MODA

Plus size ne mora biti dosadan, a unisex je ženstven. O modi govore Lucija Lugomer i Karla Zelić

FOTO: Mare Milin / TMG Creative

Lucija i Karla uspješno su kroz modu izrazile sve svoje strane

Dok Karla Zelić, poznatija i kao Superbabekillah, na Instagramu poručuje ”I don’t fit in, so I stand out”, Lucija Lugomer je već nekoliko godina poznata po snažnim, pozitivnim porukama kojim svojim pratiteljima poručuje da je ok ne izgledati kao svi drugi te da trebamo voljeti svoje tijelo onakvo kakvo je. S Karlom i Lucijom razgovarali smo o njihovom modnom izričaju, shoppingu, ali i o tome kako društvene mreže i javni prostor utječu na formiranje njihova osjećaja vrijednosti.

Plus Size ne mora biti ”boring”

“Glavni cilj mi je ne zatvarati se u crno i ‘baggy’, zbog čega automatski razbijam ono što je nažalost vrlo često nametnuto nama koji smo većeg konfekcijskog broja”, započinje Lucija Lugomer, javnosti već dobro poznata kao plus size model. Unatoč uspješnoj karijeri modela, sebe ne smatra profesionalkom kad su u pitanju moda i stil, no jako dobro zna procijeniti što bi izgledalo dobro na njezinom tijelu, a što izgleda dobro samo na vješalici.

“Mislim da općenito sve kreće od toga da realno sagledamo svoje tijelo i prihvatimo svoju konfekciju te nakon toga odredimo svoj temelj. Volim tu našu ženstvenost, zato se i dan danas osjećam najbolje u šosevima i haljinama, koje najčešće i kupujem. Najveća inspiracija mi je, i uvijek će biti, moja majka i njen genijalan stil još iz mlađih dana”, govori Lucija i dodaje da moda u njezinom životu igra jednu sporednu, ali ništa manje važnu ulogu.

“Zahvaljujući modi možemo reći nešto o osobi i prije nego smo je upoznali i zato modu smatram svojevrsnom umjetnošću. Osobno vjerujem da svojim stilom prvenstveno ostavljam dojam da plus size ne mora biti “boring”, već može biti zabavno, maštovito, ženstveno i cool. Nije mi više bitno da pratim trendove nego mi je moj osjećaj ugodnosti na prvome mjestu”, objašnjava Lucija.

Ne volim sivu boju na sebi i izbjegavam vodoravne linije, a najviše volim izraziti svoj struk.

Mare Milin

Kad su u pitanju shopping navike, Lucija govori da je prije puno više kupovala u fizičkim dućanima, a danas ih zbog nepraktičnosti izbjegava te preferira online shopping. “U prosjeku svaki mjesec volim vidjeti što se novo dešava, ali to nužno ne znači da ću svaki put nešto kupiti. S obzirom na svijet u kojem trenutno živimo, gdje sve toliko brzo kola i toliko brzo postaje ‘in’ i ‘out’ te zagađivanje planete u kojoj živimo počela sam više ulagati u statement komade i ormar puniti pametnijim artiklima koje uvijek mogu iznova kombinirati, odnosno reciklirati.

Lucija je pred očima javnosti već punih sedam godina, a samo na Instagramu je prati oko 140.000 ljudi, koji su, govori Lucija, maheri za podizanje raspoloženja te da ponekad ima dojam da bi mogli popraviti raspoloženje i najtužnijem biću na svijetu. “Oni su nevjerojatan sustav podrške koji stoji iza mene, a ponekad je osjećaj razumijevanja još ljepši i zgodniji nego kratkotrajni osmjeh na licu. Što je u duši ostaje još duže. Emocije su čudo i blago onom tko ih se ne boji pokazati!”, govori Lucija.

Statistike na društvenim mrežama prati iz isključivo poslovnih razloga jer su i klijenti ti koji kategoriziraju influncere s obzirom na njihov broj followera. “Followeri ti osiguravaju neki status, no zbog toga si ne dajem za pravo da letim u nebo. Danas jesi – sutra nisi. Radi, budi vrijedan, slušaj publiku i doći će”, zaključuje Lucija.

Omiljeni modni komad mi je traper jakna koju sam naslijedila od svoje majke, a na sebe ne bi nikada stavila dimije.

Mare Milin

Zalando, ONLY Carmakoma CARVERA jakna od umjetne kože

Unisex komadi mogu biti ženstveni

“Moda igra veliku ulogu u mom životu, jer je ona alat kojim komuniciram i ispoljavam sve spomenute dijelove sebe. Moj je stil eklektičan, spoj raznih stilova u jednom i jako volim eksperimentirati s odjećom. Svojim stilom okolini želim poručiti da imaju hrabrost i stav nositi što god im srce poželi, bez obzira na sredinu, komentare i kritike društva. Također, volim unisex i muževne komade jednako kao ženstvene te me spoj oba svijeta uvijek inspirira”, započinje Karla.

