Stil ove buduće arhitektice nadahnjuju žene iz Almodovarovih filmova. Izdvojila je omiljene kombinacije
Karmen Nivić 23-godišnja je studentica arhitekture s genijalnim osobnim stilom
Karmen Nivić (@karmen.nivic) 23-godišnja je studentica arhitekture sa sjajnim stilom odijevanja
Onu staru da arhitekti nose samo crno, mlada studentica pete godine arhitekture Karmen Nivić, pobija samom svojom pojavom. Njezin je stil kombinacija kontrastnih tekstura i naglašenih silueta, klasike i ekstravagancije, muškog i ženskog. Raspoloženje tijekom tmurnih dana podiže jarkim bojama, a tijekom pandemije odlučila je da visoke pete i šljokičaste torbice ne vrijedi čuvati za posebne prigode pa u njima sad odlazi i u trgovinu.
Ta nas je stilska filozofija zaintrigirala na prvu pa nam je Karmen otvorila vrata svog ormara i pokazala što ovih dana nosi, koji su joj omiljeni komadi, ali i kako razmišlja dok se svakog jutra odijeva.
ODJEĆOM SE PREDSTAVLJAMO SVIJETU
“Moda i odijevanje mene osobno jako vesele. To je za mene oblik umjetnosti, uvid u nečiju osobnost. Moda je puno više od samo odjeće”, opisuje Karmen svoj odnos prema modi koju obožava od djetinjstva. “Odjeća je element neverbalne komunikacije s kojim se predstavljamo svijetu i baš zato smatram da je važno unijeti dozu osobnosti u svaku kombinaciju.”
Njezin proces odijevanja vrlo je spontan, no ipak slijedi neke vlastite postulate među kojima prednjači suprotstavljanje odjevne kombinacije vlastitom raspoloženju. “Vremenske prilike dosta utječu na moje raspoloženje pa često kada je loše vrijeme volim sebi dignuti raspoloženje jačim bojama, a kada je sunčano ostanem neutralnija.” Za nju odjeća ima moć transformacije raspoloženja, ali i trenutnog osjećaja primjerice sramežljivosti u samopouzdanje. I možda su baš zato kombinacije koje nosi tako moćne. “S dobrim outfitom može doći do prave transformacije, bar u mom slučaju. Odijevanje je nešto što uvijek možemo kontrolirati, pa čak kada i sve drugo oko nas ne funkcionira.”
SVAKI DAN JE PRILIKA ZA DOBAR OUTFIT
Dane trenutačno provodi djelomično na online predavanjima, a djelomično na vježbama u zagrebačkoj Kačićevoj ulici. Virtualno vrijeme uglavnom provodi u pidžami, a izlaske iz kuće kao od dolaska pandemije tretira gotovo kao nešto sveto. “Uvijek bih čuvala određene komade za posebne prilike, ili mi je neka kombinacija bila too much za obični odlazak do grada. Shvatila sam da mi većina odjeće skuplja prašinu u ormaru i rekla sam samoj sebi – dosta! Idemo sada sve prošetati. Više se ne opterećujem s mišlju o tome kako će me tko pogledati što nosim čizme na petu i torbicu sa šljokicama do trgovine.”
Od toga što će drugi misliti oslobodila se već s preseljenjem iz Dubrovnika u Zagreb zbog fakulteta, a studij je oblikovao i njezino shvaćanje odjeće. “Na arhitekturi sam počela drugačije shvaćati i prostor oko sebe, a i cijeniti razne materijale i teksture što često volim naglasiti pri odijevanju. Postoji stereotip da arhitekti nose samo crno što u mom slučaju nije istina. Mies van der Rohe je rekao “Less is more”, a Robert Venturi “Less is a bore”. Ja više naginjem Venturijevom načinu razmišljanja. Ako i krenem s kombinacijom koja se može smatrati minimalističkom upotpunim je sa zanimljivijim detaljima i dobijem neku mješavinu stilova u kojoj se više pronalazim.”
SVAKI KOMAD MORA IMATI ZNAČENJE
U posljednje vrijeme Karmen puno slobodnog vremena provodi nad starim modnim magazinima koji je inspiriraju baš kao i putovanja ili dobar film. Od stilskih uzora izdvaja “Micka i Biancu Jagger, Iris Apfel, Isabellu Blow, Ceciliju Matteucci, Kristen McMenamy, žene u Almodóvarovim filmovima, mamu i tatu s njihovom beskonačnom kolekcijom raznih košulja.” Općenito, dodaje, uvijek voli vidjeti ljude koji su drugačiji i autentični, baš kao i odjevni predmeti koje bira. Zato u zadnje vrijeme puno kupuje na Vestiaire Collectiveu dok od brendova rado promatra, a nerijetko i nosi ono što rade Klisab, Mugler, Vivienne Westwood, Maison Margiela, Dilara Findikoglu, Marine Serre i Ottolinger.
Kod izbora pojedinih komada važno joj je, kaže, da nose neko značenje. “Mogu se sjetiti točno kada, zašto i kako sam nešto kupila. Kao najposebniji zasad izdvojila bih Margiela Tabi čizme u koje sam zaljubljena dugi niz godina. Nakon položenog zadnjeg ispita treće godine fakulteta odlučila sam se počastiti jednim parom i uvijek ću ih pamtiti po tome. Ne volim kupovati tek tako, radije kupujem posebnije komade uz koje se dosta vežem i baš zbog toga mi rijetko kada i dosade. Ako se dogodi da nešto prestanem nositi, ili poklonim nekome ili recikliram.”
Ovih se dana, zaključuje, ne skida iz Klisab hlača iz nove kolekcije, kožnatog dr. Martens kaputa, Dr. Martens loaferice, košulja i bratovog sakoa koji je, na njenu veliku radost, prerastao.