NOVI BREND

Spora moda i ručni rad najbolje opisuju novi hrvatski brend kožnatih torbi

Slow fashion, ostaci kože i polagani ručni rad, osnovne su značajke ovog branda kožne galanterije, uglavnom torbica i remenja

Slow fashion, ostaci kože i polagani ručni rad, osnovne su značajke ovog branda kožnate galanterije, uglavnom torbica i remenja

Od brendova nakita preko onih s kolekcijama odjeće pa do brendova namještaja i igračaka, u novoj rubrici Super1 vas upoznaje s novim brendovima koje neumorno pokreću hrvatski kreativci

Ime brenda: KOMO

Tko: Brand je zapravo započeo kao istoimena konceptualna trgovina u Puli koja je nudila proizvode hrvatskih dizajnera, a koju je otvorila dizajnerica nakita Iva Stojković 2014-te godine. Nažalost, nakon pet godina rada Iva je kao novopečena samohrana mama teško pronalazila vremena za kvalitetno vođenje trgovine kakvo je uspostavila od samih početaka te je KOMO zatvoren kao trgovina, ali kao in-house brand i on-line shop i dalje živi i u posljednjih nekoliko mjeseci doživljava pravi mali revival kroz kožnatu galanteriju koju sada u potpunosti i dalje vodi Iva iz svog studija u Puli, te tako nastavlja obiteljski posao izrade kožne galanterije u kojem je od malena bila prisutna.

Što: Radi se o kožnoj galanteriji proizvedenoj od vrhunske prirodne kože u Italiji, u kombinaciji s tzv. deadstock kožom koja je po kvaliteti jednako dobra, ali ju je industrija odbacila radi viškova u proizvodnji ili često radi nekih sitnijih grešaka u proizvodnji same kože (primjerice pečati su greškom na licu umjesto naličju), te često i zbog nekoliko oštećenja više koja ne mogu onda proći za veliku industrijsku proizvodnju. Politika KOMO branda je da se sva prirodna koža mora iskoristiti na najbolji mogući način i ako se slučajno pojavi neko sitnije prirodno oštećenje na koži, mi ga puštamo, međutim pazeći pritom kod krojenja gdje će se to oštećenje u konačnici, na torbi naći. Kod ovog branda nećete naići na umjetnu kožu, eko-kožu i ostale PVC i poliuretanske inačice prirodne kože. Proizvodi se jako mali broj komada, i svaki je unikat budući da se prirodna koža ne može dobaviti na metre kao tekstil.

Također, radi se o proizvodima koji se ručno šivaju i gotovo da nema prisutnih strojeva u proizvodnji jedne ovakve torbice. Time se dobiva na ljepoti i čvrstoći štepa, koji je za razliku od strojnog isti s lica i naličja, a konac je voskani, koji odbija vodu. Inače vrhunski brendovi kao što je Hermes ili Louis Vuitton sve torbice šiju ručno, u svojim ateljeima, i otud vrtoglave cijene kojima se uvijek iznova čudimo, ali treba biti svjestan da su ovi proizvodi zapravo ono što se u modnom svijetu naziva visoka moda.

Što se tiče estetike, KOMO je brand koji uvijek teži jednostavnosti i maksimalno pročišćenom dizajnu, a koji za ciljanu publiku ima dame koje ne vole puno sjaja već prizeman proizvod, poseban, kvalitetan, koji neće proći nezamijećen i koji mogu nositi vječno.

Kada: KOMO je brand koji u idejnom smislu postoji već godinama, od kad je otvoren i istoimeni konceptualni dućan u Puli, 2014-te godine, međutim u ovom obliku u kojem postoji danas, pojavio se tek nedavno, kad je lansirao prvu mini kolekciju torbica. Do sada jednostavno nisu bili ostvareni uvjeti za ovakvu proizvodnju koji su se zapravo stvarali nekoliko godina. Prostor, strojevi, teško dobavljivi alati koji su nerijetko dostupni jedino ako ih sam izradiš, stari majstori koji u svemu pomažu, i koji svi redom imaju 70+ godina, to je proces koji polagano sazrijeva i cjeloživotno učenje za koje izumiranjem ovakvih zanata, nemamo ni puno vremena.

Zašto: Svima nam je jasno da u svijetu u kojem živimo proizvodnja teče brzo, konzumacija proizvoda isto, a odbacivanje još brže. Zatrpani smo smećem od proizvoda koji su jako jeftini za kupca u tom trenutku kupovine u kojem se za njih odlučuje, ali činjenica je da su dugoročno jako skupi i da se posljedice ovakvog konzumerizma tek imaju dogoditi. KOMO pokušava živjeti po principu slow fashion proizvodnje. Proizvoditi malo ito proizvode koji će kvalitetom nadmašiti jednu do dvije modne sezone, a koji će estetikom biti van nekih modnih trendova koji se izmjenjuju brzinom svjetlosti i koji više zapravo ne znače ništa.

Može se razgledati i kupiti: Putem službene stranice, Instagrama, u dućanima Sole Luna u Poreču, KAWA store u Dubrovniku, Prostor u hotelu Lone u Rovinju, Croatia in a Box u Rijeci.

Cijene se kreću: Između 675 i 2.450 kuna za torbe.