Nekad je nužno odabrati stranu
NOVI BREND

Sommarena je novi hrvatski brend svakodnevne ženske odjeće. Razgovarale smo s osnivačicama

FOTO: Sara Pukanić

Upoznajte novi brend na hrvatskom tržištu

Od brendova nakita preko onih s kolekcijama odjeće pa do brendova namještaja i igračaka, u novoj rubrici Super1 vas upoznaje s novim brendovima koje neumorno pokreću hrvatski kreativci.

Ime brenda: sommarena

Brend je pokrenut: sad (smijeh). Promišljanja o brendu su u konstantnom on-off odnosu već nekoliko godina, ali službeno je pokrenut krajem prošloga ljeta. Krenule smo s proljetnom kolekcijom koju smo snimile u ožujku sa sjajnom ekipom; autorica fotografija je Sara Pukanić, make up majstorica je Tena Bašić, a kosu je oblikovao Ivan Pervan. Trenutno smo u završnoj fazi produkcije ljetne kolekcije i jedva čekamo novo snimanje!

Brend se bavi: ženskom modom u smislu klasičnih komada sa suvremenim pomakom. Koncentrirane smo na odgovornu proizvodnju u vidu malih kolekcija od desetak modela koji se međusobno dobro nadopunjuju; ne želimo stvarati višak niti se zatrpavati modelima. Iz istih razloga odjeću za prodaju ne izrađujemo unaprijed, već po narudžbi – na taj način imamo priliku pažljivo ispratiti izradu svakog odjevnog predmeta i prilagoditi ga mjerama kupaca, ako tako žele. Važno nam je klijenticama izaći u susret, ali i osigurati da svaki komad lijepo pristaje tijelu kojemu je namijenjen, čime zadržavamo i estetsku i funkcionalnu vrijednost sommarena dizajna. Biramo gotovo isključivo prirodne materijale, a svaki je sommarena primjerak izrađen ručno i u Hrvatskoj, uz pomoć domaćih stručnjaka.

Iza brenda stoje: Karla Ljubičić i Ana Jurjević, srednjoškolske prijateljice koje dijele sličan senzibilitet u modi i nastoje ga pretočiti u zajednički brend. Karla je diplomirana kiparica zagrebačke Likovne akademije i pored vizualnih umjetnosti, bavi se dizajnom tekstila i kostimografijom. Kolekcionarski pristup i ljubav prema lijepim i funkcionalnim predmetima nasljeđe je umjetničke obitelji iz koje potječe, a uz majku je vrlo rano upoznala hrvatski modni dizajn i tako se i sama upustila u dizajniranje i krojenje odjeće po vlastitom ukusu i potrebi.

Ana je diplomirana kostimografkinja iza koje su kostimografski projekti, ali njezina prva ljubav oduvijek je bila moda koju je naslijedila po ženskoj liniji nekoliko generacija svoje obitelji. Obje bake su radile u zadarskoj tekstilnoj industriji i svoje umijeće i znanje o važnosti kvalitete materijala i izrade prenijele na kćeri i unuke. Još je kao dijete osmišljavala i često ručno izrađivala odjeću za lutke, prvu šivaću mašinu poklonila joj je upravo baka, a jednom kada je shvatila da njezina teta zna sašiti što zamisli – počela je kreirati i za sebe. Za ovu je priču jednako važno i obiteljsko poduzetničko iskustvo i velika podrška, bez koje bismo se teže upustile u ovakvu poslovnu avanturu.

Odrastajući smo zajedno i modno sazrijevale, razvijale kritički stav i preispitivale dizajn i kvalitetu odjeće koja bi nam došla pod ruku. Upuštale smo se u samostalne kreacije ili prilagodbu odjeće svojoj figuri i svojem guštu i uglavnom nailazile na pozitivne reakcije okoline, a čini se kako je za sada upravo ovo ključ našeg zajedničkog modnog samopouzdanja.

Pokrenule smo ga jer: je moda najbolji način da uobličimo svoju kreativnu energiju. Godinama smo razmišljale o zajedničkom projektu i napokon ocijenile kako je 2020. godina prekretnica u našim profesionalnim životima.

Naše stvari možete razgledati/kupiti: na Instagram profilu te na web shopu. Fizički dućan ili showroom ćemo otvoriti kada prirodno dođe vrijeme za to, ali nadamo se što prije, jer smo svjesne dijela kupaca kojima je kupnja odjeće doživljaj koji moraju osjetiti na vlastitoj koži – doslovno!

Cijene proizvoda kreću se: od 450 kuna za, recimo, T-shirt, oko 1500 za hlače ili 2300 kuna za sako. Ostali proizvodi su u tom cjenovnom rasponu.

Nove stvari možete očekivati: Ljetnu kolekciju možemo očekivati uskoro! Ne želimo pričati o konkretnim datumima, ali očekujte ju početkom srpnja.