MODA

Poznata modna platforma odabrala je 500 najboljih dizajnera za svoj shop. Ušle su i ove Hrvatice

FOTO: AMR/Little Wonder/Ivana Tomic

Dizajnerice su nam otkrile kako su postale dio nove NJAL platforme

Globalna platforma za promicanje talenata iz područja modnog dizajna Not Just A Label pokrenula je ovih dana sasvim novi koncept. Nazvali su ga NJAL Marketplace i njime omogućili dizajnerima da u sklopu njihove platforme otvore online trgovinu.

Sve je počelo prije otprilike godinu dana iscrpnim anketama kojima su iz NJAL-a od članova pokušali prikupiti što više podataka o tome kakve su njihove potrebe kad je u pitanju online prodaja. Do tada ste tek mogli imati profil na kojem predstavljate svoj rad i koji je također NJAL morao odobriti prije no što on postane javan. Za svakog je mladog ambicioznog dizajnera važno da ima profil na NJAL-u jer vas putem njega mogu otkriti ljudi iz cijelog svijeta, a nerijetko zahtjeve za suradnju šalju buyeri, stilisti te organizatori raznih svjetskih tjedana mode.

Online trgovina zato je još jedan veliki korak za NJAL, a posebno za njegove korisnike u doba koronavirusa. Za otvorenje su nakon procesa prijava i selekcije, odabrali 500 dizajnerskih imena iz cijelog svijeta. Među njima su i dizajneri iz Hrvatske i regije koji ovim putem ne dobivaju samo još jedan kanal za prodaju nego i veliku vidljivost na globalnoj razini.

HRVATSKE DIZAJNERICE U 500 NAJBOLJIH

“Not Just a Label je svjetska platforma na kojoj dizajneri mogu kreirati svoje portfolije i tako biti umreženi s potencijalnim buyerima ili suradnicima. Na NJAL platformi sam već dugi niz godina, a s obzirom na to da smo svi zakoračili u jedno sasvim nepoznato i neizvjesno vrijeme Covida te je time poslovanje postalo vrlo otežano, a ponajviše su pogođene kreativne industrije, NJAL je odlučio lansirati svoj webshop kako bi na neki način pomogao u opstanku nezavisnih dizajnera”, priča mi dizajnerica Ana Maria Ricov koja je ušla u prvih 500 dizajnera u trgovini. “NJAL je platforma s preko 40.000 dizajnera iz čitavog svijeta, a za web shop su napravili selekciju od 500 dizajnera. Neizmjerno sam ponosna i sretna što sam ušla u tu prvu selekciju i samim time dobila priliku približiti svoj proizvod cijelome svijetu.”

U Selekciju su ušle i Ivana Tomić iz Pule i Selma Štrkljević Mravak iz Splita. “Not Just a Label je B2B platforma čiji sam član skoro već punih 10 godina od kad postoji Little Wonder”, priča mi Selma Štrkljević Mravak. “Do sada je platforma funkcionirala kao svojevrsni virtualni showroom, a od jučer je pokrenut NJAL Marketplace koji je zapravo odgovor na globalnu krizu koja se trenutno događa na svim poljima pa tako i u modnoj industriji. NJAL Marketplace zaobilazeći posrednike zapravo želi omogućiti direktnu prodaju u smjeru proizvođač/dizajner-klijent. Projekt je dobro osmišljen, vidjet ćemo sad kako će se sve razvijati. Ponosna sam jer je Little Wonder prepoznat među 40.000 brendova kao jedan od 500 koji će pokrenuti cijelu priču. Ja sam dobila poziv putem maila da se prijavim na natječaj kao jedan od njihovih Black Sheep dizajnera, a to je klasifikacija koju imaju na platformi, i prošla sam.”

KAKO OTVORITI VLASTITI NJAL SHOP

“Što se tiče otvaranja shopa na NJAL-u iskreno ne znam koja je trenutno procedura potrebna, ali svakako preporučujem svim dizajnerima koje zanima širenje na globalno tržište da izrade svoj profil na NJAL -u jer osobno znam da sam dosta ponuda iz inozemstva dobila upravo preko te platforme”, rekla je Selma.

U prvih 500 ušla je i Mona Lacko, dizajnerica iz Subotice koja je diplomirala na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. “Već sam par godina unazad dio ove platforme, svrstana sam među najbolje mlade dizajnere iliti kako oni to zovu Black Sheep of NJAL. Konstantno rade na tome da unapređuju mnoge aspekte modne industrije i samog odnosa iste prema nama, nezavisnim mladim dizajnerima. Zapravo to je i jedino čime se oni bave i čemu su se posvetili. Prije par mjeseci smo svi mi s iste platforme dobili mail s obaviješću da oni planiraju pokrenuti ovaj sjajan projekt i da se može prijaviti tko želi, a nakon toga će oni izvršiti selekciju za prvih 500 predstavnika, među kojima sam se i ja našla”, priča mi Mona.

“Jako sam ponosna što sam dio ove priče. Za mene ovo konkretno znači dodatno proširenje tržišta iliti da dođem do dodatne ciljane grupe bez da sam ograničena na lokalnu prodaju ili onu unutar Europe. Sviđa mi se njihov odnos prema nama, a isto tako jako mi se sviđa što se svi međusobno podržavamo i tako stvaramo jednu jaku zajednicu, koja će nadam se vrlo brzo dobiti svoje mjesto u svijetu modne industrije. Ono što također moram dodati je da je cilj ove platforme da promovira ekološki pristup modi, što podrazumijeva upcycling, recycling, handmade, slow fashion elemente u izradi odjeće. Za sve koji žele u buduće da budu deo ove platforme, za početak ih ohrabrujem da posjete njihovu stranicu i da se prijave i naprave svoj portofolio. Nakon toga oni provjeravaju sadržaj koji im je poslan i vrše selekciju. Ako ste prošli, dobivate mail u kojem vam daju sva daljnja uputstva. Sretno!” poručuje Mona za kraj.