Moda

Torbe ovih brendova dosegle su kultni status na Instagramu. Otkrile smo zašto ih žene toliko obožavaju

FOTO: Instagram

Sve je zapravo počelo 2012. lansiranjem Mansur Gavriel kožnih torbi koje su ubrzo postale prvi post-recesijski ‘it’ modni dodatak

Dobra torba može podignuti i najmonotoniju odjeću i uvijek nam se čini kao da ih nikada ne možemo imati previše. Ako u pretraživač na Instagramu utpikate, primjerice, hashtag #cultgaia, vidjet ćete više od 25.000 objava vezanih uz ovaj mladi brend i njegove torbe.

Vjerojatno ste mnogo puta zadnjih mjeseci naletjeli na njihovu kultnu torbu od bambusa u obliku arke i pitali se zašto je tako popularna. Čini se da sada više nije kul nositi one svima poznate brendove, već one za koje malo ljudi zna i koji se tek probijaju na modnoj sceni.

Kupci žele luksuz, ali po manjoj cijeni

Upravo takvi su Cult Gaia, Staud i Danse Lente. Ova tri brenda osvajaju zaljubljenice u modu svojim sofisticiranim, osebujnim dizajnom, pristupačnom cijenom i prisutnošću na društvenim mrežama.

Sve je zapravo počelo 2012. lansiranjem Mansur Gavriel kožnih torbi koje su ubrzo postale prvi post-recesijski ‘it’ modni dodatak. Kao što kaže Lisa Aiken, modna direktorica Net A Porter lanca, nikada nije mislila da će suvremeno tržište torbi toliko promijeniti. Odjednom su svi postali zaintersirani za torbe luksuznog izgleda po povoljnijim cijenama od onih razvikanih dizajnerskih brendova.

U visoku cijenu ulazi i ambalaža

I da, kupci sve više traže upravo to – dizajnerski luksuz, ali po manjoj cijeni, a to i dobivaju. “Dizajn i kvaliteta često su isti kao i kod luksuznih brendova”, kaže Youngwon Kim, osnivač londonskog brenda Danse Lente, poznatog po oversized ‘Lorna’ torbama koje se mogu kupiti na MyTheresa webshopu.

Cijena jedne takve torbe je 355 eura, odnosno 2662 kune, što i nije toliko puno ako cijenu uspoređujemo s cijenama torbi dizajnerskih brendova poput Louisa Vuittona i sličnih. Zašto? “Kupci itekako dobro znaju da dizajnerska torba koja košta, primjerice, 2500 dolara, zapravo ne vrijedi toliko jer joj vrijednost dodaje ambalaža i skupa lokacija trgovina”, objašnjava Sarah Staudinger, osnivačica brenda Staud. Njihove torbe mogu se kupiti na Farfetch webshopu.

Zašto bacati novac?

Brend Cult Gaia, koji je 2012. pokrenula Jasmin Larian, ove godine je zabilježio rast prihoda od 850 posto u odnosu na ovo vrijeme prošle godine, pogotovo što se tiče njihovog ‘Ark’ modela torbi. “Dva puta sam ignorirala savjet da bih trebala dići cijene kako bih mogla parirati brendovima poput Guccija jer niti jedna trgovina neće kupiti moje torbe”, prisjeća se Larian koja svoje torbe, između ostalog, sad prodaje na Net-a-porter webshopu.

No, pravila su se promijenila i sada se Cult Gaia torbe prodaju uz bok Chloé, Celine i Prada torbama.