Veganuary

Tisuću puta smo čule pojam #veganbeauty, a sad smo ga ogolile i izdvojile neke brendove te kategorije

FOTO: Instagram (@axiology_beauty)

Što su točno veganski beauty proizvodi?

Nema tko ovih dana ne priča o pokretu veganuary koji bi nas mogao potaknuti ili inspirirati da i sami postanemo vegani. U redakciji trenutno nema takvih što ne znači da se to jednom neće promijeniti, ali to je proces koji se događa prirodnim putem. Veganstvo je tema koja jednim dijelom spada u politiku jer se naslanja na probleme u okolišu, globalno. Tu se ne radi samo o hrani, već o kompletnom životnim stilu koji naravno, uključuje i našu kupaonicu i toaletnu torbicu. Nas je veganuary natjerao da saznamo sve o beauty proizvodima koji na sebi nose oznaku – vegan i naravno istražimo što to točno znači.

U siječnju internet postaje meka ljutih vegana koji pretražuju medije ne bi li pronašli savjete za ljepotu, a podaci iz Googlea kažu kako se pretraživanje pojma “vegan beauty” od 2012. godine svake godine udvostruči.

PRVO I OSNOVNO – NEMA TESTIRANJA NA ŽIVOTINJAMA

Nikakva vrsta okrutnosti ne dolazi u obzir, tu najprije govorimo o testiranju na životinjama. U Velikoj Britaniji postoji zabrana testiranja na životinjama još od 2013. godine, ali to ne vrijedi za ostalih 80 zemalja širem svijeta u kojima se to još uvijek radi. U Kini je to zakonska obaveza, tako da svi kozmetički brendovi koji tamo imaju svoju proizvodnju, padaju na testu veganstva. Sastojci poput meda i pčelinjeg voska također ne dolaze u obzir, kao ni želatina koja se ponekad koristi za zgrušavanje proizvoda. Isto tako hijaluronska kiselina može sadržavati sastojke iz pijetlove krijeste, keratin se često izvlači iz kopita, dlake i perja životinja, pa da dalje ne nabrajamo.

KAKO BITI SIGURAN DA JE PROIZVOD U POTPUNOSTI VEGANSKI

Ako proizvod zadovoljava gore navedene uvjete, može na pakiranju imati oznaku kao i marketinšku priču, međutim to nije garancija da je kompletan proizvod veganski. Veganski društvo (Vegan Society’s) je predstavio simbol suncokreta koji je postao uvriježen kao relevantan kako biste lakše prepoznale proizvod. Certifikat košta novaca i nisu svi brendovi spremni za njega izdvojiti novac, a možda bi ga trebale imati ako žele povjerenje potrošača.

 

SVE JE VIŠE BRENDOVA KOJI NUDE ALTERNATIVU

Možda je prije deset godina bilo smiješno kada vam je netko poklono ručno izrađen sapun, ali danas se stvari bitno mijenjaju. Nakon ralja konzumerizma, mnogi se vraćaju korijenima i smanjenom posjedu stvari, što vrijedi i za beauty industriju. Žele dati šansu proizvodima koji su alternativa kemijskim spojevima i nasilnom testiranju proizvoda. Brendova dekorativne i preparativne veganske kozmetike sve je više pa smo iskopale nekoliko njih koji su vrijedni pažnje.

MAKE UP BRENDOVI

COVER FX je brend kreiran od strane bivšeg glavnog kemičara MAC kozmetike, stoga ne čudi da je ubrzo postao jedan od najpoželjnijih brendova na tržištu. Cijeli asortiman je kreiran bez okrutnosti i potpuno je veganski osim dva proizvodaMintTint FX – anti age sjajilo i MintGlaze FX -primer za usne.

Axiology je veganski brend predan izradi kremastih i snažno pigmentiranih ruževa i olovaka za usne u širokom spektru boja od crne do crvene.

https://www.instagram.com/p/BppKtO-Fd0Y/

Prošle godine je tattoo majstorica i umjetnica Kat Von D najavila kako planira preformulirati cijelu svoju liniju kozmetika kako bi bila u potpunosti veganska. Dok taj proces traje, jedan dio proizvoda koji se nalazi pod kategorijom #Vegan već se može kupiti.

BRENDOVI PREPARATIVNE KOZMETIKE

Dizziak je britanski brend specijaliziran za njegu kose. Potpuno veganski šamponi i regeneratori dostupni su za kupovinu, a neki se kunu da rade najbolje regeneratore za kovrčavu kosu na svijetu.

The Fanciful Fox je brend koji vodi računa o mnogo stvari. O životinjama i okolišu, a onda i ovama. Fanciful Fox je linija prirodnih, veganskih kupki i ostalih proizvoda za tijelo koji su izrađeni od najfinijih biljnih sastojaka s puno ljubavi.

Skyn ICELAND u potpunosti koristi sastojke Arktika kao što je voda te botanički i morski elementi kako bi stvorili proizovde koji čiste, vlaže i liječe kožu koja je pod stresom.

Ako se zainteresirate za veganstvo u bilo kojem obliku, danas to i neće biti tako teško kao što je možda bilo prije 10 godina. Čini se kako je potražnja prilično velika jer je tržište već dobro potkovano ponudom. Nikad nije kasno za promjene, a vjerujemo da će nove generacije poticati tu svijest, a možda s vremenom svi zajedno učinimo mali korak za sebe i planetu.