HRVATSKA MODA

Vintage može biti itekako cool. Dvije Zagrepčanke snimile su sjajan editorijal i ispričale nam sve o tome

FOTO: Ena Čuček

Bruna Jakupović i Ena Čuček, svestrane studentice Novih medija na Akademiji likovnih umjestnosti, snimile su sjajan analogni vintage editorijal

Brunu Jakupović imali ste priliku upoznati u našoj priči o lovu na vintage Levisice. Već nekoliko godina Bruna skuplja i prodaje vintage odjeću na svom Instagram profilu @izormarauormar. S dolaskom ovog ljeta, ona je odabrala ključne komade, sama ih isprobala, a Ena Čuček zabilježila sve svojim analognim fotoaparatom. Rezultat je odličan editorijal koji u prvi plan stavlja vintage odjeću koja nam je danas, čini se, važnija no ikad.

ZAŠTO BAŠ VINTAGE

Ena Čuček

“Vintage odjeća nosi vizualno nasljeđe naših predaka, a ekonomska isplativost i lakoća pronalaženja robe čini ju dostupnom svima. Iskreno mislim da kupnjom vintage odjeće ne pokazujemo samo podršku lokalnim dilericama i dućanima već aktivno bojkotiramo fast fashion i smanjujemo problem zagađivanja našeg planeta i ostalih problema koji dolaze uz preveliku produkciju”, odgovara Bruna na moje pitanje zašto nam je vintage danas važan.

“Vintage odjeću doživljavam kao robu koja nam govori i prenosi svoje vrijeme i period iz prošlosti”, nadovezuje se Ena. “Mislim da je važna zbog neke svoje povijesti i trendova koji su bili prije i koji se i danas kroz visoku modu svako malo vraćaju. Za mene vintage ima svoju autentičnost i mjesto na modnoj sceni. Cijene su prihvatljivije, a i može se puno kreativnije izraziti nego recimo s odjećom iz high street brendova koji su viđeni svugdje.”

NORMALIZACIJA VINTAGE I SECOND HAND ODJEĆE

Ena Čuček

Vintage odjeća ne samo da sa sobom nosi taj šarm i autentičnost, već je i bolji izbor za zaštitu okoliša. Mađutim, kupci prema njoj nerijetko imaju predrasude u vidu mišljenja da je to stara odjeća, odjeća koju su drugi ljudi prije nosili. “Ljudi ponekad imaju predrasude prema vintage robi zato što su navikli na fast fashion ne misleći na to da i u dućanima ljudi istu robu koja se smatra novom oblače i probavaju. Iako je roba iz selekcije nošena pazim na to da svaki komad bude kvalitetan i što bolje očuvan, tako je prvi korak selekcija, a nakon selekcije slijedi pranje i peglanje”, kaže Bruna.

Ena se nadovezuje s komentarom da se takva odjeća i rijetko viđa u editorijalama najvjerojatnije upravo zbog tih predrasuda. “Vintage roba se rijetko viđa u editorijalima jer je moguće da se smatra ne relevantnom i upravo zbog te tendencije da je ‘prljava’. Većinom se kroz modne editorijale pokušava prikazati trenutni trend pa tako i komadi koji će kasnije biti lako dostupni za mase što je puno teže da vintage roba može biti jer je one piece only, a upravo to je i čini posebnom.”

“Voljela bih vidjeti više vintage odjeće u domaćim editorijalima” dodaje Bruna. “Svakako, najbitnije je imati viziju i biti samoorganiziran te kolaborirati sa svojim kolegama/icama. Tako scena postaje raznolika i dostupna svima.”

U nastaku pogledajte ostatak fotografija iz editorijala, a novosti o buvljacima i novim komadima u Bruninoj ponudi pratite na Instagramu.

Ena Čuček
Ena Čuček
Ena Čuček
Ena Čuček
Ena Čuček
Ena Čuček
Ena Čuček
Ena Čuček
Ena Čuček