o njoj. Crkvica je građena u bizantskom stilu, a groblje koje se nalazi od nje ima impresivnu lokaciju koja gleda na more. Koji grad posjetim, obavezno odem u barem jednu crkvu, a ovdje sam se malo pritajila jer je baš bio sprovod u tijeku. Ups.

Najveća atrakcija je sigurno dvorac koji je izgrađen 1413. godine, a trebao je zaštititi grad i njegove stanovnike. Sredinom pedesetih godina potres je uništio većinu kuća u dvorcu, djelomično je obnovljen i zadržao je svoju atmosferu te ostao prekrasna kulisa za pogled na otok u zalasku sunca.

OKUSI MEDITERANA NA EKSTRAVAGANTNIM LOKACIJAMA

Na otoku možete pronaći svega nekoliko restorana i barova, a ja sam posjetila dva restorana. Akti, riblji restoran nalazi se na urnebesnoj lokaciji, djeluje kao da je ugrađen u stijenu, a ondje sam imala priliku isprobati desetak tradicionalnih jela koja nude. Prvo sam isprobala obilata predjela; od tostiranog feta sira u sezamu, grilanih patlidžana na salatu, pirea od graha s karameliziranim lukom do polpetica od tikvica i nezaobilaznog Tzaziki umaka koji je savršen. Da, grčki jogurt je ondje alfa i omega i jela sam ga svaki dan.

Grci jedu dosta salata, tu smo se odmah složili, od miješanih s mekanim sirom i medom, do ribane cikle s grilanim krumpirima, kukuruzom, suncokretovim sjemenkama i dresingom od jogurta. Za glavno jelo sam probala svježu grilanu tunu i sabljarku, rižoto s plodovima mora i punjene lignje. Slična nam je kuhinja, osim nešto začina, ali vrlo blaga i laganih okusa. O desertima ne bih puno duljila, osim da sam otkrila svoju neizmjernu ljubav prema baklavama. To je nešto što nisam mislila da bi se moglo dogoditi, haha.

Na svojem zadnjem izletu u London probala sam najbolji Bloody Mary na svijetu, a u Astipaleji sam to doživjela s mojitom. Naime, cijelu večer je za piće bio zadužen Rene Soffner, genijalac koji je lokalne sastojke kombinirao u nove verzije klasičnih pića. Inače je vlasnik nekoliko barova u Njemačkoj koje svakako preporučujem posjetiti ako se nađete npr. u Berlinu.

Drugi restoran koji sam posjetila bio je Agoni Grammi restoran gdje smo uživali riblji jelovnik i vrhunsko lokalno vino, a posebno iznenađenje večeri su bili glazbenici koji su nam priuštili Zorbu. Zabava se odmah rasplamsala, cijeli grad je plesao, idealno da odlutaš u neki drugi svijet.

KAJAK, JOGA I MASAŽA NA PLAŽI

Prva asocijacija na Grčku mi je bila; gdje je moj kupaći kostim. Plaže u Astipaleji su jako lijepe, a more je tirkizno, bistro i mirno. Dvije velike plaže koje su potpuno smoke free zona gdje možete nesmetano uživati na pijesku ili ležaljkama sa slamnatim suncobranima. Obje u blizini imaju barove gdje u svakom trenutku možete srknuti kavu (imaju dobru kavu, vjerujte mi) ili neko osvježavajuće piće i nešto prizalogajiti. Za ljubitelje aktivnog odmora postoji nekoliko sportova na vodi koje mogu odabrati, a ja sam se ovog puta odlučila na jutarnju jogu uz more, meditaciju i masažu. Dala sam si oduška i uživala punim plućima.

Steno plaža ima oblik leptira i podijeljena je u dva dijela, a Livadi je smještena nešto dalje u pitoresknom djelu otoka s pogledom na prekrasne uvale i kristalno čisto more. Ondje sam imala priliku upoznati poznatog grčkog chefa Sotirisa Kontizasa koji nas je vodio kroz degustaciju na slijepo, to je bilo baš zabavno, pogodila sam čak tri od pet zadanih namirnica. Iako je put bio kratak lijepo je bilo na trenutak zastati i osjetiti samog sebe.

Za Astipaleju kažu da je kćer Feniksa i sestra Europe u koju je Posejdon bio strašno zaljubljen. Pa vi nemojte otići i doživjeti romantiku kojom diše ovaj otok.