TREND

Zašto na Instagramu svi nose ovaj identičan outfit? Stilistica i trendseterica komentiraju

FOTO: TMG Creative/@pernilleteisbaek

Ovaj je trend potpuno drugačiji od drugih jer ne nose svi istu haljinu ili iste cipele, već čitavi outfit od glave do pete

Celine Nude sandale bile su veliki trend i svi su ih nosili na svoj način. Isabel Marant tenisice s puom petom bile su trend. Dior Saddle torbica bila je trend. Međutim, nismo sigurni da u istu kategoriju možemo svrstati običnu pamučnu majicu s jastučićima. Da, svakako se radi o trendovskom komadu, no fascinantan je način kako je oni koji je posjeduju stiliziraju – potpuno identično. Traperice, eventualno nešto višeg struka, majica s jastučićima u bijeloj, crnoj ili maslinasto zelenoj ugurana u njih, i zlatni nakit čine taj čuvani recept. Trend je dakle nadišao jedan odjevni predmet originalno kreiran u brendu The Frankie Shop, koji svi kupuju i stiliziraju na pregršt različitih načina i pretvorio se u trendi siluetu.

Takvih je momenata bilo kroz povijest. Sjetimo se samo Diorovog New Looka koji je totalno promijenio smjer razmišljanja uopće kako kod kupaca tako i kod dizajnera te ponudio novi način odijevanja. Siluetu su karakterizirala naglašena ramena, uzak struk te prošireni i naglašeni bokovi. Taj gornji dio siluete Dior je dobio legendarnim Bar sakoom, dok se ispod njega širila suknja punog kruga koja je sezala do malo ispod sredine lista.

Podebljana ramena s jastučićima činila su dio siluete u 80-ima. U neku odjeću su bili ugrađeni, a mogli su se kupiti i pojedinačno pa su se implementirali ispod odjeće na čičak. Bilo je u ponudi različitih debljina ovisno o volumenu koji se htio postići, a ostatak siluete je uglavnom činio uzak struk nerijetko naglašen remenom i uske hlače ili minica. Naglašena ramena na T-shirtu kakav se nosi danas u kombinaciji s trapericama baš i ne čini neku specifičnu siluetu koja bi posebno naglasila struk, istaknula grudi, visinu, što god. Radi se o silueti koja izgleda drugačije na svakoj osobi ovisno o njenoj građi. Kako je onda došlo do toga da ova odjevna kombinacija postane tako veliki trend?

T-SHIRT KROZ POVIJEST

Krenimo redom. Odakle uopće T-shirt u našim ormarima? Nije sasvim sigurno kad se pojavio i tko ga je prvi počeo nositi, no vjeruje se da su to bili američki marinci koji su služili tijekom Španjolsko-američkog rata krajem 19. stoljeća. Zamislite to, žene još nose korzete i naglašavaju stražnjice konstrukcijama od šipki ili pruća u svakodnevnim izdanjima, a muškarci nose obične pamučne majice i to kao dio uniforme.

Dugo je trebalo da običan T-shirt postane dio svakodnevne odjeće. Osim u uniformama marinaca, prvo se koristila kao reklamno sredstvo. Pojavila se tako na naslovnici magazina Life 13. srpnja 1942. godine s otisnutom reklamom za školu za rukovanje vatrenim oružjem Američkog ratnog zrakoplovstva. Nešto prije toga pojavila se i u filmu Čarobnjak iz Oza gdje radnici koji slamom pune Stražilo nose zelene majice s natpisom Oz. U pedesetima su ih holivudski glumci Marlon Brando i James Dean pretvorili u simbol buntovnika na motoru, s cigaretom u ruci. A onda ih je tridesetak godina kasnije dohvatila dizajnerica Katharine Hamnett i počela koristiti kako bi kritizirala politiku Margaret Tatcher.

Poslije je na svojim majicama slala razne poruke od pozivanja na nepristranost u Hladnom ratu do ukazivanja na problem širenja AIDS-a u Africi zbog čega je 2005. na pistu poslala Naomi Campbell u majici s natpisom “Use A Condom”. Njezin je pristup preuzela i Vivienne Westwood pozivajući pak na zaštitu okoliša, a onda i Maria Grazia Chiuri, kreativna direktorica u Dioru, koja je taj alat iskoristila za populističke slogane o feminizmu, no ne možemo joj osporiti to da je postigla veliki utjecaj upravom tim majicama.

TRENDI SILUETA ILI JEDNOSTAVNO POVRATAK MINIMALIZMU

I evo nas sada u 2020. Tu i tamo se pojavi koja majica s političkom porukom kao što su one koje trenutno okupiraju Instagram s pozivom da se uhite policajci koji su ubili Breonnu Taylor, crnkinju koja je mirno spavala kad su joj upali u dom tražeći njenog bivšeg dečka. Ili pak humanitarna majica s natpisom Thank You, od čije prodaje se prihod donira Nacionalnoj zdravstvenoj službi Velike Britanije za borbu protiv koronavirusa. No, Instagramom generalno dominiraju majice s jastučićima i to u gore spomenutim identičnim kombinacijama s trapericama i zlatnim nakitom. A zašto?

“Zato što se radi o kombinaciji koja je spoj vječnih klasika, ali u malo modernijoj izvedbi”, kaže stilistica Ivana Pavić. “Bijela majica i old school plave traperice su modni klasici koji se nose otkada su se proizveli, naravno s brojnim modifikacijama. Mislim da je upravo to ključ pomame na društvenim mrežama upravo ovog outfita koji svi identično furaju. Ne radi se o prolaznim trendovskim komadima nego o vječnim klasicima u modernijoj izvedbi. Bijeli T-shirt dobio je jastučiće, po uzoru na siluete 80-tih no i dalje je to onaj bijeli T-shirt s kojim nikada ne možeš pogriješiti. Kako je stilski povratak u 80-te i 90-te pravi hit na modnoj sceni tako je i lančana ogrlica u boji žutog zlata pronašla svoj put u 2020. I kada se sve skupa zbroji i oduzme dobili smo najpopularniju kombinaciju godine.”

Morale smo pitati i jednu trendsetericu koja voli i rado nosi ovu kombinaciju, u čemu je fora. “Iskreno, moj outfit iz snova je već godinama dobra bijela majica kratkih rukava, dobre traperice, starke ili štikle i zlatni nakit na koji sam potpuno ‘prešla’ prije četiri godine jer mi zbog podtonova kože mnogo prirodnije stoji nego srebro (nešto što mi je trebalo pet godina da shvatim)”, priča nam glazbenica i influencerica Nika Turković. “Što se tiče trenda majica s jastučićima, za mene je to bio apsolutno savršen nastavak i upgrade mom standardnom pobjedničkom outfitu koji zbilja nosim za sve prilike. Što se tiče razloga zašto mislim da je trend toliko ojačao; rekla bih da su 80-e i 90-e trenutno modno jače no ikada, a one donose svima nam dobro poznate ‘shoulder pads’”, slaže se Nika s Ivanom Pavić. “S druge strane, napokon je ta modna jednostavnost došla na tapetu u posljednjih par godina, što mene kao jednu modnu minimalisticu iznimno veseli, a vjerujem i mnoge druge (tko ne voli jednostavnost?!)! Zato bih rekla da se puno ljudi upravo iz navedenog povelo za ovim konkretnim trendom. Ja sam majice kupila u bijeloj i crnoj boji i to od originalnog The Frankie Shopa, jer je kvaliteta neusporediva, a i htjela sam odati počast brendu koji je taj trend i taj dizajn originalno započeo.”

https://www.instagram.com/p/B94lrkzJbuq/

Razlog popularnosti ove kombinacije, čini se, a slažu se i Ivana i Nika, stoga možda uopće nije trend. Već upravo suprotno – to što se radi o totalno antitrendovskom rješenju. “Ovu kombinaciju proslavile su prvenstveno skandinavske blogerice koje njeguju neopterećan, a opet cool stil. Sve poklonice tog stila i filozofije u sekundi su prigrlile ovaj trend pogotovo zato što je do ovakvih komada izrazito lako doći. Svaki high street brend ima u ponudi ovakve modificirane kultne komade, no i u ormarima otprije imamo ove klasike”, dodaje Ivana za kraj.