LOOK

Tužbe, tračevi i modni #MeToo - ovo je sve što trebate znati o nadolazećem modnom mjesecu

FOTO: Screenshot

Za nešto više od mjesec dana počinje još jedan modni mjesec, a mi smo pripremile detaljan vodič koji će vam otkriti sve što o njemu trebate znati

Svakog rujna modni svijet se okuplja u četiri svjetske modne prijestolnice za najvažniji modni mjesec u godini. Vrijeme je to kada najveće dizajnerske kuće predstavljaju svoje ljetne kolekcije za iduću godinu i kada na ulicama vidimo sve trendove koje su najavili u veljači tijekom zimskog modnog mjeseca.

Sve počinje 14. rujna u Londonu, a onda se svi sele u New York pa u Milano i, na kraju, u Pariz koji je nedvojbeno najveća svjetska modna prijestolnica.

Stari brendovi, nove vizije

London se u posljednje vrijeme isprofilirao kao najuzbudljiviji Tjedan mode u modnom mjesecu. Svoje revije ondje prikazuju neki od najtalentiranijih dizajnera današnjice kao što su Christopher Kane, Molly Goddard, Mary Katrantzou i drugi.

Osim toga, ove će sezone u Londonu svoju kolekciju po prvi put predstaviti bajkoviti Delpozo, a vidjet ćemo i prvu kolekciju čuvenog Riccarda Tiscija za kuću Burberry kojoj je već promijenio logo.

Velika novost čeka nas i u Parizu gdje će svoju prvu kolekciju za kuću Celine predstaviti Hedi Slimane. Taj francuski dizajner će zamijeniti Phoebe Philo koja je 10 godina sjedila na čelu kuće Celine i sigurni smo da nas neće ostaviti ravnodušnima.

Nove kreativne direktore imaju i Hugo Boss, Bottega Veneta, Diane Von Furstenberg, Mugler, dok je kuća Lanvin i dalje bez vođe nakon što su u dvije godine promijenili dva kreativna direktora. I sve to jer je navodno nemoguće surađivati s većinskom vlasnicom brenda, Shaw-Lan Wang, zbog koje je i veliki Alber Elbaz napustio Lanvin 2015. godine.

Na zapadu, s druge strane, ništa novo. New York se i dalje bori opstati nakon što su ga napustila velika dizajnerska imena među kojima je i gore spomenuti Delpozo. No, možda i nije sve tako sivo budući da su se Proenza Schouler i Rodarte nakon jednogodišnje avanture s Tjednom mode u Parizu ipak odlučili vratiti u svoj matični New York.

Na rubu zakona

Modni mjesec ne bi bio isti bez govorkanja o silnim tužbama koje modne kuće često dižu protiv onih koji ih kopiraju, ali ih ni sami nisu lišeni. Kuća Balenciaga je tako prije nekoliko dana dobila tužbu od njujorške tvrtke City Merchandise koja proizvodi suvenire jer su iskopirali njihovu torbu s vizualima New Yorka.

Budući da je kreativni direktor Balenciage, Demna Gvasalia već iskopirao niz jeftinih predmeta kao što je primjerice Ikea Frakta torba, čudno je da je tužbu prvi put dobio tek sada.

https://www.instagram.com/p/Blvw-5QlVlR/?taken-by=thefashionlaw

Osim Balenciage, pod istragom je i Gucci. Ta je talijanska modna kuća navodno utajila 2.5 milijardi eura poreza u Italiji i Francuskoj, piše The Fashion Law. Njihova matična tvrtka Kering je za sada odbacila te oputžbe, no činjenica je da im je talijanska porezna inspekcija prije pola godine pretražila urede.

Prada je pak u sudskom postupku teškom 1.7 milijardi eura jer nisu ispoštivali ugovor s tvrtkom Capo-USA koja je za njih trebala zbrinuti 700 mladih aligatora i 26 odraslih čije će se kože koristiti za izradu luksuzne kožne galanterije. Čini nam se da bi se zbog ovog mogli naći i na udaru udruga za zaštitu životinja.

#MeToo u svijetu mode

New York Times i Boston Globe su početkom godine objavili velike priče u kojima su niz cijenjenih modnih fotografa njihovi sugovornici osudili za seksualno uznemiravanje.

Na listi optuženih su Patrick Demarchelier, Bruce Weber, Mario Testino, ali i stilist Karl Templer. Sve su to cijenjeni pripadnici svijeta mode koje su Condé Nast i Anna Wintour odmah oštro osudili i prekinuli suradnje s njima.

No, s obzirom na činjenicu koliko je puta za seksualno uznemiravanje optužen Terry Richardson, a njegova karijera nikada nije stala, javnost ima puno razloga za sumnju da suradnje s gore spomenutim fotografima neće tako brzo stati.

Uz sve to, tu je i Georgina Chapman, shrvana supruga notornog Harveyja Weinsteina kojem ne treba poseban uvod ni najava. Chapman tvrdi da nije znala ništa o nedjelima svog supruga, no glumice su ipak prestale nositi haljine njenog brenda Marchesa.

I nakon kratkog žalovanja, Chapman je stupila u kontakt sa svojom prijateljicom Annom Wintour koja joj je odmah osigurala veliki intervju s Jonathanom Van Meterom i ispovijest s naslovom ‘Georgina Chapman o životu nakon Harveyja’ kao i siguran povratak na Tjedan mode u New Yorku s Weinsteinom daleko iza sebe.

Kako će stvar popratiti modni mediji?

Anna Wintour čvrsto drži uzde modnog svijeta u svojim rukama. No, i njen je autoritet poljuljan nakon glasina koje su se pojavile prije nekoliko mjeseci, a prema kojima bi Wintour nakon 30 godina trebala napustiti američki Vogue.

Iz Condé Nasta su to oštro demantirali i najavili da će Wintour do daljnjega voditi američki Vogue.

S druge strane tog autoriteta su influenceri. Blogeri, djeca poznatih roditelja, urednici s dobro praćenim Instagram profilima – sve su to ljudi koji su u posljednjih nekoliko sezona jako promijenili modne medije koji žive od oglasa.

Oglašivači više ne žele klasičan novinarski članak. Oni žele influencere koje će odvesti na tjedne mode, platiti im smještaj i odjenuti ih u svoju odjeću samo za nekoliko fotografija na Instagramu. Tako će izbjeći kritike, dobiti gotov sadržaj za objavu na svojim društvenim mrežama i vjerojatno doprijeti do puno veće publike nego što bi to uspjeli člankom u kutu Vogueovog web izdanja.

Velike su to promjene u svijetu modnih medija koje su dovele do toga da se i modni novinari pretvaraju u influencere i podvrću eksperimentalnom novinarstvu koje nam je donijelo zanimljiva imena kao što su Leandra Medine ili Pandora Sykes. No, i velika Suzy Menkes obilazi tjedne mode poput influencerice i snima selfije s dizajnerima i urednicima za svoj profil koji prati više od 400 tisuća ljudi.

Znači li to da je došao kraj oštrim perima Cathy Horyn ili Alexandera Furyja kojima je svojedobro zabranjeno pojavljivanje na revijama modnih kuća kao što su Saint Laurent ili Dolce&Gabbana, možemo samo nagađati. Sigurno je samo da nas čeka uzbudljiva budućnost modnog novinarstva.