Karla je javnosti poznata pod imenom Superbabekillah, a za sebe kaže da je njezina osobnost kompleksna i slojevita pa ju je teško opisati. “Opisala bih se kao osobu osebujnog karaktera, spoj dijametralno suprotnih različitosti u jednoj osobi koja pokušava živjeti autentično dok istražuje sve strane sebe te pokušava druge inspirirati na isto. Ma, ja sam jedna osoba glavom u oblacima, nogama na zemlji koja bira hrabrost biti što je unatoč strahu od same sebe i okoline”, govori Karla.

Kada je u pitanju modni izričaj, Karla govori da nema neko posebno pravilo, osim toga da se vodi po osjećaju. Neke će možda iznenaditi da ne planira svoje outfite nego se njezine modne kombinacije uglavnom dogode na licu mjesta, ovisno o osjećajima koje u tom trenutku želi komunicirati, naglasiti ili jednostavno prikriti.

Važno mi je da nosim odjeću, a ne odjeća mene. Isto je i sa trendovima. Pratim trendove koji mi se sviđaju, ali uvijek ih interpretiram na svoj način.

Mare Milin

Zalando, Karl Kani ORIGINALS JACKET traper jakna i traperice ravnih nogavica

“Najveći utjecaj na moj modni stil su ostavili glazba i filmovi, te kultura koju pratim. Rihannu uvijek spomenem kao osobu koja je zaista izravno utjecala na mene i dala mi dozu hrabrosti da isfuram sve što poželim. Ona mi je bila motivacija u razdoblju odrastanja kad sam se formirala i tražila način da se izrazim. Dolazim iz male sredine i odrasla sam u gradu u kojem je zaista trebalo imati hrabrost nositi što želiš te mislim da me to također formiralo i naučilo stavu”, govori Karla.

Kao i Lucija, Karla također većinu svoje odjeće kupuje online, premda i dalje voli komade isprobati uživo. “Izbor odjeće online je jednostavno bolji, komade koji su mi interesantni teško mogu naći kod nas u fizičkim trgovinama. Online shopping toliko je evoluirao da sam zaista postala maher i rijetko mi se dogodi da fulam. A kada fulam, danas je povrat odjeće zaista jednostavan i brz, tako da to ne predstavlja problem. Neke stvari kupujem planski, na početku sezone znam koje signature pieces želim i trebam, a ostalo kupujem stihijski, kako mi se što svidi.”

Omiljen modni komad mi je dobra kožna jakna ili kaput, a nikada ne bih obukla tenisice na petu.

Karlu na Instagramu prati oko 25.000 ljudi, koje smatra obitelji te ponosno ističe da je oko sebe izgradila kvalitetnu zajednicu. Priznaje da se ne opterećuje brojkama na Instagramu, ali je iz poslovne perspektive sretna kad one rastu. “Nažalost, danas živimo u svijetu u kojem je teško svoj osjećaj vrijednosti ne povezivati s brojem followera, ali ja zaista to ne gledam kroz tu prizmu. Svjesna sam da mojih 25k ima težinu kao nečijih 100k, zato što gradim svoj put autentično i prirodno i ne ciljam isključivo na visoke brojke, nego na kvalitetu”, govori Karla.

Mare Milin

Zalando, Versace Jeans Couture

Zalando je stigao u Hrvatsku

Lucija i Karla nedavno su sudjelovale u kampanji #FindYourAngle, gdje ih je fotografirala Mare Milin, jedna od najpoznatijih hrvatskih modnih fotografkinja. Kampanja je lansirana ususret dolasku vodeće europske lifestyle i modne platforme Zalando na hrvatsko tržište, a fotografije su prikazane i na izložbu u Botaničaru u Zagrebu. Inspirativna izložba prikazuje domaće modele, umjetnike i kreativce koji su najbolji predstavnici hrvatske modne scene. Fotografije besprijekorno ocrtavaju ključne Zalando vrijednosti – raznolikost i uključivost.

Cilj kampanje bio je prikazati ključne Zalando vrijednosti – raznolikost i uključivost, ali i demonstrirati ponudu stilova za svaku prigodu i u svakom pogledu. I mi smo obišli Zalando webshop, gdje smo se uvjerili u jedno – ponuda je zbilja široka. Osim toga nam se svidio i koncept platforme, koja ima neke elemente društvenih mreža i gdje možete posjetiti virtualne ormare pojedinih korisnika. Zalando će vam pomoći pronaći modnu inspiraciju, a super je što na istom mjestu odmah možete i naručiti željene komade.

Sadržaj nastao u suradnji sa Zalandom.