Promo

Darujte bez suvišnog umatanja

Kako bi potaknuo građane da smanje količinu otpada koja nastaje za vrijeme blagdana, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pokrenuo je promotivno-edukativnu kampanju – I bez ukrasnog papira dar u srce dira.

Cilj kampanje je pokazati kako je moguće održati blagdansku čaroliju i istovremeno brinuti za okoliš, i to kroz smanjenje korištenja papira za umatanje. Naime, istraživanja pokazuju da se u ovo vrijeme godine količina otpada poveća za 30-ak posto. Kad znamo da prosječan Hrvat godišnje proizvede 432 kg otpada, odnosno dnevno više od kilograma, nije teško izračunati da se već uz malu promjenu navika ta količina može značajno smanjiti.

Nažalost, još je uvijek u prosječnoj kanti za smeće više od pola sadržaja papir, karton i plastika, a koje je zapravo vrlo jednostavno odvojiti. Upravo ta vrsta otpada se za vrijeme blagdana odlaže u većoj količini, s obzirom da raste potrošnja, a tako i nabava novih stvari u svom njihovom sjaju – s ambalažom od papira, kartona ili plastike. Kako bi kod građana potaknuo svijest o ovom problemu, Fond savjetuje da ovih blagdana brigu, osim za bližnje, pokažu i prema okolišu.

„Ovom inicijativom željeli smo pozvati građane da umjesto ukrasnih papira koji se ne mogu reciklirati isprobaju neku od alternativa klasičnom umatanju. Mogućnosti su brojne, a neke od njih smo prikazali u kratkim videima u sklopu naše Facebook stranice Za ljepšu našu!. Od poklanjanja u staklenim teglicama koje svi možemo pronaći u špajzi, pa do japanske metode zamatanja u marame, organizacije potrage za poklonom ili neke druge kreativne ideje, ovog Božića pažnju ćemo pokloniti i prirodi.“, kažu u Fondu za zaštitu okoliša.

Naglašavaju da je pritom također važno da se i kod samog odabira darova vodimo brigom za okoliš, dajući prednost proizvodima koji su napravljeni od recikliranih materijala te ponovnoj uporabi, zahvaljujući kojoj se stvaraju novi, unikatni proizvodi.

Uz kratke „učini sam“ video filmove te televizijski i radijski spot, posebnost ove kampanje su i vanjski oglasi (tzv. billboardi), koji su za ovu priliku sasvim ogoljeni te je na njima, bez dodatnog papira, rukom ispisan slogan kampanje. Na ovaj način je i Fond simbolično pridonio smanjenju korištenja papira, kojeg je katkad nemoguće izbjeći. „Ukoliko se ipak odlučite svoje poklone umotati, neka to bude u papir koji se može reciklirati i koji nakon otvaranja darova možete odložiti u za to predviđene spremnike.“, poručuju iz Fonda.

Za dodatne ideje kako pokazati da želite sve najbolje najdražima i prirodi posjetite Fondovu facebook stranicu Za ljepšu našu!, kako biste se uvjerili da doista i bez ukrasnog papira dar u srce dira.

 

 

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube