LOOK

Zaboravite sve što ste do sada pročitali o Versaceu. Evo što točno znači prodaja slavnog brenda

FOTO: TMG Creative

Prije dva dana svijetom je odjeknula vijesti da je Michael Kors kupio kuću Versace za više od dvije milijarde dolara, a zatim su se na internetu pojavile razne zablude o tome što prodaja Versacea zapravo znači

Grupacija Michael Kors nakon kupnje Versacea koja se odvila prije dva dana, promijenila je ime u Capri Holdings i tako utabala svoj put do najvećeg američkog konglomerata modnih brendova iz cijelog svijeta.

Versaceu će nametnuti novi smjer, fokusiran na modne dodatke, no to nikako ne znači da će ta modna kuća prestati postojati kako su prenijeli brojni svjetski pa i hrvatski mediji.

TKO STOJI IZA CAPRI HOLDINGSA?

John D. Idol
Wikimedia Commons

Capri Holdings Limited se prije kupnje Versacea zvao Michael Kors Holdings, a na njegovom čelu sjedi John D. Idol. Idol je na čelo Michaela Korsa stigao 2003. godine i odigrao ključnu ulogu u transformaciji tog brenda koji je napokon postao profitabilan. Učinio je to fokusiranjem na modne dodatke što se pokazalo kao vrlo uspješan potez. Samo se osvrnite oko sebe na ulicama Zagreba i vidjet ćete nekoliko Michael Kors torbica istovremeno oko sebe.

Idol je kupnjom Michaela Korsa započeo svoj put do stvaranja najvećeg, zapravo i jedinog pravog, modnog konglomerata u Americi. Prošle je godine kupio kuću Jimmy Choo za 1.2 milijarde dolara, a sada je svojoj kruni dodao i Versace kao najsjajniji dragulj.

U priopćenju za medije objasnio je i kako očekuje da će fokusiranjem na modne dodatke Versaceov prihod u dvije godine narasti za dvije milijarde dolara, ali i da je ovo tek jedan od koraka u širenju Capri Holdingsa na globalnu modnu industriju koju planiraju osvojiti.

ZAŠTO VERSACE NEĆE POSTATI MICHAEL KORS

Donatella Versace
Flickr

Fanovi brenda Versace na Twitteru su nakon objave ove vijesti u neznanju počeli širiti dezinformacije o tome da će nakon ove kupnje Versace zapravo postati Michael Kors, no to se neće dogoditi.

Kako je napisao Kyle Munzenrieder u komentaru za magazin W, ako Versace odijeva talijansku ljubavnicu, onda Michael Kors odijeva ženu koja čeka kod kuće u Connecticutu, odgaja djecu i pokušava imati vlastitu karijeru. I točno je to ono što John Idol želi.

Versace je kuća s tradicijom dugom više od 40 godina, a Donatella je od smrti svog brata Giannija, sinonim za taj brend i luksuz s talijanskim potpisom općenito. Bilo bi suludo riskirati taj imidž nametanjem stila Michaela Korsa. Idol želi veliki modni konglomerat i baš zato mu trebaju različiti brendovi. Američka klasika i talijanski glamur dva su velika područja u modnoj industriji koja Capri Holdings sad ima pod svojim okriljem – i to je tek početak.

MOŽE LI VERSACE PONOVNO POSTATI UTJECAJAN BREND?

Donatella i Gianni Versace 1990.
Wikimedia Commons

Neovisnost brenda sa sobom donosi brojne prednosti, no poslovanje je puno teže. Zato je Dries Van Noten u travnju ove godine odlučio prodati svoj brend španjolskom konglomeratu Puigu koji je vlasnik Nine Ricci i Caroline Herrere, dok je američki brend Coach kupio Kate Spade sredinom 2017.

Neovisnih brendova tako je sve manje. Najveći među njima su svakako Chanel, Dolce&Gabbana, Giorgio Armani, Burberry i Prada, a i neki manji brendovi počeli su uviđati kakve sve prednosti nosi neovisnost. Stella McCartney je tako u ožujku ove godine otkupila vlastiti brend od Keringa kako bi se bolje mogla fokusirati na održivost koja je srž njenog brenda, a pregovore za otkup svih udjela svog brenda s Keringom je, prema pisanju Financial Timesa, započeo i talentirani Christopher Kane.

Versace možda više nije samostalan, ali spajanje s Capri Holdingsom definitivno će mu goditi. Ne samo da će im njihovi novi vlasnici pomoći povećati profit, već će i nedvojbeno raditi na tome da pojačaju imidž brenda i još više promoviraju obitelj Versace kao njegova zaštitna lica ne bi li time još više dobili na važnosti i vidljivosti.