Nekad je nužno odabrati stranu
MODA

Vraća li se zaista Phoebe Philo? Više je razloga zašto bi nas to razveselilo

Fashion designer for Céline, Phoebe Philo (C), acknowledges the audience at the end of her 2017 Spring/Summer ready-to-wear collection fashion show, on October 2, 2016 in Paris. (Photo by PATRICK KOVARIK / AFP)
FOTO: PATRICK KOVARIK / AFP

Od jučer kruže glasine da se Phoebe Philo vraća na modnu scenu s vlastitim modnim brendom

U prosincu 2017. objavljeno je da nakon 10 godina na njezinom čelu, dizajnerica i kreativna direktorica Phoebe Philo napušta kuću Celine. Mnoge je vijest pogodila jer je Philo bila sinonim za Celine gdje je kreirala vrlo modernu odjeću koja je istovremeno funkcionalna – znala je točno što žene žele.

Stoga je jučer, kad je WWD objavio glasinu da se Philo vraća na scenu s vlastitim brendom, čitavu modnu industriju obuzeo val euforije.

KAKAV BREND POKREĆE PHOEBE PHILO

Phoebe Philo na kraju svoje revije za kolekciju jesen/zima 2011./2012. kuće Celine u veljači 2011.
FRANCOIS GUILLOT / AFP

Za početak mora biti jasno da se za sada radi samo o glasinama. Međutim, WWD je jučer objavio da su razgovarali s različitim ljudima s obje strane Atlantika koji su potvrdili da Philo radi na prvoj kolekciji za vlastiti brend koji će biti fokusiran na održivu odjeću i bazične komade. Neki su im izvori rekli i da Philo radi na vlastitoj kolekciji još od 2006. godine kad je napustila kuću Chloe, no tada joj je to bilo preskupo pa je odlučila otići u Celine.

Iako britanska dizajnerica, inače odlikovana kraljičinim odličjem OBE, sama još ništa nije komentirala, i sama glasina o brendu s njezinim potpisom jako je uzbudljiva. A ako je suditi prema onome što je kroz svoju karijeru radila u kući Celine, onda će nam njen novi brend donijeti niz it torbica i puno moderne odjeće za poslovne žene.

Philo je, naime, za svog rada u kući Celine kreirala torbe kao što su Luggage, Tri-fold i Belt, u modu je vratila (ili uopće uvela?) Birkenstock natikače kojima je dodavala krzno, bila je kraljica color-block trenda kad je bio aktualan prije sedam godina, a mnogi kažu da je zaslužna čak i za povratak adidas Stan Smith tenisica u modu jer ih je obično nosila kad bi se izašla nakloniti se nakon svake revije za kuću Celine.

POVRATAK PHOEBE PHILO BIO BI PRESUDAN ZA NOVU KLIMU U MODNOJ INDUSTRIJI

Pheobe Philo na Time 100 Gala zabavi u čast 100 najutjecajnijih ljudi magazina Time u travnju 2014.
Jemal Countess/Getty Images for TIME/AFP

Nije široko poznato da je, unatoč intenzivnom radu u modnoj kući Celine, Phoebe Philo iznimno cijenila odmor i vrijeme provedemo s obitelji. Upravo zato je odbijala održavati revije na egzotičnim lokacijama kao što to čine brojne modne kuće, a vlasnik Celinea, konglomerat LVMH, pristao je premjestiti sjedište kuće u London kad je Philo postala kreativna direktorica kako bi mogla više vremena provoditi sa suprugom i troje djece. Osim toga, upravo zbog nedostatka odmora Philo je 2006. napustila kuću Chloe, a kad je otišla iz Celine, čuvena modna kritičarka Cathy Horyn za The Cut je pisala upravo o tome kakav je luksuz uzeti malo odmora u modnoj industriji i kako Philo u tome možda ipak nije uspjela. No, ova velika dizajnerica uzela je dvogodišnju pauzu i nakon rada u kući Chloe prije no što se priključila kući Celine, a čini se da joj i sada pauza od malo više od dvije godine dobro došla.

Osim toga, Philo izrazito cijeni i odmor uma od društvenih mreža i stalnih podražaja kojima smo bombardirani kroz razne kanale na internetu. Poznato je stoga da sama uopće nema profile na društvenim mrežama, a čak ni kuća Celine nije imala profil na Instagramu sve do veljače 2017. godine. I sve to nije joj donijelo manju popularnost, dapače, učinilo je brend Celine jednim od najekskluzivnijih na svijetu. Danas, kada modne kuće izbacuju osam kolekcije godišnje, timovi sa stotinama ljudi putuju u egzotične krajeve samo zbog jedne revije koja će trajati 15 minuta, a komade iz novih kolekcija više ne trebamo čekati čitavu sezonu već nam u online trgovinama postaju dostupni puno brže, važno je imati mjeru.

Uostalom, kako uopće ostati kreativan uz takav tempo i iz sezone u sezonu donositi nešto svježe? Philo je u tome nevjerojatno vješta i upravo bi zato mogla pozitivno utjecati na aktualnu klimu u modnoj industriji kao i na mlade dizajnere koji moraju razumjeti da oni pišu pravila i da ih nitko ne prisiljava da pucaju pod pritiskom starih normi modne industrije.