HRVATSKA MODA

Price On Request ima novu kampanju kojom žele spasiti Zemlju. Razgovarale smo s njima o tome

U novoj kampanji za POR/NO XD kolekciju proljeće/ljeto 2019 predstavljena je galerija najboljih prije i poslije transformacija reciklirane odjeće

POR/NO XD kolekcija za proljeće 2019. već nam je dobro poznata, a za nju su Gala Marija Vrbanić i Filip Vajda koristili 30 godina staru arhivu jednog od najpoznatijih i najuspješnijih hrvatskih brendova XD Xenia Design. Sad su u suradnji s Karlom Jurić i Matejem Jurčevićem iza objektiva i Katjom Puškarić ispred, snimili i kampanju koja, kako kažu, prikazuje benefite za našu zajednicu i okoliš.

RECIKLAŽA KOMADA IZ ARHIVE BRENDA XD XENIA DESIGN

Ova kolekcija sad već zbilja dugo živi ako uzmemo u obzir da dizajnerske kolekcije obično žive jedva šest mjeseci. Dobila je nagrade HDD-a i Fashion Scouta su tu, a njezin život se i u ovoj kampanji nastavlja. “Ovisno kako je promatramo, cijela POR/NO XD serija stara je točno godinu dana”, kaže Gala Marija Vrbanić. “No, ona se sastoji od FW1819 kolekcije (nastale prije godinu dana), i SS19 kolekcije (nastale prije šest). No, SS19 nismo uopće predstavljali u Hrvatskoj, već je bila kombinirano predstavljena u rujnu na Tjednu mode u Londonu. Kako FW1819 nije bila namijenjena komercijalizaciji zbog drugačijeg pristupa cijelom procesu, tek smo sa SS19 bili u mogućnosti duplicirati je i staviti u prodaju te je vrijeme za to upravo sada.”

Gala kaže i da se sličnim principom vode i dalje, uz neke novosti. “Nova FW1920 kolekcija je gotova, već je bila predstavljena u Parizu, samo smo ovaj put koristili arhivirane materijale. A trenutno još radimo i jednu totalno drugačiju stvar. Oformili smo tim i razvijamo software kojemu je cilj cijelu vizualnu reprezentaciju odjeće staviti u virtualni aspekt, ali o tom po tom. Nadam se uskoro.”

ZAŠTITA OKOLIŠA KAO IMPERATIV

Kampanja je lansirana pod geslom “Save The Earth”, a kroz ironične poruke Price On Request ukazuje na veliki problem koji modna industrija uzrokuje kad je u pitanju zagađenje okoliša. “Oduvijek namjerno ironiziramo neke stvari, a cijeli taj sustainable fashion moment nažalost postaje marketinški alat brendovima koji to nisu”, tvrdi Gala. “Ali, činjenica je da nitko samostalno ne može učiniti nešto veliko, već je to zajednički rezultat truda svakog pojedinca. Tako da smo shvatili da je i ovaj naš doprinos u vidu reciklirane odjeće, iako globalno mali, način spašavanja svijeta. Tako da, da, mi spašavamo delfine i cijeli svijet.”

Baš su zato odlučili upustiti se u razvoj gore spomenutog softwarea koji će im pomoći da sasvim izbace fizičku proizvodnju odjeće. “Moje mišljenje je da, s obzirom na situaciju stvarno nema smisla raditi novu odjeću od novih materijala. A mislim da i gledajući trendove, svi polako to i shvaćaju.”

POGLED PREMA INTERNACIONALNOM TRŽIŠTU

Osim od fizičke odjeće, odvajaju se i od fizičkih prezentacija. Barem u Hrvatskoj. “Zapravo ni ne znam bi li PRICE ON REQUEST postojao da nisam prvo samostalno bila pozvana na Fashion.hr”, kaže Gala. “A sada, mislim da bi sve bilo puno bolje kad bi postojala prava relevantna konstruktivna kritika. Ovako smo s vremenom shvatili da je bolje da financijski ulažemo u internacionalno tržište, jer kritika, a i reakcija publike koju dobivamo vani, ovdje nažalost izostaje.”

Za kraj, na pitanje kad će napokon otvoriti showroom Gala kaže: “Pitaje arhitekte! Haha, šalim se. Showroom je utopija koja postaje realnost, tako da očekujte pozivnicu ubrzo.”