MODA

Tjedan mode u Parizu završio je emotivnom posvetom Alberu Elbazu. 45 modnih kuća odalo mu je počast

Alber Elbaz preminuo je u dobi od samo 59 godina u travnju ove godine

Posljednjih deset dana u Parizu odvijao se jedan od najintenzivnijih tjedana mode do sada. Modne su se kuće nakon pandemije vratile fizičkim revijama, posvetile se nostalgičnoj odjeći i reinterpretaciji komada iz prošlosti. Prosvjednici su marširali pistama. A sve je završilo valom emocija i gorkih suza na sinoćnjoj reviji nedavno osnovane modne kuće Albera Elbaza, AZ Factory.

Njezin osnivač, legendarni obožavani Alber, preminuo je 24. travnja, nakon što mu se zdravstveno stanje zakompliciralo nakon zaraze koronavirusom. Njegovi prijatelji i kolege, točnije njih 45, zato su mu sinoć odali počast veličanstvenom revijom. Kreirali su 45 odjevnih kombinacija koje se bile posveta liku i djelu tog čuvenog modnog dizajnera koji je uvijek bio dosljedan sebi i ispred svog vremena. Mnogi su se inspirirali voluminoznim krojevima i vibrantnim bojama koje je obožavao, neki su reinterpretirali njegove legendarne kreacije, a mnogi su se inspirirali jednostavno njegovim prepoznatljivim likom jer Alber je uvijek bio u odijelu i nosio dioptrijske naočale debelih okvira.

Lucas BARIOULET / AFP

Balenciaga

Lucas BARIOULET / AFP

Balmain

Lucas BARIOULET / AFP

Bottega Veneta

Lucas BARIOULET / AFP

Comme Des Garcons (1)

Lucas BARIOULET / AFP

Dior

Lucas BARIOULET / AFP

Dries Van Noten

Lucas BARIOULET / AFP

Maison Alaia

Lucas BARIOULET / AFP

Viktor&Rolf

Lucas BARIOULET / AFP

TKO JE BIO ALBER ELBAZ

Elbaz je rođen 12. lipnja 1961. u Casablanci u Maroku. Završio je Shenkar College of Engineering and Design u Izraelu pa je 1985. preselio u New York s 800 dolara koje mu je majka dala u džepu, kako bi pokušao postati profesionalni modni dizajner. Pravo ime bilo mu je Albert no po dolasku u New York promijenio ga je u Alber jer, kako je otkrio u jednom dokumentarcu, strašno mu je išlo na živce kako Amerikanci izgovaraju njegovo ime. Htio je da zvuči više francuski pa je jednostavno izbacio t.

U New Yorku je sedam godina radio vjenčanice, a onda je postao glavni pret-a-porter dizajner francuske kuće Guy Laroche. Potom ga je u YSL-u zaposlio Pierre Bergé, Saint Laurentov partner, a onda je 1998. kuću kupio Gucci, a Elbaz je dobio otkaz te ga je zamijenio Tom Ford. Tri godine kasnije dobio je najvažniji posao u karijeri i postao kreativni direktor kuće Lanvina.

U Lanvinu je proveo 14 godina i potpuno definirao kreativni izričaj te modne kuće. Bio je majstor drapiranja, koristio jednostavne tehnike kako bi dobio efektne koktel haljine i izbjegavao pravila u spajanju boja. Kući Lanvin donio je veliku slavu i ogroman rast prihoda koji su od 2005. do 2007. skočili za 60 posto. Za njegova je vremena Lanvin surađivao i na dizajnerskoj kolekciji za H&M. CFDA mu je dodijelio nagradu za najboljeg internacionalnog dizajnera, a Time ga je 2007. godine uvrstio na listu najutjecajnijih ljudi svijeta.

KREIRAO JE DA BI SE ŽENE OSJEĆALE BOLJE

Lanvin je napustio 2015. nakon neslaganja s novom većinskom vlasnicom kuće, Shaw-Lan Wang. A potom je ilustrirao glazbene spotove, radio kostime za filmove, kreirao parfeme i surađivao s komercijalnim brendovima kao što su Converse, Tod’s i drugi. Početkom 2021. lansirao je novi brend s njegovim imenom, AZ Factory, s kojim se planirao vratiti na scenu, no nakon samo jedne kolekcije je preminuo.

Najveće postignuće Albera Elbaza možda je činjenica da su ga žene za koje je kreirao obožavale jer je mislio na to kako će se one osjećati u njegovoj odjeći, radije nego kako će izgledati. Više je puta izjavio da kad kreira na umu ima i vlastitu tjelesnu težinu odnosno redovito se pita kako bi u pojedinim njegovim kreacijama izgledala i osjećala se žena koja je punija. Prije svih je govorio o različitosti i pozitivnom pristupu u percepciji vlastitog i svakog drugog tijela, organizirao kampanju u koju je uključio obične ljude različitih dobi i zanimanja među kojima su bile i 18-godišnja glazbenica i 82-godišnja umirovljenica.

“Kad radite haljinu za crveni tepih i sve što vas zanima je torbica, ogrlica i par naušnica, promašili ste smisao. Ja želim vidjeti žene. Želim razumjeti tko su one”, rekao je iskreno u video intervjuu za Vogue kakve je rado davao jer je bio iznimno televizičan i talentiran za takav oblik komunikacije. Time je htio reći da on zapravo želi da odjeća bude nevidljiva. “To je poput arhitekture”, objasnio je slikovito. “Kad uđete u sobu, ako ju je i dizajnirao vrhunski arhitekt, ne želite reći ‘kakva krasna arhitektura’. Želite se osjećati kao da gotovo ništa nije učinjeno. Ja moram kreirati komad koji će na kraju nestati. Sve što želim vidjeti je žena koja ga nosi.”

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube