MODA

Radio je kostime za U2 i predavao Demni Gvasaliji i Rafu Simonsu. Sada, nakon 37 godina, odlazi u mirovinu

Walter Van Beirendonck legenda je antwerpenske Kraljevske akademije likovnih umjetnosti i član čuvene antwerpenske šestorke (Antwerp Six)

Nakon 37 godina rada na Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti gdje je bio voditelj modnog odjela, Walter Van Beirendonck odlazi u mirovinu. Čuveni belgijski dizajner i profesor tijekom čijeg su angažmana između ostalih diplomirali Demna Gvasalia, Raf Simons, Kris Van Assche, Rushemy Botter i Minju Kim, Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti pridružio se 1985. godine, a ondje je i sam diplomirao pet godina ranije. U petak 3. lipnja održana je posljednja diplomska revija studenata na kojoj je radio, a podržati su ga stigli njegovi bivši studenti od kojih su neki bili i članovi žirija koji je birao najbolju diplomsku kolekciju ove godine.

Osim toga, Van Beirendonck je povodom kraja akademske godine i odlaska u mirovinu, organizirao i ponovno okupljanje antwerpenske šestorke. Šestorka se posljednji put okupila također na Akademiji i to povodom 50. godišnjice te institucije, a ovaj su put odgovarali na pitanja studenata o svojima karijerama, godinama na studiju te tome kako se nositi s pritiscima modne industrije.

ANTWERPENSKA ŠESTORKA

Antwerpenska šestorka Mirana Yee, Dirk Bikkembergs, Ann Demeulemeester, Walter Van Beirendonck, Dries Van Noten i Dirk Van Saene na obilježavnju 50. godišnjice Modne akademije

Antwerpensku šestorku čine Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester, Dirk Bikkembergs, Dries Van Noten, Dirk Van Saene i Marina Yee. Radi se o generaciji studenata Akademije koji su diplomirali u razdoblju od 1980. do 1982. i koji su nametnuli novi smjer za belgijsku modu koja je u to doba bila poprilično uspavana. “Mary Prijot, žena koja je osnovala Modnu akademiju, netko je koga nikad neću zaboraviti. Bila je iznimno stroga. Kad bih došla na sat sa spuštenom kosom, poslala bi me van da je svežem u punđu. To me natjeralo da se pobunim: morala sam gurati svoju stvar. To mi je dalo snagu”, rekla je Ann Demeulemeester pri susretu sa studentima prošlog tjedna u Antwerpenu, a nadovezao se i Van Noten: “Prijot je imala svoju strogu viziju: traperice su za siromašne, Chanel je najbolja dizajnerica na svijetu, a koljena su najružniji dio ženskog tijela i nikad se ne bi smjela vidjeti. Bilo je zanimljivo buniti se protiv toga i poticati druge da čine isto.”

Ta ih je pobuna obilježila kao generaciju. Najveću pažnju javnosti dobili su kad su 1986. unajmili kombi i zajedno se uputili na Tjedan mode u Londonu gdje je njihov rad međunarodno prepoznat. Kaat Debo, kustosica i direktorica antwerpenskog modnog muzeja MoMu, rekla je za The New York Times 2013. godine da su, kad je 1963. unutar Kraljevske akademije osnovana ona modna, svi studenti bili Flamanci, a šestorka je pomogla u tome da studij postane internacionalno privlačan. “Danas među 150 studenata imamo 27 različitih nacionalnosti”, rekla je tada. Walter Van Beirendonck nastavio je dijeliti to nasljeđe kroz profesorsku funkciju, a 2007. postao je i voditelj modne akademije pri Kraljevskoj akademiji u Antwerpenu i ostao na toj poziciji sve do danas.

ODVAŽNE KOLEKCIJE I KOSTIMI ZA U2

Detalj i Van Beirendonckove kolekcije za jesen 2014.

Walter Van Beirendonck osnovao je vlastiti brend 1983. i nije ga prestao voditi nakon što je dvije godine kasnije postao djelatnik Akademije. Brend postoji i danas, a Beirendonck je u tih 39 godina ostao dosljedan svom dizajnerskom izričaju koji karakteriziraju snažni grafički elementi, elaborirani koncepti kolekcija i pojedinih komada te inovativnost u izvedbi i radu s materijalima. I ne samo to, Van Beirendonck je bio jedan od prvih dizajnera koji je koristio ironiju u svojim kolekcijama što je otvorilo put onome što braća Guram i Demna Gvasalia danas rade u brendovima Vetements i Balenciaga.

Van Beirendonck je kroz svoje kolekcije tematizirao rasizam i tzv. blackface, fetišizam, nostalgiju, homofobiju i niz drugih tema i to kroz vrlo kritičnu leću i puno gore spomenute ironije koja se očitovala u jarkim bojama i gotovo crtićkim formama. “Tipičan Beirendonck”, napisao je u Vogueovoj kritici njegove kolekcije za jesen 2014. kritičar, novinar i urednik Tim Blanks, “Prvo vam stavi osmijeh na lice, a onda vas ošamari.” Uz to je bio i jedan od prvih koji je na revijama koristio muške modele svih oblika tijela. Njegov su talent prepoznali i članovi benda U2 za koje je radio kao modni savjetnik u devedesetima, a dizajnirao je i kostime za njihovu PopMart turneju 1997. godine. Dvije godine kasnije dodijeljena mu je prestižna titula ​​kulturnog ambasadora Flandrije.

Kad je u pitanju edukacija drugih, Beirendonck sam za sebe kaže da je pas čuvar i zaštitnik ekstenzivnog eksperimentalnog pristupa modnom dizajnu te voli blisko raditi sa studentima i pomagati im razvijati njihove radove. Nakon zaposlenja na Akademiji, nije prestao dizajnirati te i danas ima vlastiti brend za koji dvaput godišnje radi kolekcije, a uz to dizajnira kostime za kazalište, balet i film, radi kao kustos i savjetnik, ima vlastitu trgovinu Walter i galeriju Window za koje sam bira radove i kupuje odjevne predmete. Neke od njegovih klijentica do sada su bile Marina Abramović, Bjork, Heidi Klum i Roisin Murphy. Kraj njegove profesorske karijere došao je jednostavno zbog toga što je napunio 65 godina, no Van Beirendonck tu neće stati jer, kako je rekao okupljenim novinarima na diplomskoj reviji, u ovoj fazi života je ambiciozniji nego ikad prije.

Prati S1 i na našim društvenim profilima:

Facebook Instagram YouTube