LOOK

Zbogom, Céline. Dopisivale smo se s Borutom Mihalićem o sinoćnjoj kontroverznoj reviji

FOTO: AFP

U Parizu je sinoć održana nova revija kuće Celine na čijem čelu po prvi puta sjedi Hedi Slimane i, iskreno, izgledala je isto kao sve njegove kolekcije za Saint Laurent

Phoebe Philo je ove godine nakon 10 godina napustila kuću Céline, a naslijedio ju kontroverzni Hedi Slimane. Čovjek koji je prije nekoliko godina Yves Saint Laurent prevrnuo naglavačke, uzeo mu Yves iz loga i imena i zatim ga napustio četiri godine kasnije s tužbom protiv grupacije Kering koju je na kraju i dobio.

Sve to učinio je i sada sa Célineom. Iz loga je maknuo slavni naglasak pa sada imamo samo Celine, tužbu protiv LVMH-a, dodouše, nije podigao, ali je prikazao gotovo identičnu kolekciju kao one koje je radio za Saint Laurent.

U intervjuu koji je dao za Le Figaro par dana prije revije rekao je da će u Celineu ostati dosljedan sebi, no nitko nije očekivao da će biti ovako doslovan. Negativne recenzije odmah su počeli pisati BoF-ov Tim Blanks, Instagramovi miljenici Diet Prada, dok je Vanessa Friedman iz The New York Timesa na Twitteru napisala da je tužno vidjeti kako cijeli svijet nastavlja dalje, a dizajner ostaje u nekom drugom vremenu.

Da stvari ne ostanu jednostrane, razmijenile smo par poruka o reviji sa stilistom Borutom Mihalićem.

Nives: Sinoć je u Parizu održana ta slavna dugoočekivana revija Hedija Slimane za Celine. Čini mi se da su je svi popljuvali, od modnih kritičara do tviteraša.

Borut: Ukusi su različiti. Ono što je svima šok je svakako činjenica da se ovom kolekcijom brend Celine jako odmaknuo od vizije kakvu je imao pod Michaelom Korsom, Robertom Menichettijem, Ivanom Omazić i na kraju, tog zadnjeg pečata koju mu je dala Phoebe Philo. Ona je bila pravi modni personality u oba brenda za koje je radila. Uzdigla je Chloé, a onda i Celine gdje je tu poslovnu ženu koja ima novaca za dizajnerske komade predstavila u cool minimalizmu. To je bilo vrlo interesantno.

Nives: Sudeći prema financijskim izvješćima iz njegovog vremena u Saint Laurentu, Hedi očito zna što radi i bio je vrlo isplativ grupaciji Kering, ali čini mi se da će sada Celine žena, da je tako nazovemo, otići trošiti novac negdje drugdje.

Borut: Celine će definitivno izgubiti žene koje su naginjale poslovnoj estetici kakvoj je naginjala Philo i koje se na poslu jednostavno ne mogu pojaviti u minici. Ovdje više nema poslovnih komada, ali trebamo imati na umu da otprilike 30 posto kupnje kolekcije otpada na komade s revije, a ostalo su pretkolekcije i modni dodaci.

Nives: Upravo to. Čini se da iz LVMH-a itekako vjeruju u Slimanea kad su mu nakon nesuglasica i tužbi koje je imao u Keringu, dopustili da u Celinu napravi doslovno sve isto kao u Saint Laurentu – od promjene loga do praktički identične kolekcije. Narcisoidnost bi ga mogla stajati karijere.

Borut: Hedi je ipak neka vrsta modnog proroka još otkad je započeo u Dior Hommeu. Ono što mene razočarava je da je ovo nastavak njegovog procesa iz Saint Laurenta. I više nemamo Saint Laurent ili Celine nego imamo Hedija Slimanea, ali ljudi iz LVMH-a su itekako svjesni što im je Philo donijela. Iz svojih internih izvora znam da su prije revije upozoravali buyere da ne brinu jer će se kultne torbice koje su Philo i njezin tim kreirali i dalje nastaviti proizvoditi.

Nives: Možda ih ni ta upozorenja neće spasiti. Za početak ja čekam reakciju iz Saint Laurenta jer su neki komadi iz njegovih kolekcija za taj brend identični ovima iz Celinea, a modni kritičari su jutros već izrekli svoje negativne presude.

Borut: Iz Saint Laurenta više nema tko reagirati. I Saint Laurent i Pierre Bergé su preminuli, a što se tiče LVMH-a, bajkerske čizmice i torbice koji je Hedi kreirao za ovu kolekciju sigurno će se dobro prodavati samo je pitanje koliko brzo će po prodaji uspjeti dostići ili nadmašiti Philo. Žao mi je što se od ove revije najviše očekivalo, a bila mi je loša, ali možda je to i dobro jer se stvorio nevjerojatno veliki buzz na društvenim mrežama pa će to možda ponovno doprinijeti većoj prodaji.

Nives: Muški komadi koji su prikazani u kolekciji zapravo su uniseks i prodavat će se u ženskim veličinama. Možda će tu ipak Celine žena pronaći svoju nišu.

Borut: Da, prvi put smo vidjeli Celine muškarce. Žene su i prije u muškim kolekcijama pronalazile komade za sebe. Sjećam se kad sam kupovao komade iz muških kolekcija Damira Dome koji su se mogli kupiti u veličini 40 i žene su ih često nosile. Ipak, žao mi je Philo. Ona je odlična dizajnerica, a tko zna, možda na kraju i pokrene vlastiti brend.